Cirkel problem
Hej, Länge sedan :)
Det har börjat hända något skummt när jag skapar min sfär under magiskt arbete. Får en starkt tryckende känsla på vänstersida av bakhuvudet. Känns som att någonting tar min energi. Har hänt varje gång under en längre tid nu. Några ideer på vad det kan vara?
Usch det låter inte… inte trevligt… eller vilket ord man nu ska använda. Hmm, just nu så här på rak arm, kan jag inte komma på vad det kan vara som orsakar din hälsa när du ska bilda din cirkel…
Hmm, låt mig tänka *tänker* duuu… använder du någon rökelse vid arbetet? Det kan inte vara så att det kan finnas en logisk förklaring bakom det? Kanske du börjar känna av allergi från rökelse (om du använder det just vid ceremonin?), man kan ju ha oturen att bli allergisk vid för kraftigt användande utav rökelser, och starka dofter… och det kan ju göra att du kanske får huvudvärk… det var en logisk idé…
En lite mer magisk förklaring, kanske skulle vara… alltså som jag just nu kommer på i alla fall… andar?? Kan det inte vara så att du har andeproblem i bostaden, eller omkring dig, och att när du börjar bruka magi så "öppnar" du dig på något sätt som gör att andarna kan komma dig närmare? Vilket gör att det på någotsätt blir som.. ja, besvärigt för dig.. överanstränger huvudet eller nått?
En liten fråga dock, händer det bara när du gör cirkeln eller vid all magiutövande???
Använder ingen rökelse och har doftfria ljus. Det är ingen huvudvärk utan mer en spänning i ena delen av huvudet. Som om något greppar tag. Har aldrig utövat magi utan cirkeln så svårt att säga. Har aldrig den känslan annars i livet om det skulle vara något fysiskt.
Livet har ändå varit mycket lugnt och positivt. Vet att jag läcker energi omedvetet då en del andar verkar nappa på min närvaro. Hemsökta hus verkar spöka mer om jag är där några dagar. Kanske bara är en upplevelse.
Jaaa…du.. jag kan just nu inte komma på något mer än det jag skrev förut.. men om jag kommer på något så skriver jag här igen.
Har råkat ut för det där ett par gånger, sker fortfarande till och från.
Tänk att du med handen trycker ut det onda inifrån, gör det bestämt och med kraft så ska du se att det släpper.
Vad det är som kommer till DIG vet jag inte, men det är något som försöker ta sig in i dig, låt det inte komma in, STOPPA det!

Det låter som du har ett öga i nacken ;)
Det har du antagligen, både ett eget öga, kanske även någon annans. Vad tror du själv att det är, är det något/någon du känner igen, någonting du tänker på? Eftersom du drar in det i cirkeln, hur gör du dina cirklar?
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Nej jag känner inget ont eller så.
Jag gör mina sfärer innifrån mig själv och ut. för att allt som inte ska vara inne i cirkeln pressas bort.
Ändå känns det som att något sitter utanför och tuggar energi ifrån den. kan dock inte säga att det är någonting ont eller vad det kan vara. känner det bara som ett tryck mot baksidan av huvudet. Ibland får jag känslan av att jag fått ett "Husdjur"

Här va tråden jag letade efter!
BabyDragon har du fortfarande problemet? Jag har tänkt så på detta under julen och kunde inte släppa det. Någonting i mig skriker att jag måste tala om för dig att det handlar om en energi-blockering.
Att det är någon annan som bråkar med dig känns inte som fallet här, jag säger inte att du inte har husdjur, men de orsakar nog inte detta problem.
Antingen om du själv eller någon annan kan känna igenom din kropp och din aura ifall du har blockeringar. This makes sence, om du tänker på att du bara känner det när du skapar en cirkel av energi, energierna strömmar genom din kropp ju, och sitter det skrot i vägen känns det skumt. Men det känns bara när du gör detta. Ungefär som ett skoskav, det känns bara när du tar på dig skorna och börjar gå. Inte när du ligger på soffan, hehe.
Hoppas det kan va till hjälp 
#7 Jo jag har det fortfarande. Tack för svaret! Ska kolla upp det och försöka gå igenom för att leta efter det :) Skulle kunna vara faktiskt.
Bra svarat.. och logiskt… hmm.. jag skäms nästan att jag inte kom att tänka på det…
#8 Hoppas att det fixar sig