Häxor iFokus

Häxor

Etikettoff-topic
Läst 3181 ggr
Praefatio
0

Häxträff i Göteborg

Nej, vad säger ni… Ska vi ha en till häxträff i Göteborg? Jag har inte kunnat komma på de senaste men nu har jag gott om tid. Går det att anordna en träff på så kort varsel som om två veckor? En vardag, kanske? Lightseeker har ju sin labyrint, jag är fortfarande nyfiken på den, och sedan kan man ta vagnen in till stan och ta en fika på Villekulla kanske.

Jag föreslår torsdagen den 16:e klockan 18.00, för att ha något att utgå ifrån. Vad säger ni?

lightseeker
0

Vad kul med ditt initiativ Praefatio, är visserligen inte upptagen den 16:de men väldigt pank, så jag kontrar med att föreslå den 21, dvs. midvintersolståndet, då pengar har hunnit att rulla in.

Hoppas att silverhuldra, cassiopeia och ina också har möjlighet att dyka upp, något av datumen, samt gärna någon mer.

Om vädret håller i sig, så skulle jag kunna ha med mig några vedklabbar, något värmande att dricka, samt något offer.

Praefatio
0

Jag kan komma även den 21:a :) Jag kan tyvärr inte bidra med någon ved, men med mer varm dryck och någonting gott att tugga på i kylan. Bra idé med liten brasa och ett offer.

lightseeker
0

veden bidrar jag med, om ni hjälper till att bära så:)

Praefatio
0

Bärhjälp kan vi nog lösa ;)

lightseeker
0

värme kan vi nog hitta också, efteråt.

Är kl.18:00 en lämplig tid den 21/12 också, vet just inte hur länge som villa villekulla är öppet, men kan ju alltid erbjuda liten värmestuga hemma hos mig om inte annat

lightseeker
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

vad träffande att även i Lettland så uppfattar de vintersolståndet som början på det nya året, blir så irriterande när min egen tidsuppfattning inte stämmer överrens med kalendern på väggen, he he he.

lightseeker
0

inte för att jag trodde att folk här var så på så att de skulle följa exemplet och stå och sjunga offentligt på torget, eller dra en träkubbe genom gatorna, men visst skulle det vara en kul idé!

Någon mer som är på då? i närområdet.

silverhuldra
0

Jag kan tyvärr inte hänga med denna gång. Hoppas ni får en härlig träff.

Mvh. Silverhuldra

lightseeker
0

tackar!

Någon mer som vågar dyka upp?

Sarahammar
0

En fråga bara, jag blev lite paff när jag läste konversationen för jag har inte stött på något sådant tidigare. Det var "offer" som jag reagerade på. vad är ett offer? och vad offrar ni till?

Jag vill inte förstöra tråden men blev bara så nyfiken. Hoppas det är okej.. :)

lightseeker
0

Jag kan bara tala för mig själv och jag offrar till jordens moder, till de olika elementen, till träd/sten/eld/vind/vatten-andar (el.rådare), till över/mellan/undervärlden, till alla energier runt omkring, till levande till förmödrar/fäder till de efterkommande och för ett passerat cykliskt år.

Ett offer, för mig kan vara: blod, spott, växt, bröd, jordens grödor, alkohol i någon form.

Sarahammar
0

okej, då är jag med. tack!

Praefatio
0

Nu är jag jättepeppad för vår lilla träff. Det gör mig ingenting om vi bara blir två personer, men självklart är alla som vill, med goda intentioner, välkomna! Även de som kanske inte skriver så mycket på forumet.

Vad mysigt det ska bli!

lightseeker
0

kan du ta det tidigare på em? det kommer ändå att vara mörkt när vi tar oss därifrån, så det är ju ok om det är skymning när vi går upp, lättare att hitta rätt så

Astraea
0

Det är i Götet det sker numera alltså. Åh vad roligt för er! Hoppas ni får det trevligt. Fast det betvivlar jag iofs inte. Någon gång ska väll jag också lyckas pricka in.

Praefatio
0

#14 Ja, jag kan komma två timmar tidigare men där går tyvärr min tidsgräns, och då tror jag redan att det är mörkt. Flyttar vi det till dagen innan eller dagen efter så kan jag komma ännu tidigare! Annars kan vi säga fyra. Jag har en lite pållefax som behöver sin dagliga omvårdnad, därav tidsbegränsningen :)

lightseeker
0

naturligtvis skall ditt djur ha dig först:) kl.16:00 säger vi då.

Jaa, astraea, vi gläder oss verkligen åt den dagen då också du kan delta på en av våra träffar, de är alltid så lyckade och ger mig enormt av energi.
Sedan så lär man hela tiden känna så härliga människor med.

lightseeker
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

nedräkning pågår, skickar en liten stämningsförgylld länk, länge sedan jag hörde något av Enya, så det känns som om det var på tiden:

Frida97
0

Ursäkta mig att jag frågar, men kan vem som helst komma t.o.m jag?=)