Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 5871 ggr
[Golgadoth]
0

Något för den sjuke.

Har ni någon trollformel som ni vill dela med er av, som på något sätt kan bota en sjuk person? :)

Dvs.. Depression eller kol eller så.

Jag är fullt medveten om att man bara kan hjälpa sig själv med t.ex. att sluta röka, men det kan ju förbättras, i alla fall.

Leifsdotter
0

Varför använda magi till något du kan lösa enklare?

Vargflickan
0

Tyvärr har jag inte det Golgadoth. Jag utformar mina aktiviteter efter mina behov, situation och individ. Någon universallösning har jag alltså inte:) Prova dig fram med något? Kanske lite healing till en sjuk människa?

Hur menar du Leifsdotter?

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Leifsdotter
0

Är du sjuk går du till doktorn. Lös saker på naturlig väg innan du tar till magi - i synnerhet om det gäller så allvarliga saker som kol eller depression. Om du har lunginflammation tar du väl din antibiotika innan du gör, till exempel, en charm bag för att attrahera hälsa?

[Golgadoth]
0

#2 Sant, men det är inte för alla som det hjälper, det är inte alla som heller får den vården dom behöver.

therootdoctor
0

Golgadoth: I slutet av den här boken finns metoder från förr som kanske kan anpassas efter behov.  

#1 Varför ägna sig åt magi överhuvudtaget när det mesta kan fås med andra metoder? Hmm…Ska vi gissa på något av följande då? -

1. För att vara cool.

2. För att få en mystisk image.

3. För att det är så få här hemma som vet något om ämnet att vilken Noldus som helst kan framstå som lärd.

4. För att man för för dum och obildad för att veta vad en vårdcentral är så man lär sig enbart av amerikanska  tv-serier med inslag av häxkonst.

5. Frågan är egentligen ställd i fel forum och de som skriver hör borde egentligen vända sig till läkare.ifokus, dumheter.ifokus eller vidskeplig/gammalochdum.ifokus.

Något annat alternativ finns väl inte för de som hänger på ett h ä x k o n s t f o r u m?

Bappho
0

Gillade första meningen i det nionde kapitlet: Glad

"Det är ett ogudaktigt tal, detta nymodiga, att hexor, trollkarlar och folk, som försvurit sig åt hin, inte funnits till."

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Leifsdotter
0

Jag vet, jag fick kämpa i över 5 år innan min depression fick den uppmärksamhet den förtjänade, sedan i ytterligare 5 för att besegra den. Vad jag menade var att man i första hand bör vända sig till en läkare, och i andra hand till magin när det gäller personlig hälsa.

Du anser min fråga vara obebefogad alltså? Eller förstod du bara inte syftet med den? Jag ställde frågan för att utröna om Golgadoth hade ett speciellt syfte med sin fråga och för att se vilka alternativ hon redan testat. Uppenbarligen hade du större problem med frågan än hon hade.

Alla på internet är inte ute efter att jävlas, vissa ställer faktiskt frågor för att kunna ge ett bättre svar.

[Golgadoth]
0

#5 Kalla det vad du vill. Om du tycker att det är jag som är dum och obildad tycker jag att du ska tänka efter lite. 
Du vet ju faktiskt ingenting om mig, du vet inte hur länge jag "sysslat" med detta, du känner inte mig, så du kan inte yttra dig om någonting som du inte ens vet.
Och om du tror att jag skriver detta/är Wiccan eller vad du nu menade, för att "låtsas" vara cool/mystisk whatever du tror jag försöker vara, så har du återigen fel.
Som sagt, du vet ju ingenting om mig, och jag har aldrig gått och "skyltat" med vad jag tror på eller vilken religion jag har eller vad jag är, inför någon individ alls. Så att göra detta för att verka cool eller mystisk.. nah, det är inte min grej.

#7 Jobbigt :/ men skönt ändå att du besegrade den : ) det är tufft och antar att det nästan är en kamp mot sig själv. Kroppen, hjärtat och hjärnan säger olika saker. Men är man viljestark så klarar man väl att övervinna den på egen hand, I guess. : )
Den jag tänkte på, iom att jag skrev tråden, var någon som har haft det sedan 8 år tillbaka. Läkarna skriver ju bara ut nya mediciner. Antingen är dom svaga, eller så är dom beroendeframkallande. Vilket inte är bra det heller.

[Golgadoth]
0

#2 healing har jag hört talas om, men jag är inte själv inne på det än, tyvärr. :/

Bappho
0

#8 Jag tror #5 svarade på #1 Du fick en länk som svar :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

therootdoctor
0

#7 Visst. Men golgadoth frågade om formler och inte ifrågasättande av sin kompetens att förstå att man har en hel sjukvårdsapparat att vända sig till om man inte får bukt med det på magiskt vis och vice versa.

#8 Det där handlade inte om dig, som #10 sa. Jag visade dig var du kan finna det du faktiskt frågade om. Resten var cyniskt raljerande med Leifsdotters nedsättande frågeställning i #1 och som hon fortsätter med sin konstiga utläggning om sitt eget psykologiska tillstånd, som tydligen botats av konventionell vård. Skönt och gott för henne, men ganska irrellevant om man frågar efter magiska formler för bot.