Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 3692 ggr
Frida97
0

Att bo i hus!!!:/

Hej allihopa!

Jag har en syster som bor i ett hus i Hindås, och man kan säga att det är rätt så livligt.

När hon var nyinflyttad sovde jag över hos henne och jag vaknade mitt i natten av att ågon skrek. Jag gick upp och kollade och någon hade satt på tv:n.

Min systers data gick helt plötsligt sönder men nu är den hel igen:S

Två kontroller till garage-porten försvann helt och hållet, och min fina rosa mobil försvann bara!!!

Och när man ska sova där så knakar det överallt och det hörs alltid fotsteg:P

Såklart har jag misstänkt att det kan ha varit andar eller "spöken", men jag är inte riktigt säker…

Nu har jag fått lite skräck för gammla hus och vet alldrig om jag skulle vilja flytta till ett:/

Och som jag har sagt: "Spiritism skrämmer mig lite"

Hjälp mig gärna…. jag vill knappast sova över hos min syster:(

Ahradia
0

Du skriver att det är ett gammalt hus, vilket kan spela väldigt många spratt bara det.

Alla hus speciellt gamla hus knakar och låter. Speciellt morgon och kväll när temperaturen sjunker/stiger.

Samma sak är det med elen. Eldragning i gamla hus brukar inte vara så hälsosamt för moderna apparater som datorer.

Jag bor själv i ett hus som är över 150 år gammalt. Man lär sig efter ett tag vilka ljud som kommer från huset och alla andra egenheter.

Det du beskriver låter helt normalt för ett gammalt hus i mina öron ialla fall.

Witches don't get mad, they get even.

Frida97
0

Tack så jättemycket för tipset:)

Jag vet att alla hus låter och deras el är konstig. Men vi stängde av elen till tv:n på ström brytaren men det hjälpte inte den fortsatte att stänga av och sätta på sig…:/

Ahradia
0

Det finns alltid lite krypström i ledningarna även om man bryter strömmen, allra helst gamla ledningar. Tror inte du har något att vara rädd för när du sover över hos din syster, bara huset som busar lite :)

Praefatio
0

#3 Det är ju sånt som är så charmigt med gamla hus… De behöver inga spöken eller andar, de lever liksom ett eget litet liv ändå :)

Ahradia
0

#4 Ja det gör de sannerligen :)

Bappho
0

Undrar om inte jag skulle föredra gengångare och småknytt före gamla elledningar ;)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Frida97
0

Tack allihopa!!!:D

#6Bappo

jag misstänker också oknytt, och skogen runt omkring huset är rätt så djup och väldigt fuktig med svampar typ överallt. Jättefräckt!!!:D

[Ackinna]
0

Jag håller nog med de föregående talare, eftersom det är gammalt hus, så kan den logiska förklaringen vara ex elledningar. dvs om elledningarna i huset inte är nya??? Alltså att din syster eller någon tidigare har bytt så det är helt nya…?

Om du är orolig för att vistas i huset… jag kan säga så här OM det skulle vara andar, du har inget att vara rädd för, andarna kan inte skada dig. Men visst de kan vara jobbiga ibland. framför allt om man ligger och försöker sova. Men om du måste göra något för at känna dig säker, försök rensa huset. Kanske ta dit ett medium som kan kontrolera eller rensa ut. Kanske rena huset själv? Det kanske kan vara bara vanliga "hederliga" energier som busar…

Om problemen fortsätter så kan du nog vara ganska så säker på att det rör sig om standard effekter hos ett gammalt hus.

Ett litet tips bara.