Yule punt?
Ganska traditionellt tror jag med mycket rött och vitt. Så mycket ljus som möjligt, det är viktigt. Gärna symboler som jag tycker hör vintern till, snöflingor och istappar t.ex, men inga Coca Cola-tomtar… Däremot gärna stalltomtar, de har extra mycket att göra nu och jag ser nog att de håller av min häst mycket och ser till att han har det bra om nätterna. Jag gillar våra klassiska julblommor som julblommor, murgröna och hyacinter så lite blommor blir det. Eftersom jag ju egentligen inte firar Yule utan mer försöker lysa upp i vintermörkret så blir nog inte mitt pynt mer häxigt än vanligt, bara mer ombonat. Jag älskar dock julens alla dofter och slår två flugor i en smäll när jag gör nejlikeapelsiner - det är det en fin liten Yule-tradition att hänga upp varmt doftande solar i fönstret och skapandet av apelsinerna kan man lätt göra till en liten ritual i solgudens ära.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
JAg har varit dålgit på att fira högtiderna men tar på mig det mer och mer. Här är det mycket traditonell jul. Jag dekorerar med ljus, glitter sjärnor och julblommor.
Fyderar på att i år göra små pentagram och hänga upp.
JAg vill gärna vta mer om huståmten om någon kan berätta. Har täntk att jag borde lägga ltie energi åt hans sida för att göra honnom nöjd. Vad gör ni för era hustomtar? (jag bor i lägenhet)
Någon hustomte tror jag inte att jag har, och finns han så gör han inte ett tillräckligt bra jobb för att jag ska vilja ge någonting åt honom :P Stalltomten däremot ska få lite ullgarn, en nål, en tjusig knapp och någonting gott att äta :) Man får inte ge för generösa gåvor, då blir de malliga och sköter inte sitt jobb.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

Eftersom Yule handlar om solens återvändande tycker jag det är bra att ha mycket ljus, representationer för solen, färger som guld, gult och vitt för att representera solen och solljuset. Jag brukar ha i tanken att man saknar solen och hans ljus och värme och dekorerar då för att visa hur mycket man uppskattar och saknar honom och vill att han ska återvända.