Vad är det här?
Jag vaknade idag och det bara kom upp för mig jag är Häxa och det är bara att acceptera att det är jag.
Jag har i hela mitt liv "sökt" inom det okulta jag kan känna på mig faror tex innan det härjade en vådltäkts man i byn så kunde jag sitta i fönstret och få panik över att folk gick ute för dom var ju inte kloka som kunde gå där förstod dom inte att det var farligt och det förtsatte tills han var fast det började innan och höll på tills han var gripen. Ett annat exempel är får många år sen när jag och min mamma var ute och gick enn kvälls promenad så kom paniken över mig igen jag kände att vi måste fly det här är farligt så vi försöker skynda på hemmåt då möter vi ambulans och polis och det visade sig att precis där vi hade gått där jag fick panik så klev en man ut genom dörren och sköt sig i huvudet han tog sitt liv.
Ett annat exempel är att "blod är tjockare en vatten" Jag hade aldrig tidigare träffat min syster hon är uppvuxen hos vår pappa och jag hos mamma , en dag var jag och mina vänner ute och gick då ser vi en tjej på cyckel och jag bara stannar och pekar och säger det där är min syster vi går fram jag frågar vad hon heter osv mycket riktigt det var min syster vi har träffats hos vår far ett flertal gånger efter det.
Min fråga är så här - I vårt sammhälle idag eller det har ju alltid varit så det är inte fint att nämna eller vara häxa det är nog därför jag har kämpat emot man har blivit lärd att häxa är något fult och ont men jag är inte ond det kan jag ju inte vara eller?
Sen så undrar jag hur "jobbar" en häxa jag känner ett sökande men jag hittar inte det jag söker om någon förstår hur jag menar ?
Jätte tacksam för svar
Mvh en något förvirrad Sandra

Ond tror jag inte att du är för världen är full av gråskalor, och någon färglick här och var ;)
Om du känner ett "sökande" så sök! Leta! Googla dig fram, gå på biblioteket och kolla i hyllorna och låna en bok du finner intressant. Gå ut i skogen, sätt dig på en sten och lyssna på vinden! Tala med träden. Lek med vattnet och fascineras av elden! Upptäck, det är mitt råd till dig! Utforska, och upptäck.
All lycka!
/Vargflickan.
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Kan tillägga att det inte är fel eller onormalt att känna sig förvirrad, och framförallt inte i sitt "andliga sökande" när livet kanske tagit en ny vänding och man slagit in på en ny stig. Det är naturligt att känna förvirring. Låt saker ta sin tid. Man lär hela tiden och man blir aldrig fullärd. Många bäckar små… ;) Man behöver inte kunna allt över en natt, och det är dessutom omöjligt! Ta det som det kommer, successivt.
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu