Häxor iFokus

Häxor

Etikettdrömmar-och-drömtydning
Läst 6987 ggr
[light-bringer]
0

Demoniska timmen 03.00

Har precis träffat och blivit ihop med en underbart go och trevlig tjej.

Hon kan inget om det andliga, har inget intresse av det andliga men hon känner stark närvaro av det andliga.
*det gör jag med när jag är hos henne, men det attakerar henne inte när jag är där*
Detta har enligt henne själv hållt på i flera år till och från.

Hennes lilla problem som jag försöker hjälpa henne med är drömmar av otäckare karaktär som gör att hon vaknar 03.00 var och var annan natt (och sedan känner sig manad att gå ut och gå). I och med att jag är ganska djupt rotade i mörkret och vet vad hon talar om så har jag lagt upp alla tänkbara skydd kring henne, renat hennes lägenhet osv osv.

Men någonting saknas, någon som har förslag att komma med?

pelle1234
0

Det finns olika sämn nivåer som man drömmer kanske kan vara så att det är trauman hon varit med om som kommer upp då? Ut o gå mitt i natten kan vara ångest för drömmarna?

[light-bringer]
0

#1 Vi har diskuterat den biten med olika trauman i och med att jag sett en del av hennes drömmar och den biten med det hon en gång varit med om har vi börjat bearbeta + mycket annat.

Men dessa drömmar är mer än bara drömmar för som sagt det lugnar ner sig när jag renar och eller precis lägger upp ett skydd.
Men tillskilnad från många andra som jag hjälpt så funkar inte reningen mer än ett tag och samma gäller skydden.

Sedan är det ju som så att även jag känner av, hör och ser men för att lugna ner henne så ger jag logiska förklaringar för stunden men det räcker ju inte. Själv är jag ju van att arbeta med just det här, utmana och leka med. Men hon är det inte för fem jäkla öre.

Någon som har förslag på vad jag har missat?

pelle1234
0

Nämnde du inte om att ditt ex var häxa? kanske är nått därifrån?

[light-bringer]
0

Mitt ex var en häxa ja, men hon stängde ner mig och henne var jag bara ihop med i lite över 3 år, min nya har haft drömmarna i nära 6 år och nu när hon flyttade in på nya stället för drygt 7 månader sedan så ökade de i styrka. Själv har jag inte haft kontakt med min nya mer än sedan 11/12 så jag eller mitt ex har absolut inget med hennes drömmar att göra. Min nya tvingar mig att öppna upp igen ofrivilligt från hennes sida och jag har inget emot det, har saknat det.

Har kollat upp husets historia och där finns inget som ens indikerar på spöken, några få dödsfall men inget ovanligt.

dennas
0

En sak att prova fram till dess alla svar är klara kan va följande:

Att helt enkelt inte sova när klockan är tre. Om kroppen är van att vakna skräckslagen vid det klockslaget sedan sju år tillbaka, så är nog vanans makt väldigt stark. Även om det kan vara skitjobbigt så kan det vara idé att ställa klockan på 2.45 och sedan vara vaken nån timme. Sen sova igen. Att se till att vänja kroppen vid nåt helt annat. Varför inte titta på nån rolig film och skratta? Eller göra nåt avslappnande, t.ex. qigong etc.

Lycka till!

[light-bringer]
0

#5 Kan föreslå det för henne och se om det hjälper och eller för att se om något annat sker.
*hon har ett jobb att sköta med och behöver sin sömn*
Det är ju inte varje natt hon har problem utav det, det kommer och går och av någon anledning kraftfullast vid full och mörker måne.

Sedan vore det konstigt om det vore en vanesak med tanke på vad jag redan rensat bort därifrån.

Använt mig av följande ritual i grunden för rening:
http://www.kheper.net/topics/Hermeticism/LBR.htm
Med vissa små förändringar som bytt ut Enochian, vridit på pentagramet och bytt ut ärkeänglarna.

Vanligtvis blir det soprent, men ej i detta fallet

Bappho
0

Det kan ju bara vara så att din flickvän tillhör dem som är mer känsliga än resten av befolkningen.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[light-bringer]
0

#7 Du behöver inte vara känslig för att märka av att det är något där, snarare väldigt okänslig för att missa.

dennas
0

Två frågor att fundera över:

Vem är det som vill bli av med drömmarna? Om det bara är du, och din partner på nåt vis, medvetet eller omedvetet, håller kvar vid drömmarna, så blir det svårt att få bort dem. Det skulle kunna förklara varför beprövade metoder inte fungerar.

Hur kommer det sej att "den andra sidan" har sån kraft? Finns det kärlek eller hat bakom det? Ibland tvingas man av kärlek att gå underliga vägar… En stark och innerlig kärlek kan ibland tvinga en till att vara benhård, eftersom alternativet är den andras undergång. Kan det vara så att det/den som skrämmer din partner måste göra det för att hon egentligen gör fel mot sej själv? Finns det nån som älskar/älskat henne så mycket att vederbörande inte ens drar sej för att skrämmas? Eller har din partner nånsin plågat nån så illa att dennes hat inte vet några gränser?

zarahara
0

Skulle nog flytta om jag var hon. Hade nåt liknande för flera år sen. Höll på i ett par års tid.. blev bara värre och intensivare med tiden. Bestämde mig för att flytta. Har inte upplevt nåt liknade sen dess.

Sover dock fortfarande mer oroligt och har nästan lite ångest kring full- o mörkermåne..

[light-bringer]
0

Har kommit fram till vad det är och vad det beror på, det som är där är hennes guide och en ganska frusterad sådan. Den har försökt tränga igenom i år och när jag nu i helgen insåg så föll många av hennes bitar på plats. Vet nu att det är hennes vatten element och att hennes 2 andra element fortfarande gömmer sig bakom men med lite hjälp så lär även de 2 snart träda fram

Det är av mörkare karaktär och jämnstarkt/jambördigt med en av mina guider.

Här går jag och blir ihop med vad jag tror är en normalsvensson och förstår inte vad i henne som försöker tvinga mig att öppna upp efter att i över 3 års tid stängt ner när jag varit ihop med en häxa, men hennes guide behöver mig för att nå fram till henne på ett sätt som inte skrämmer skiten ur henne.

Kände som sagt igen typen av kraft men kunde inte sätta fingret på vad, fick inte utmana det i hennes lägenhet och nu förstår jag varför :)