Curry linjer/kryss
Hej!
Undrar om det finns några mer här inne som är intresserade eller facinerade av Curry linjerna?
Jag är säker på att Currylinjerna påverkar oss och är lika viktig som månen(eftersom dom är samspelta)
Skulle va skoj att veta!
Mvh Liette

Hej
Jag har funderat på det där och läst lite.. men jag är osäker på om jag tror att dom påverkar oss mycket.. jag vet inte.

Var kan man köpa dessa "pinnar"?
Min moster hade sådana som jag lånade och tyckte det var jätteintressant.
Ursäkta uttrycket "pinnar" men jag kommer inte på vad de heter.
Och nej, jag är inte pysslig och vill göra själv då blir det aldrig av.
#2 men det behöver du inte köpa några, det är bara att gå ut och hämta en bra!
Jag tycker det är superintressant, min pappa håller på med currylinjer och han har lovat att visa mig vid tillfälle!

Ok, det behövs alltså inte vara något speciellt alltså?

Curry linjer påverkar oss mer än vi tror..
Curry linjer är som en osynlig vägg som är ca 60 cm bred.
Har man t.ex sin säng i en curry linje så får man väldiga sömn svårigheter.Då kan man prova att flytta sängen en bit,så sover man genast mkt bättre.
Eller om man har ett kontors jobb och sitter i en currylinje presterar man mycket sämre och allt blir jobbigt.
Detta beror på att curry linjer suger kraft från människan! Och så finns det currykryss(där två currylinjer korsar varandra) där dreneras man på dubbelt så mycket kraft.
Människor känner undermedvetet av currylinjer och registrerar om man befinner sig på en,då får kroppen signaler att man ska flytta sig en meter(byta plats)
Det är även currylinjer som flyttfåglar världen över flyger efter som en karta 

#2 Först hade jag med tänkt göra ett par egna "pinnar" men det blir ju aldrig av
Så jag skulle med behöva köpa mig ett par *L*

#3 Vad intressant att din pappa kan sånt! Skoj för dig att få lite tips..

När det är fullmåne är enda gången som alla currylinjer upphör att existera… Det pågår ungefär i tretton minuter..sen kommer den tillbaka och allt är som vanligt igen.
Ett tecken att uppleva detta fenomen är på sommare när det är ljusare på kvällen/natten,då kan man gå ut i skogen och lägga ett vitt pappers ark på en aktiv myrstig, för när currylinjerna upphör stannar alla myror och står helt stilla,dom hela tretton minuterna,sedan när currylinjerna är tillbaka igen så startar dom sin "linjetrafik" igen :)
Dets sägs även att flyttfåglarna landar då för att inte komma vilse…

Allt man kan göra med pekarna intresserar mig, currylinjer, leylinjer, vatten, energilinjer, aura mm
Det är superenkelt att tillverka pekare, hemma här har vi gjort av eltråd, bra tjocklek, lätta och billiga.
I naturen kan man se mycket tecken där det kan vara curykryss tex så bygger skatorna sina bon ovanför kryss, hundarna gör sina behov i kryss men håller sig annars ifrån denna energi, katter vill gärna vara i curryn. Träd som växer krokigt, får knölar helt enkelt om det inte är normalt att trädet ska se ut så så är det garanterat curry där. Har kollat detta många gånger.Och om tex två träd eller fler växer ihop men vill växa åt olika håll kan det vara ett cryss i mitten. Myrorna bygger sina stackar i mitten av curryrutorna.
Jag har bra tips i fall någon är intresserad att lära sig gå med pekare, ALLA KAN.
Håll pekarna med fingertopparna eftersom bästa känseln sitter där, håll stadigt men inte för hårt eller löst, pekarna ska hållas i 90 graders vinkel ut från kroppen i maghöjd, avslappnad i axlarna, och det viktigaste gå sakta. Känn in, bry dig inte om vad du känner i början utan försök bara få igång pekarna.
Ha tålamod, för mig tog det 3 dagar.
Detta ämne skulle jag kunna diskutera hur länge som helst, det är så spännande. Det är bara att ställa frågor, jag svara så gärna om jag kan. Jag håller då och då på att utföra tester som jag kommer på, mest på slutet nu har det handlat om energin runt saker. Auran är ett faschinerande ämne. Man kan t om testa sin egen aura och på gamla grejor kan det finnas aura kvar från förra ägaren, kan t om ligga aura kvar på gamla kultplatser. super spännande.
#9 intressant … det måste man ju ut å kolla nån gång sen 

#10 Japp,det stämmer..Hundarna markerar sina revir i currykryssen och katterna vila i C-kryssen så deras aura är så liten som möjligt för att deras byten inte ska upptäcka dom lika lätt. samma gäller skatorna som du nämner,rovdjur upptäcker dom inte lika lätt i kryssen…därför brukar dom bygga en till våning på boet istället för ett nytt bredvid *L*
Knölar eller vrilar i träd brukar ligga mitt i ett Super Curry Kryss :)
Jag skulle vilja veta lite mer om currylinjer, kryss osv. Vad är bra och vad är dåligt? Vad är ett superkryss och vad har det för inverkan på oss?

Curry linjer är både bra och dåliga dom skapar en balans i naturen.. men man ska ha respekt för kryssen, eftersom dom är kraftfullare. currykryss blir det där två currylinjer korsar varandra, Sedan finns det ännu starkarecurrylinjer som kallas superlinjer och dom återkommer ungefär vart elfte linje och där två superlinjer korsar varandra blir det ett superkryss!
Kryssen tömmer oss på våran energi i auran… Befinner du dig i ett superkryss så försvinner kraften snabbare än i ett vanligt kryss.Man kan känna sig illamående,få huvudvärk,känna yrsel,bli svag i knäna och få ont i sina leder(men symtomen är olika från individ till individ)
Man kan ta ett exempel.vistas du 5 min i ett superkryss krävs två timmars vila innan kroppens aura är helt återställdigen

Currylinjer ligger som ett rutsystem runt hela våran jord, hos oss är en ruta ca 4x4 meter, så förr före 1700 talet byggde vi våra hus efter dessa linjer, i Asien tänker dom på detta vid byggnationer fortfarande. Currylinjer och särskilt kryssen tar ner vår energi och har man en svaghet i kroppen så kan det utveckla sjukdomar om man sover år ut och år in i denna energi. Det finns inget som är bra med denna energi, men den finns där och det är bara att anpassa sig, och bästa sättet att undvika curry är att lära sig gå med pekare och själv kolla vart man ska sova och arbeta om man har ett sånt jobb så man sitter på samma ställe, har man hästar eller kor som är tvungna att stå på samma ställe jämt i stallet eller ladugården, kan det också va bra att lära sig detta.
Superkryss är när currykryss korsas med Hartmannkryss. Hartmannlinjer är också negativ energi och går som ett rutsystem runt jorden men den är en svagare variant av currylinjer, men är man superkänslig så kan denna ställa till det också.
Currylinjer går i ca 42 graders vinkel. Hartman går jäms med väderstecken
Tack för era bra svar! Nu förstår jag lite bättre, men det är ju ett jätteintressant ämne!
Mina katter ligger tex alltid i min säng, det är inget bra tecken då alltså? Eller kan det bara vara så att de ligger där ändå för att det är varmt och skönt? Ska ta och gå ut i naturen och kolla lite myrstackar och krokiga träd i helgen!

Det låter som att du kommer att få en trevlig helg då :)
När jag känner mig stressad brukar jag ta mina hundar och gå o promenera i skogen tills jag hittar en myrstack som jag sätter mig på(bara på vintern) där sitter jag sedan och andas djupt och lystnar till naturen och hundarna som springer omkring o busar…härligt *L* imorgon sätter jag in lite bilder på hur olika träd kan se ut som står i currykryss eller linjer :)

Sen jag började med att gå med pekarna så har jag upptäckt ännu mer i naturen som jag inte tänkt på förut och än mer spännande vart det, katter är väldigt bekväma av sig men oftast är det en linje eller kryss där den ligger, den kan ju ligga alldeles i ytterkanten på linjen en linje kan vara 60 cm bred, hoppas du förstår vad jag menar Lullan1.

Ser framemot att se dina bilder Liette, i somras va jag på ett ställe utanför Mora som heter Kråkberg (sambon har stuga där), dom brände häxor där på 1600-talet, mycket energier där kan jag lova, ialla fall så hittade jag ett fantasktiskt träd, enormt stark curry där. Tog ett kort på trädet. Klicka på länken och se denna vackra skapelse.

#15 jag kommer inte riktigt ihåg men jag trodde att när ett curry kryss och ett hartmann kryss korsades,så blir det ett dubbelkryss!? *L*

Ojdå
Det var verkligen en maffig bild ;) Jag är väldigt farcinerad av vackra träd,dom innehåller så himla mycket historia…
Jaa…Jag kan tänka mig att det var mycket energier där.. Som sagt…en jätte vacker bild

Måste varit obeskrivligt att se trädet "live" det är synd att man inte kan få över all skönhet och mystik på ett foto ;)

I gymnasiet var vi "utbytesstudenter" med en stad i Tyskland.
När vi var där så besökte vi ett välkänt slott Sans Sousi(typ), en kompis hade specialarbete om bla cyrrylinjer, hartmann.m.m och hon hade med sig pekare.
Enlig henne var kryssen i väggarna(det var ju stora rum så det fanns ju även i rummen, men kryssen var i väggarna)
Och trädgården var också troligtvis planerad efter detta(eller de hade tänkt lite i de banor)
Tror slottet byggde på 1600-1700 talet.Det var länge sen jag var där…hehe

Ja nog är det svårt med foton att få in det riktigt vackra, som man ser och upplever det på plats.

har hört om currylinjer då jag var yngre, men då trodde jag det var nått man åt;) skulle vilja veta mer….har ni nån bra hemsida att tipsa mig om?

Fanns det pelare i rummet? Det måste funnits kryss även inne i rummet, man kan inte bara trolla bort kryssen. I gamla kyrkor satte dom alltid pelare där kryssen var eller dyligt så inte någon människa skulle sitta på ett.
Håller med Beltane, finns det nån hemsida där man kan läsa mer? :D

Jag har inte hunnit kolla in denna hemsidan än,(har läst Eriks två böcker) men ska jolla själv nu ;) http://www.currylinjer.com/

Två bra sidor är www.currylinjer.com, www.jordstralningscentrum.nu annars kan man söka på någon sökmotor, numer finns det mycket information i ämnet.

Jag och min sambo gick kurs hos Erik förut, hans böcker är jättebra handböcker tycker jag. Jättebra upplägg på hans kurser.
Vad bra att ni lade ut länkar om currylinjer, ska genast gå dit och kika lite!
#19 Otroligt maffigt träd! Det måste ha varit en upplevelse att få se det!
Jag har en dotter som känner kryssen med fingrarna, även linjerna. Hon gnider fingrarna mot varandra försiktigt och känner på ett vis vid linjerna och ett annat vis vid kryssen.

Jag har alltid misstänkt att vårt hus (soldattorp) är byggt efter currylinjerna, byggnadsår är okänt, men torpet omnämns år 1714 för första gången då det bodde en fattig soldat här. Hela huset genomsyras av en frisk atmosfär. Tänk om man kunde få veta vad som hänt i huset under alla dessa århundraden, ligger säkert många kopparmynt och stålknivar under grundstenarna här. :)
#9 Finns det någon sagd tidpunkt på natten då currylinjerna fösvinner?

I länken i #28 fanns det info.

Kolla under currylinjer och fullmåne.
vad är en currylinje??

Enda jag har sysslat med är slagrutor…. Gör man på nåt liknande sätt för att hitta currylinjer eller??
Jag har också hört talas om att man bygger/byggde hus efter linjerna. Jag har studerat arkitektur på universitetet men har dock aldrig funnit någonting som pekar på att detta stämmer.

Man använder slagruta när man letar currylinjer, jag använder inte den gamla klykan utan de moderna pekarna. Det finns en hel värld där ute att upptäcka med hjälp av pekarna/klyka.
Jag tror inte arkitekter använder sig av slagruteri nuförtiden, men förr använde man garanterat det. För riktigt länge sedan kände vi detta i kroppen och behövde inga visare. Det gör tex Aborginerna fortfarande och säkert fler urbefolkningar. I asien byggs husen efter energierna. Arkitekter borde använda sig av detta för då kanske folk skulle må bättre och slippa bo där negativa energierna går rakt igenom våra rum istället för inne i väggarna. De gamla kyrkorna är byggda på dessa linjer.
Läs det som är skrivet längre upp så finns det mer info.
Nä, sådant ägnar sig arkitekter inte åt i dag.
Vad menar du med att man garanterat gjorde detta förr i tiden och när skulle detta i så fall vara? Tidigare i tråden skrev du att man gick efter den här modellen före 1700-talet vilket gör mig intresserad eftersom jag är särskilt förtjust i arkitektur från antiken samt medeltiden.

Jag menar det för att många gamla hus och utgrävningar där man mätt currylinjerna så ligger dom i väggarna, förr var många rum 4x4 meter och var rummen större så satte man en vägg där linjerna gick eller möblerade så ingen skulle behöva sova precis där linjerna gick. I kyrkorna så är det oftast pelare eller annat där currykryssen är.
Men då kan det väl snarare vara en ren tillfällighet än en medveten handling eftersom linjerna och kryssen förekommer på så snäva avstånd? En kyrka är ju en passande byggnad att ta som exempel, skepp, absid, kolonnad et cetera tar naturligtvis plats och hamnar säkerligen på rätt ställe så att säga.
Jag anser inte att någon har rätt eller fel i den här diskussionen. Jag menar bara att om dessa energier finns, och då på så korta intervaller, så kan man tolka in hur mycket som helst i fenomenet.

#43 Ja..man kan ju inget säkert säga men, nu är det ju inte så att man tolkar hur mycket som helst i fenomenet!!
Som sagt:en gång i tiden så kände även vi människor av energilinjerna,även i nutid finns det några lyckligt lottade som fortfarande kan känna dom,därav kan dom välja att leva ett bättre liv genom att slippa dem negativa enrgierna som laddar ur kroppen!
Förstår att du kanske tycker att det är en tillfällighet, men det kanske är så att du inte är så nära med naturen..
Huruvida jag är i samklang med naturen låter jag vara osagt, ha ha, men anledningen till att jag hoppade in i den här tråden var för att få en större förståelse kring det ni resonerade kring beträffande arkitektur.

Min farfar lärde mig att använda slagruta och jag använde den bla när vi skulle gräva en ny brunn i stugan. Har funkat klockrent… Nu ska jag bara ta och kolla currylinjer här hemma och se hur det är ställt…eftersom katten sover i våran säng som är placerad på samma ställe som soffan(fast på övervåningen)och där ligger han på dagarna….