Mentor?Vägledare?
Jag heter Ellie och har nyligen "accepterat" min dragning till det andliga, mystiska, magiska eller hur man ska beskriva det. Jag har så svårt att bena ut var i mina egenskaper ligger… De verkar vara så spridda… jag är förvirrad! Den helande biten med allt vad det innebär verkar finnas där, intresset för örter är stort. Fallenhet för tarot verkar oxå finnas och lite annat smått och gott. Något jag alltid varit dragen till sen jag var liten är völvor/schamaner.
Vad jag undrar är om någon vänlig själ skulle vilja hjälpa mig att på nåt sätt bena upp det hela? För ju mer jag läser detsto mer intresserad blir jag av alla de områden jag beskrev tidigareplus några till.
Även om ingen skulle vilja bli mentor eller vägvisare så tar jag ödmjukast emot tips från någon som känt likadant men som kommit en längre bit på sin väg.
Mvh Ellie

Var bor du någonstans? Det kan vara lättare att ge råd om saker du kan göra om man vet vad du har nära till…
Jag bor i Norrköping.

Jag kan varmt rekommendera att delta i en kurs av Jörgen I Eriksson, som han kommer att ge i mitten av april nära Laxå (ca 16 mil från Norrköping). Jörgen är erfaren, djupsinnig och en mycket trevlig person som jag har lärt mig mycket av. Du kan läsa mer om kursen och om Jörgens andliga filosofi på hans hemsida: Norrshaman
Tack så mycket. Ska kolla upp det!
Biblioteket är din vän!
Läs allt du kan inom de områden du är intresserad - örter, tarot, shamanism - det finns massor av information. Utveckla ditt kritiska öga. Att börja sin nyfunna "väg" med att bli guidad är inte något jag rekommenderar - då lär och följer du deras väg - finn din egen!
En häxa är en självständig stark varelse.
#5 Åh tack så mkt! Det var lite så jag tänkte från början…. Men har väl tvivlat lite på mig själv…Tack för tipset