Häxor iFokus

Häxor

Etikettwicca
Läst 5779 ggr
Hemmafrun
0

Hjälp!

Jag har sen ca 2 år tillbaka älskat en man som jag tidigare haft ett förhållande med och som vart mycket seriöst. Vi var väldigt kära i varandra. Men sen en dag så försvann han bara ur mitt liv utan en förklaring till varför… 6 månader tog det för att få ur några meningar ur honom om varför han bara lämnade mig. Och det enda jag fick till svar var att han inte kunde vara med mig fast han önskade att det vart jag och han ändå… jag fattar ingenting! Jag kan fortfarande inte kommunicera med honom som tidigare han är inte sig själv alls.

Jag älskar honom så mycket så ibland känner jag bara för att gå ut och ställa mig på ett berg och sklrika av ilska för att det inte är jag och han. Jag mår så dåligt! Jag vet och känner på mig att han fortfarande älskar mig men det är något som stoppar honom! Snälla snälla snälla finns det någon här som kan ge mig tips på hur jag kan vägleda honom på något sätt via magi eller andlighet? Bara så han kan öppna sig och tala om för mig om vad som står på?

Snälla ge mig några tips och vägledning? Någon?

Alwyn
0

Jag vill börja med att säga att jag är ledsen för din skull, och hoppas att det jag kommer att skriva kan väcka en hjälpande tanke.

Jag tror att, vad det är är han har kommit fram till så måste du acceptera och gå vidare. Det låter säkert idiotiskt just nu, och lättare att säga än att göra, men hör här:

Älskar du dig själv? Och då menar jag på riktigt, för den du är. Jag brukar tänka som så att om man gör det, så har man inget problem med att vara ensam. Man kan fortfarande njuta av att vara med andra, och vilja vara med de man älskar…men det är inget måste. Man är oberoende av andra människors bekräftelse. Är man stark i sig själv, då behöver man ingen. Och när man känner så, då är man fri att älska andra var de än är och vad de än gör. Även om de väljer att inte vara i ett förhållande med dig. Du kan då älska denna underbara människa, men låta honom vara fri.

Och vem vet, kanske detta är just vad han behöver. Kanske han behöver känna frihet, för att komma tillbaka. Eller så kommer han inte tillbaka, men i vilket fall som helst så tror jag att frågan är viktig att ställa sigsjälv.

Hemmafrun
0

Du har helt rätt! Och jag är tacksam för ditt svar… Jag har träffat många män i mitt liv och ingen har påverkat mig som han. Jag har försökt gå vidare i två år men kan inte varför vet jag ibland inte själv. Jag har försökt och dejtat andra men det funkar inte. Jag tänker på honom 4-6 gånger om dagen och jag saknar honom så mycket så jag vill bara skrika… Jag älskar honom så mycket. Kanse kan jag inte gå vidare för att jag inte fått ett riktigt svar från honom …. ett svar där han ber mig gå vidare och glömma honom.

Jag brukar spå mig hos en dam som är 90 år och hon är sååå duktig. Allt hon säger kommer fram förr eller senare… Många tror inte på spådomar det gjorde inte jag heller föränn hon spådde mig första gången och då var jag 10 år och allt hon sa om min framtrid kom fram. Hon har spått många av mina vänner och bekanta och dem blev väldigt överaskade när dem träffade henne för hon hade så rätt. Denna dam har spått mig att mannen som jag älskar så högt har blivit skrämd av en kvinna… hon har talat så mycket till honom att han blivit rädd för mig. Han har en väldigt nära kontakt till henne. Denna kvinna vet jag vem det är och det är hans mamma.

Eftersom jag tror på magi och det andliga så känner jag ibland att det enda sättet att få komma inpå livet på honom och få honom att vakna upp är att vägleda honom. Jag vill inte utföra magi för att få tillbaka honom utan bara få honom och vakna upp. Det spelar ingen roll vad han vill senare men bara jag får ett svar och kan gå viadre med mitt liv.

Jag har sökt och kollat upp om någon kan hjälpa mig men den som tar betalt för sin magi den kan ej inget. Den som gör det av ren vilja den kan… Och det är svårt och hitta en sån!

Praefatio
0

#1 Vad bra skrivet. Synd bara att det är så himla svårt att älska sig själv!

Hemmafrun
0

Jag älskar mig själv! Det är inte det som är problemet… =)

BarrelOfMonkeys
0

Alwyns svar var väldigt bra så jag tänker inte utveckla det mer.

Däremot tycker jag att du verkligen ska gå ut på ett berg och skrika ur dig ilskan om det känns som att du behöver det. Ladda ur ordentligt!

Lycka till!

[Ackinna]
0

ursäkta nu,,,

men är han gift??? alltså inte med dig utan med någon annan?

Jag har en känsla av att det är något åt det hållet.. att det är en tredje part inblandad… säger inte att det, men kanske… inte omöjligt.

Hemmafrun
0

Tack BarrelOfMor jaaa jag har länge funderat på att ställa mig ute på ett berg och göra det… jag har så mycket ilska och sorg så det behöver komma ut.

Och ja Ackinna du har rätt den finns en tredje part i detta det är hans mamma. Han har en mycket stark relation till sin mor eftersom hans pappa lämnade honom vid 9 års ålder. Han och mamman har en stark relation till varann samtidigt som jag upplevde att han tyckte det vart jobbigt ibland och att hon alltid fanns där och la sig i allt han gjorde.

När jag blev presenterad för henne så visade hon tydligt att hon inte gillade mig. Jag vet att mycket av detta ligger hos henne. Hon är ond den kvinnan =(

Bappho
0

Om du vet med säkerhet att det är hans mamma och fått det bekräftat genom divination så kan det vara idé att ta reda på varför de har en sådan bindning till varandra och börja med att lägga ditt krut där magiskt och se vad du får för resultat.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Hemmafrun
0

Jaaa jag vet med all säkerhet att hon ligger bakom allt och mer… men jag känner inte för att förstöra något kanske får jag det tillbaka på ett negativt sätt men däremot vill jag väcka honom och se klart på allt för jag känner att han är låst på något sätt… han är ju 28 år och bor kvar hos henne! Han har flyttat från henne och hon har flyttat efter! =(

Bappho
0

Nej, varför ska du förstöra? Men försök att ta reda på den bakomliggande faktorn eller faktorerna så du vet vad du ska göra :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

[Ackinna]
0

hmm… ibland kan magi lösa mycket.. annars har du alltid ena foten du kan stampa ner i golvet och sedan säga vad du tycker och tänker… bara för att det är svärmor ska du inte tollerera vad som helst. Om mannen älskar dig, och om kärleken är äkta, så ska han också acceptera att du har en gräns hur mycket du kan accepterar från den kvinnan. Låt inte kvinnan kontrollera dig. Om hon inte accepterar det, fine, de fiktigaste är om mannen gör det.

Mycket problem kan lösa sig med våra ordkunskaper och styrka. Bara för att vi kan, behöver vi inte använda magi till allt.

Jag tror du måste visa dig stark och stå upp för kärleken. Visa dig som en stark kvinna. Det vinner du på. Även om du inte vinner kärleken. Så har du vunnit något annat. Mänsklig styrka. Du har fått vuxigt som människa och som kvinna.

Som jag har förstått det så är mamman den tredje parten, som inte godkänner sin sons val av kvinna. Rekomenderar det jag föreslog. Om mannen fortfarande väljer bort dig pga av modern, då är mannen inte värd dig. Då föreslår jag… kasta bort honom från ditt minnesarkiv.. och leta efter en man som inte är lika bunden till sin mor.