Vintersolståndet
I år inträffar vintersolståndet den 22 december klockan 00.38. (Har precis fått bekräftelse inne på Astronomi).
Sen tar det tre dygn innan dagen egentligen blir längre.
Ska ni fira?

Jag läste att det skulle vara den 21:e 23.38 :S
#1 Antagligen hämtat från en engelsk källa ursprungligen, det ligger en tidszon bort.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

#1 och #2 Ja, enligt min almanacka inträffar vintersolståndet den 22:a kl. 00.38.
Jag ska fira lite grann. Jag har ingen här att fira med, så det blir att fira lite för mig själv med tända ljus, god mat och en liten ceremoni till solens ära. Något i den stilen. =)

Okej, ja, det var en engelsk sida ;) berodde nog på det, tack, då förstår jag :)
Jag ska också fira själv och ska också tatuera mej den dagen så firandet får ske på morgonen och senare på kvällen med en cermoni och lite sådant :)
Jag kommer också att fira men detta gör jag på kvällen den 21:a. Jag brukar inte komma isäng förrän efter midnatt så det kan ju passa bra.
En liten ceremoni och lite god mat. Ska också göra i ordning lite ljus på balkongen.
Ska ut till en treudd i vart fall och leka lite som vanligt den 21 dec, firar på mitt sätt i fullmånen, får se om jag stannar tills efter midnatt, beror lite på vad som sker och om jag får lov att stanna.