förra veckan fick ja stötar nästan varje gång ja hängde av mig jackan på jobbet om ja inte passade mig.
Och då ja skulle ta ur täcket ur påslakanet vågade jag verkligen inte röra täcket utan bara påslakanet och krånglade som bara den för att få ut tecket utan att röra det, för ja hörde att det skulle göra ont, det knastrade som bara den!
Och nu hos mormor, jag har kännt hela kvällen att det har vart nära med hennes ena katt så jag har försökt vara försiktig men nu då ja skulle krama mormor godnatt fick jag en sådan stöt i tummen, och hon på ryggen att det kändes som ett elstängsel och lät därefter!
Varför bara sådär? elektriska stötar/energier ja kan inte ett skit. behöver ja rensa ur kroppen eller göra något eller kan ja använda det på ett positivt sätt? typ som att ja kan tolka det som att jag är full med energi för ritualer healing mm?
Vet du något VAD SOm så snälla berätta! :)
och nu fick jag en stöt av datorn! :/
Statisk elektricitet och magisk energi är inte samma sak :) Det har med elektroner som blir laddade att göra, de sätter sig på din kropp eller på föremål/kläder/kattpäls och när du tar i dem/de nuddar varandra så sker en liten urladdning av elektricitet och då smäller det till.
Jackor, täcken och påslakan, speciellt av syntetmaterial, blir väldigt lätt statiska. Kattpäls likaså! Det försvinner så oroa dig inte. Om det är textilier du får stötar av så är ett tips att tvätta dem med mycket sköljmedel eller, om du behöver en "quick fix", spraya en blandning av vatten och sköljmedel med en blomspruta på föremålet. Då laddas de ur och du slipper stötar.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#3 okej tack men vad jag menade som samma sak var enkelt sagt att allt är energier, sedan om vi kallar dom för magiska energier eller inte är lite skit sak samma, om du förstår hur jag menar?
#4 Det beror väl på ens syn på vad energier är, antar jag. Jag anser att det är skillnad på energi och energi, men om det inspirerar dig till att arbeta magiskt så är det väl bra, oavsett vad jag tror!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#5 jag förstår helt klart ditt tankesätt och du har antagligen rätt här också, för som ja sa jag är inte alls insatt så tack tack! :)
Det är väldigt lätt att saker och ting blir laddat med statisk elektricitet nu är det är kallt ute och man värmer upp sina bostäder och därmed minskar fuktigheten i luften.
Man kan duscha lite med vanligt vatten i blomspruta på sig om man upptäcker att man är "elektrisk".
Och som # 5 säger, så är det skillnad på energi och energi.

Jag har exakt haft samma problem dom senaste 2 veckorna!:O
Jag ger ALLA i min klass stötar bara så där, jättemånga gånger varje dag.
Och igår när jag skulle gå ut när jag var i svalen, så skulle jag öppna dörren. Jag var ungefär 3-5cm ifrån handtaget och så fick jag värsta stöten!
Och jag råkade ge en kille i min klass en stöt-.-
Kan ju bero lite på vilka skor man har, vilken sorts tyg i kläderna och hur kroppen får tygerna att gnidas mot varandra och skapa elektricitet. Har märkt det är i perioder, ibland får man stötar hela tiden och ibland inte alls :)