Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 645 ggr
Nikita...
0

Vända en ond man

Hej hej är det någon som vet hur man kan vända en elak man så att han blir snäll?? har försökt med allt i narturlig väg med det funkar inte så man får ta lite hjälp av magi, naturen och dess gudar/gudinnor:)

skogsgubben
0

Varför helt enkelt inte strunta i den mannan. Är han inte snäll och inte verkar vilja ändra på det så låter det som en person man inte ska ha att göra med.

LinaN
0

mhmm….. tror det är slöseri med din tid, varför skulel du ens vilja bemöda dig med att vända en ond man till något bättre? vem är han och vilken relation till honom har du?

säger som skogsgubben. låt det gå därhän, jag vet sedan tidigare att man kan inte ändra på en karl. är ha nen gång skitstövel alltid skitstövel.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Skirr
0

Det svårt  att ge ett bra råd när din fråga är så diffus. Jag håller med skogsgubben och LinaN, bryt kontakten med mannen ifråga alt undvik honom. Är det någon som försöker skada dig, så ring polisen. Visst finns det magi att ta till men endast som en sista utväg.

isnornin
0

Jag håller med 1,2 och 3. Du kan inte ändra på någon, den personen måste ändra på sig själv!

Visst kan du för medla din positiva energi till denna person, men slösa inte i onödan!

MVH Isnornin

Iram
0

Jag håller också med, det är väldigt svårt att ändra på någon annan. Strunta i personen om du kan.

Om det nu råkar vara så att du inte har möjlighet att undvika personen, så kan du istället arbeta med att stärka ditt eget försvar. Att bygga en psykisk sköld är mycket effektivt. Den skyddar dig mot elaka kommentarer och negativ energi.

Är det fråga om rent våld eller liknande ska du såklart ringa polisen!

OzzyochJag
0

# 1   Jag hade stora funderingar på det samma.
För dessvärre finns ju vissa personer man inte kan undvika att ha kontakt med som inte alltid är så snälla.

Men jag kom på att det bästa att göra är att be Guden och Gudinnan att hjälpa personen att få insikt.
Då har du inte (enligt min mening) skridit över gränsen till att påverka någon på ett direkt sätt, något jag finner vara mycket fel. Men att hjälpa någon få insikt i att ens handlande är fel tycker jag är okej.

Blev kanske lite rörigt, men hoppas att du förstår vad jag menar. Det hjälpte på personen jag hade problem med iaf. Glad 

// Jenny

CarolineO
0

om jag inte minns fel finns lite tips på det på sidan

www.spellsandmagic.com

Där fanns en massa skoj sist jag kollade, har dock inte varit inne på ett tag