Häxor iFokus

Häxor

Etikettmånen
Läst 3723 ggr
Vargflickan
0

Månförmörkelse

En total månförmörkelse inträffar tisdag (21 december) kring 08.40, och månen antar då en röd färg. Jag ska definitivt kolla på detta, hur är det med er andra? :))

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Ganna
0

Det beror ju på var man bor hur bra man lyckas se den eftersom den hinner gå ned bara en liten stund efter det att förmörkelsen inletts i södra Sverige. Även i Svealand och södra Norrland kommer den att vara lite svår att se då himlen är tämligen ljus då. Man får kvista norr om polcirkeln för att se den så bra det går i Sverige, eller åka över till Nordamerika.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Mystica
0

Intressant! Jag ska definitivt se om det går att se månen här då. Jag bor nämligen mitt i Södermanland, så det kanske kommer vara för ljust då.

Dragon91
0

Skulle gärna se den om det går, men tror tyvärr att det kommer vara molnigt :/

BiGavia
0

Gråter Här i Boden ska det vara mulet tyvärr, har sett den döljas förr. Men lika fantastiskt varje gång.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Vargflickan
0

Vi får hålla tummarna BiGavia, vi som vistas i norr och får se lite längre :)

-- Lao Tzu

zarahara
0

Självklart! Tänkte gå ut ganska tidigt, innan det blir alltför ljust, o ta mig en titt.

BiGavia
0

De snöa , så det gick inte ens föreställa sej den : (

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Vargflickan
0

Alldeles för många moln på himlen. Jättetrist! Åh så besviken jag blev, men ikväll syns hon mellan dimman och snöflingorna.

-- Lao Tzu

FearyDawn
0

Jag fick se det imorseSkrattande. Jag som normalt inte ens kan se månen från mina fönster. Jag blev mycket överraskad och glad (så klart)

BarrelOfMonkeys
0

Jag ställde väckarklockan men var för trött för att orka gå upp då. Men skulle tro att det inte hade gått att se ändå för det var ganska disigt när jag väl kom ur sängen. Däremot fick jag en ganska fantastisk syn nu ikväll när månen precis gick upp och var enorm, full och rosa och klädd i tunna slöjor :)