Häxor iFokus

Häxor

Etikett: sabbater-och-högtider
Läst 1611 ggr
Alwyn
0

Hur ska du fira Ostara?

Skriv å berätta…jag ska improvisera imorgon….smycka altaret lite å sånt. Kanske gå på en vår-runda om vädret tillåter  :o)

anebit
0

Nyfiken…….Vad är Ostara?

Ok!  Jag läste i en annan tråd vad det var……………………

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

inca
0

Jag ska också dekorera om altaret, eventuellt göra en ritual kring det jag vill ska växa….

isnornin
0

Jag är knappt hemma alls imorgon, så jag har förberett lite, gjort lite fint i mitt rum, helt nöjd faktiskt;) Målade en Ostara tavla också.

MVH Isnornin

LinaN
0

smycka altaret med ngt påskigt… koka och äta ägg, fast det börjar jag nog emd redan idag :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

KirkeMandragora
0

Jag skall dekorera hemmet med spröda grenar där knopparna håller på att brista ut i blommor och blad, plantera mina örtfrön och möjligtvis koka och färga ägg.

Hennum
0

med tanke på att jag hatar ägg, så ska jag inte äta sånna. men däremot tänker jag nog plocka lite ostararis hemma i trädgården och pynta med. och så tänker jag cykla med min vovve till vårt favoritställe och njuta av vårvädret.. förhoppningsvis.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

trampolin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänker göra lite magi med ägg :) pyntade iordning för några dagar sen.. ni kan se på bilden. sen har jag köpt påskliljor också men de är inte med på bilden :) Härligt väder idag också, kyligt och friskt i luften och soligt :) Ska gå en promenad lite senare

Skirr
0

Det blir en enkel ritual hemma, med fokus på ljuset, våren, och växtligheten. På altaret finns förutom det vanliga, extra ljus och fröer att välsigna..