Häxor iFokus

Häxor

Etikett: off-topic
Läst 4237 ggr
marinelady
0

OT snö och hyrt hus..

Håller på och oroar mig som tusan.. bor just nu i ett fritidshus som jag hyr. Det är en massiv mängd snö på takets ena sida, den andra har inte samma drivbildning.. och i början upplevde jag att de lät underligt från taket, ungefär som när någon gick på taket.  Kontaktade hon som var ansvarig för huset och hon ringde runt. Tyvärr var den person som skottade taken sjuk, influensa och sen magsjuka. Så nu väntar man på att denna person ska tillfriskna och dyka upp här, väntat i 1 vecka nu..

Visst huset har inte rasat ännu men ja jag blir lite nervig av mig när de finns något att oroa sig för. Så jag har dragit av trapptaket och de var nog behövt om man ska bedömma av sprickorna längst fästena. Sen har jag dragit av så mycket som jag kunde av drivan som ligger på ena sidan av huset från en stege… men skulle gärna se att någon som vågar skulle komma hit och ta bort mitt majoritetsproblem. Eller lite plusgrader och varmdagar i 2 dagar så de rann ner av sig själv kanske ? Maxdjupet på drivan är säkert över 50cm..

Ioförsig misstänker eller har nästintill hel bekräftat ljuden från en antenn som sitter på taket och slår mot huset när de blåser men jag vet inte till 100% att det är den så då oroar man sig.. eller jag kanske bara har för lite att göra ;).

Stod i 30 minuter igår och lyssnade på taket i den oisolerade delen som är helt öppen till taket..och hörde bara antennen.. men vem vet..

Har du något sånt som retar dig så du har nerverna på utsidan just nu?

Bappho
0

Mitt hustak var mitt största orosmoment förra året och även den här vintern tills jag byggde mig ett verktyg så att jag kunde få ner all snön själv utan att behöva kliva upp på taket och slå ihjäl mig. Det var som om hela världen togs från mina axlar när jag fick bort snön :)

PS. Idag har vi plusgrader och takdropp!! Yey!

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax