Häxor iFokus

Häxor

Etikettoff-topic
Läst 3580 ggr
BabyDragon
0

Bli av med konflikträdsla

Någon som har något bra tips på att bli av med konflikträdsla? Inte så att jag vill börja bråka och gräla, vill bara bli av med kännslan av rädsla så fort någon visar lite humör.

Kanske borde jag rådfråga kraftdjuret? Har tränat mycket irl men inte lyckats bli av med rädslan.

[magicadehex]
0

Meditation stärker dig mentalt. Det blir mitt tips: börja meditera regelbundet :)

Vänligen/Magica

Dragon91
0

När situationen uppstår försök att säga ifrån även om du tycker det är jobbigt och obehagligt, börja t.ex. med någon du känner väl. När du har gjort det många gånger kommer du tycka att det känns lättare ;)

BabyDragon
0

Jag har gjort det och även om jag vet hur jag ska hanteras med det så dyker känslan av rädsla upp helt omottiverat ibland.

Kanske har jag någon sortts knytning att man ska bli rädd när någon blir irriterad/arg som inte hjälper i verkligheten?

[light-bringer]
0

Konflikträdsla är en av många rädslor och visst kan man inrikta sig på en rädsla i taget, eller försöka ta dem i en klump.

Bästa sättet oavsett vilken rädsla det än må vara är att utmana den.

CherryLenore
0

Det händer mig med titt som tätt, som det skrivits redan så tror även jag att det gäller att konfrontera den och förstå vart den kommer ifrån. Antagligen är det ju något i din erfarenhet som gjort att du blivit rädd för konflikter. Själv fungerar jag iaf så att jag kan börja deala med grejer när jag förstår vart de kommer ifrån.

Sen kan det ju också handla om att inte överta den andra partens sinnesstämning eller energi vilket jag tror är lätt för oss konflikträdda att göra.

BabyDragon
0

#5 Jo jag har väldigt lätt att ta över andras känslor, vilka de än må vara.

Men tack för alla svar Glad Ska meditera på det och öva, öva, öva.