någon som kan något om förbannelser?
En bekant till mig känner några som har fruktansvärd otur hela tiden. Plus att de blir behandlade illa av många, trots att de inte beter sig illa mot någon.
De har svårt att boka tider med sjukvård, försäkringskassa och liknande. När de ringer till någon sådan är det alltid någon som är otrevlig, högljud eller liknande trots att det aldrig händer min bekanta.
Folk som min bekanta känner men inte känner dessa två pratar ofta illa om dom och tycker inte om dom, helt utan egentlig anledning (eftersom dom inte känner varandra samt att de inte är otrevliga).
Verkar ungefär som att de utstrålar något som gör att de blir behandlade illa. De har skulder som växer och massor med saker som går fel, post kommer inte alltid till dom, händer ofta att de inte får det som blir skickat till dom. Om de köper något som verkar vara i bra skick händer det ofta att de går sönder eller inte funkar som dom ska osv..
Eftersom jag nyligen hittat hit tänkte jag att det skadar väl inte att fråga vad ni tänker och tror om det. Varken jag eller min bekante tycker dom är otrevliga på något sätt och behandlar dom efter det. Några tankar och tips om detta?
Tack på förhand :)
Det är en fråga man inte kan svara på rakt av. Otur kan ju bero på många saker. Finns det någon annan anledning till att ni misstänker att det är en förbannelse? Ett upphittat föremål eller någon som uttalat något?
Ett tips är ju att ni kontaktar någon som kan se om det är så eller om det är något annat som stör.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
nä, inte hittat nåt eller så, fast inte riktigt letat ännu heller. Tänkte bara jag skulle fråga, eftersom någon här säkert skulle ha lite kunskaper om det.
En annan sak är alltså att när de skickar över pengar från en bank till en annan (till min bekanta) så kan det ta upp emot 2 veckor.. Iofs så mellan olika banker så kan det ju ta lite mer tid, men på en veckodag brukar det ändå inte ta mer än högst 2-3 dagar (och då har man ju redan "otur" egentligen). 2 veckor? Väldigt länge.
En och en är ju dom här grejerna inte så speciellt märkvärda kanske egentligen, och ärligt så har jag inte helt koll på allt som möjligen kan ha hänt också, men tänker att det är ju en sak om lite saker går fel då och då, men flera år ? och så pass många olika grejer hela tiden? Känns väldigt konstigt egentligen.. Så av nyfikenhet så frågade jag här.
Är det något jag skulle kunna försöka kolla efter, tänka på att titta efter eller så? Alla tips välkommna. Hur kan man egentligen se något sånt?

Jag känner igen typen av människor, visst låter det som om det är något fuffens på gång, men var kommer det ifrån?
Har det alltid varit såhär eller är det nyligen som allt verkar ha gått åt skogen?
Ett tecken på att det rör sig just om en förbannelse, en magi som slagit fel, fula andar, är att det plötsligt, från dag till dag blir helt galet. Att du går från ett normalliv till ett katastrofliv. (bankomaten tar ditt kort, alla apparater i ditt hem går sönder, saker blir stulna, osv)
Men om de alltid har levt såhär är det nog en annan sak.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Förbannelser är otäcka och de kommer alltid tillbaka till den som lagt den.
Tror att jag själv råkat ut för det för ganska många år sedan men vet att den är bruten nu.
Jag sökte hjälp hos kyrkan utan resultat och mådde mycket dåligt i flera år.
Plötsligt visste jag att den var bruten men hur det gick till vet jag inte.
Det var innan jag själv började intressera mig för magi.
Kanske någon annan vet hur man bryter onda förbannelser?

Man måste rensa ut det onda ögat man har i kroppen, så att säga. Trycka bort den själv ur sin kropp och ur sin lägenhet. Städa varenda vrå, skura med örter, tvätta trösklar, avrunda med att röka ut.
Och tvätta sig själv, varje kväll, skrubba med salt och eukalyptus, timjan. Det kan vara ett stort arbete beroende på hur djupt det sitter.
När jag var med om något liknande så började jag städa vid nedanmånen en torsdag och fortsatte tills nymånen kom.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Om jag förstått det rätt, då det främst är min bekanta som känner dom då jag mest träffat dom några gånger bara, så är det så att det började för ett par år sedan då de skulle sälja ett hus och mäklaren drog med pengarna. Sedan dess har det väl varit så.
finns det något sätt att eventuellt lösa detta eller få reda på mer om man är en "icke troende"? Varken min bekanta eller dessa två det handlar om, har vad jag vet någon tro i stil med detta och det skulle antagligen vara väldigt konstigt om jag nämnde det :)
Det går att lösa förbannelser, men man bör ta reda på om det verkligen är en först så man inte lägger all energi i fel påse ;)
Jo det förstår jag, så några förslag på saker jag skulle kunna försöka ta reda på, kolla efter eller liknande?
#8 Gå till någon som är duktig på någon sorts av divination.

Här är en artikkel om ämnet:
Om förbannelser och hur man bryter dem
Att något är som förgjort och/eller man hela tiden gör ofärdsspådomar på sig själva baserad på tidigare erfarenheter, kan ofta manifestera sig på det sättet du beskriver.

Känner igen väldigt i mycket det du skrivit om dina bekanta. Jag har ofta otur, trots att jag kämpar emot & försöker att bortse från den. Funderat på att döpa om mig till Jinx ha..ha..ha…