Stora boken om magi?
Hej är det någon som har läst stora boken om magi och tycker ni att den är bra ?
Av Cassandra Eason? Jag tycker att den är väldigt bra och grundläggande. En bra start helt enkelt!

Aa jag har läst den. Jag tycker att den är väldigt bra och man lär sig också väldigt mycket.
Men kom ihåg om det står t.e.x att man ska göra något på något speciellt sätt så måste du inte göra det, du kan göra på ditt eget sätt.
För ingenting är fel.
Lycka till!
Jag har den i bokhyllan, tycker den är bra men känns som att hon har lit för många riktlinjer, oc man känner sig pressad att göra precis som hon säger, eller struntar i att göra en spell för att man inte har vissa ingredienser. Men på det stora hela tycker jag den är bra, som uppslagsverk eller inspiration.

Jag har den med, och har läst den helt en eller två gånger. Den är bra tycker jag, om man som de andra säger, inte tror att man måste göra exakt som det står. Jag använder den som uppslagsverk ibland litegrann.
Jag tycker boken är bra.. och som de säger som en uppslagsbok.
Den har nästan för många "krav"-märkta texter… nästan som om det är så man måste göra saker och ting… ur den vinkeln gillar jag den inte. Men som sagt som uppslagsbok och inspiration.
Som ett exempelvis. jag vantrivs otroligt med hennes elelr standard altaren… att saker och ting ska stå si och så…
den uppställningen vantrivs jag otroligt med när jag brukar magi. allt känns fel och magin jag utnyttjar då känns.. fel.. så till och med det får man inte se blint på… det måste kännas rätt.