Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 7458 ggr
dragonstar
0

Vad gör ni när ni flyttar?

jag och min sambo flyttar nu nästa hälg väldigt passadne nära Imbolog.

Vad gör ni när ni flyttar eller allmänt städar i era hem?

Sitter och filurar på någon fomr av rening men vet inte vad exsakt.

Så jag vill gärna ha lite ider spåna fritt=)
Allt från städnign till nedgrävning av saker utanför(kanske inte nu då med tanke på snön).

Kan ju lägg atil latt detta är en nystart för mig då jag nyligen kommit ur en lång deprisjon och nu äntlinge känern att ajg ka nta tag i saker och vill då få så mycket spontan och posetiv energi som möjligt i mitt hem =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

scheindel
0

först och främst städar jag vanligt väldigt noga när jag flyttar in på nytt ställe. det ska ju som regel vara städat när man flyttar in, men jag vill ha gått över allting själv också.

sedan smudgar jag med salvia och ofta bränner jag av en omgång frankincense också. alltså går runt med rykande salvia och rökelse i varje utrymme i nya hemmet.

så lägger jag gärna ut offer till platses andra invånare, både inne och ute och sist brukar jag göra iordning en talisman för skydd och lycka/harmoni och stoppa nånstans i närheten av ytterdörren. om det handlar om en lägenhet stoppar jag den i närheten av dörren in till lägenheten, inte vid porten.

BabyDragon
0

När jag flyttar brukar jag ha en ritual innan jag flyttar in (om jag kan) annars så snart som möjligt även om det är mitt bland flyttkartonger. Börjar med att rena migsjälv, så att jag har en ren energi och inte sprider runt gammal negativ energi från förra stället när jag sedan renar lägenheten.

Gör det enkelt, har salt i vatten, för glaset/skålen med vatten över eld och tar en del av det på mitt tredje öga. Renar genom grundning och med hjälp av elementen. Går sedan och skvätter lite av vattnet i rummen. Går sedan med rökelse, försöker fylla det med ren energi från mig själv och ber alla andar, utom de som vill mig väl, att lämna bostaden.

Klart :) Gjorde det i ett rum och Sambon reagerade på att luften var så frisk så han vill att jag gör det överallt nu :P

dragonstar
0

JA något sådant hade jag tänkt mig. Har tyvvär ingen smudgesticka men har en stor bunt rökelser jag tänkte använda i stället. Tänkte gå från rum till rum med det alal skarvar och fönset.

Vatten ska jag komma ihåg =)
Funderade på ljud men kom på att min Klocka är nerpackad och går inte att komma åt.

Vad har ni för tallismaner? Har ju ävne en liten balkong (3våningen loftlägenhet) funderar om de inte ochså ska räkans som en andra ingågn och behandlas likvädrigt?

BabyDragon
0

För andar borde det kanske vara en ingång också? har inte tänkt på det bor själv lika dant. Tack :D

marinelady
0

Hm oj jag flyttade ganska nyligen för 2 veckor sedan.. och jag städar grundligt överallt även taken här då spindlarna hade övertagit herraväldet. Men sparade spindlarna självklart ;).  Kanske kan vi kalla de en rening med vatten likaväl.. men de här huset har det tagit nästan 2 veckor för att börja känna sig välkommen in i. Det är fortfarande lite avståndstagande men de tar sig, man får föra in lite liv och i framtiden när saker stabiliserat sig öppna upp det på riktigt.

Grannhuset bodde jag i i ca 3 dagar och där finns det bevisligen en väktare som höll ett noggrant öga på min verksamhet och som man behövde presentera sig för för att få lite ro i själen..

dragonstar
0

Jag funderar på dettta med offergåvor. Jag tycker att det är lätt ute men vad och hur gör man det inna? ute kan man ju ta vad som häls och lämman igentligen. Men inne hur gör ni då?

Bappho
0

#6 Använder en skål eller fat, glas….

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

dragonstar
0
Känner att frågan behöver förtydligas. Vad offrar ni hur länge låter ni det stå och vad gör ni med det sen?

Bappho
0

Val av offer beror på vad det är jag offrar till. Det får stå framme så länge det är fräscht, efter det så kastar jag bort det. Personligen så har jag en speciell plats i trädgården där jag lämnar det.

dragonstar
0

Okej. Hmm då måste jag fundera ut till vem och vad jag ska offra..
Några ideer? Känns osm det borde var hemmets väcktare…

Bappho
0

Om jag skulle flytta till ett nytt ställe så skulle jag offra till de väsen som finns på själva platsen.

dragonstar
0

En yppeligt bra ide.. =) udnra vad man skulel kunan offra då.. Hmm ska fundera lite på det =)

scheindel
0

mht talisman så beror det ju på vad man är van vid att använda och vad man tycker fungerar. jag brukar ha något platt där jag ristar in en skyddsruna som jag lägger under dörrmattan.

om jag gör offer inomhus så lägger jag det i en skål och slänger ut när det börjar se trist ut eller när skålen börjar se full ut. använder gärna naturliga saker som kan slängas i kompost eller grävas ner nånstans.

lite olika vad jag använder, beroende på vad jag tror skulle uppskattas. torkade örter eller kryddor, blommor, blad, fågelfrön, stenar, nötter, bär, ekollon osv osv. om höstarna brukar jag få pippi på att offra kastanjer, de är så himla vackra tycker jag. man kan ju använda bränd rökelse eller olja i oljebrännare också som offer.

dragonstar
0

Det var bra förslag =)

Jag har inte ahft någon talisma i mitt hem nu. Har alldrig känt mig hemma här och vill därför lägga mycket tid på mitt nya får att det ska kännas bra.
Måste helt kalrt göra en bra tallisman sen..elelr ja nu funkar ju oxhså =)

dragonstar
0

Någon som har lust att visa bilder och tippsa om vad ma nkan ha som beskydd i ett nytt hem.
Runor, örter ja allt.
Jag tänker såhär
Gå igenom hela lägneehten med rökelser.
Offra både utanför (vet inte vart ennu) och innomhus då saker osm kan passa för hememt lycka tex örter bröd frön mm.

Något som välkomar posetiva energier/andra och avfärdra det negativa.

Runor elerl likande.
Någon som gör sånt här och säljer /byter?

Ganna
0

#15 Ja, det går bra att ta kontakt med mig här eller via tunridacraft.com för t.ex. amuletter för skydd till hemmet.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

dragonstar
0

Jag tänmkte på detta med de väsen som finsn på plattsen. Vad skulle ni säga göra ? JAg vill ju inte gärna låta negativa väsen leva loppan men jag vill inte förarga dom genom att föröka avfärda dem. Jag komerm ju till dem inte dom till mig.

Ganna
0

#17 Nu är det sällan det härjar väsen på det sättet, men vill de inte en väl, ut med dem! Däremot skulle jag säga att om man inte har erfarenhet av att rena/skydda en plats, är det inte säkert att man lyckas köra bort dem.

Börja med en rejäl "vanlig" städning, det är effektivare än många tycks tro.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Bappho
0

#17 Visa normal respekt. Presentera sig och lämna ett offer. Ungefär som när man presenterar sig för sina nya grannar.

dragonstar
0

JA men då kör vi storstädnign en rening och offer samt presentation sen fårjag se hur det känsn efeter det =)

scheindel
0

jag tror att om man vill använda en enkel runa för skydd så är nog algiz den populäraste och bästa. länkar till wikipedia…  har inte läst texten så vet inte om den är bra, tänkte mest för att visa bild på hur den ser ut http://en.wikipedia.org/wiki/Algiz

den förekommer också ofta i bindrunor för skydd.

rekommenderar dock att du läser på ordentligt vad runan står för innan du använder den.

mht örter så är det väldigt olika vad man förknippar med skydd. en klassiker är ju vitlök men det kanske kan vara lite opraktiskt att ha liggande Glad

kolla olika listor över korrespondenser och se vad du hittar som fungerar för dig. jag använder gärna isop till skydd, men det kan vara lite svårt att få tag på om man inte råkar ha det i sin örtagård…

dragonstar
0

Ja jag har ju skrivit ner sånt där förut men det står ju i mina böcker som suprise suprise.. är nerpackade. Gud vad trött jag blir på mig själv alltid packr jag det jag inte tror jag behöver oc så behöver jag just det..

Men vitlök kan ju funka tills jag börjat packa upop elelr komit på något bättre. Ska dit på fredag och storstäda så då pasasr jag på att rna hela tället. =)