dröm om lila bok
Jag hade en dröm för några nätter sedan som jag inte minns speciellet mycket av. Men det som etsade sig fast och som verkade vara viktigt att minnas var att jag var tillsammans med min yngre syster i någon affär eller på någo torg och att hon där tog tag i en lila bibel som hon skulle köpa.jag ser ännu tydligt den lila boken framför mig. Någon som kan hjälpa ?
Har du bra kontakt med din yngre syster eller har ni inte pratat på ett tag/glidit isär/bråkat?
Vet inte hur religös du är så bibeln kan ju betyda olika saker
Hur gammla var ni ungefär? var ni små/yngre än nu så kan det ju ha hänt något speciellt den dagen eller så hade ni något riktigt roligt tillsammans just denna dag (vet att det var en dröm men det kan ju också vara en sak som har hänt förlänge sen som du har glömt bort eller så har du satt ihop flera saker)

Den lila färgen får ofta representera djup andlighet. En lila bibel kan vara en symbol för ett innerligt andligt sökande eller andligt arbete. Det måste inte vara så att bibeln är just en bibel, utan kan vara andlighet i allmänhet. Drömmen kan antingen visa på att din syster är seriöst andlig eller det kan vara en fingervisning om att du själv bör ta ditt andliga arbete på allvar. Hur du skall tolka drömmen beror på hur din relation till din syster ser ut, det är kanske det #1 är ute efter. Har ni nära kontakt, eller grälar ni när ni ses, etc.