Magiskt brölopp
Blivit rekomenbderad denna sidan av en god vän.
Jag vill inte kalla mig varken häxa eller något annat, men jag har fått en ritual till mig att utföra framåt våren sommaren vid en treudd ute i skogen i närheten av där jag bor.
Har pratat lite granna med folk som säger sig kunna lite eller något och de kallar det jag fått till mig för ett "Magiskt Brölopp"
Ska i vart fall ta mig till platsen med min flickvän och gå in i treudden med kärlek, öppenhet, ärlighet och bara sanningar. Vi ska gå till en speciell plats i treudden (en ring av nio stenar) göra i ordning för att tända en brasa inför natten. Sedan i skymningen ska vi klä av varandra kläderna och älska från ljus in i och genom mörker tills gryningen åter kommer och först då får vi låta oss båda komma. Ska klä på varandra kläderna och under samma procedur som på väg in. Finns en hel del fler detaljer, men de är personliga.
Har försökt finna att läsa om detta, men hittar ingen info om det, inte mer än att det ska kallas för sexualmagi och vara otroligt kraftfullt, *som om jag inte visste det redan*
Någon som vet vart man kan finna och läsa om detta?

Öööööhhhm…
Hur har du fått till dig ritualen, som en ingivelse eller av någon annan?
Det låter som en väldigt romantisk och kraftfull ritual. Även om jag själv fastnade lite på den här biten att älska från skymning till gryning. Har en känsla av att det hela skulle präglas av träningsvärk och trötthet i slutet av ritualen för min del. : )
Har fått den till mig i en vakendröm när jag var på platsen.
Får väldigt mycket till mig på detta viset, hur och varför vet jag inte men när det ändå kommer så varför inte leva fullt ut och utmana?
Det är inte ett knullande som ska utföras utan mer stillhet och närhet.
Vara i varandra i en form av tantrasex *tror jag det kallas*.
Det är inte det sexuella som är huvudingridiensen utan öppenhet, ärlighet och sanningar för att påvisa kärlek.
Leker mycket på denna platsen i övrigt, har mer än väl med teoretisk kunskap och här försöker jag skapa mig praktisk kunskap.
Är lite osäker på din fråga. Vill du ha tips om sexmagi-litteratur?
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#4 Ja, tanken är att kunna läsa på lite i ämnet.
Allt annat jag gör går på ren känsla men detta är första riktiga ritual jag får till mig att utföra och känner att kunskapen just kring detta inte är fullt så bra som den kanske borde vara.
En anledning till att jag vill läsa lite är för att min flickvän kanske inte är den rätta att utföra ritualen med. Vill finna för att veta att det är och kommer att vara säkert för hennes del.
Vill även läsa på för att kunna få fram vad som kan ske under själva ritualen, är mer än väl medveten om att det kan ske saker, sker ju i allt annat jag tar mig för på denna platsen och många flera.
Vill även ta reda på hur man stänger det jag kommer att öppna om något skulle gå fel, tanken är att lära inte skada.
Jag har läst en hel del böcker i ämnet men alltid blivit besviken så jag kan inte rekommendera någon sexmagibok som jag själv gillar. Pröva att gå in på books.google och gör en sökning på sex magic magick så kan du kika i några böcker. Kanske det är någon du kommer att tycka är intressant.
Om du får information vid vakendrömmar så kan du ju fråga om du kan få svar på dina frågor samma väg. Själv skulle jag inte göra en ritual utan att jag visste syftet med det hela eller om jag tvivlade på min egen förmåga att ställa något tillrätta om jag råkade göra något otippat :)
Vet du vem/vad som vill att du ska göra den här ritualen och varför?
#6 Syftet är att binda samman och öppna upp en urkraft av något slag som legat i dvala ganska länge.
Det jag nu leker med är förberedande inför det här.
Mycket återstår dock ännu, men allt känns ännu som helt rätt.
Jag får mycket till mig i vakendrömmar, men jag kan bara se och känna får inga ord till mig utan bara en massa symboler som jag försöker att tyda ihop med allt annat.
Lite udda är det dock rörande denna ritualen, för jag har fått många ord som skall sägas till mig redan och på vilket sätt de ska sägas.
Vanligtvis leker jag bara med mina förmågor eller gåvor genom att försöka hjälpa vänner och deras vänner, men jag har inte förstått mig på hur jag gör ännu, men det kommer nog snart :)
Men du vet vilken sorts urkraft och vad som kommer att hända när du väckt den? Och litar du blint på dina visioner. Vet du vem/vad som ger dig dem?
#8 Har mina aningar om vilken typ av kraft jag försöker väcka ja.
Vet vem och vad som hjälper mig på vägen ja, och jag litar inte blint på det jag får till mig utan har lärt mig att sålla och finna vad som är rätt för mig.
#8 Var ute på Samhain och gjorde en liten lek och bad om hjälp med lite världsligt och följande är lite kort vad som skedde och vad jag lärde mig under kvällen. Skrivandet är en del i mitt sökande och just denna kommer bli en låttext framöver åt ett Black/death metall band från Norrköping. Skriver om allt jag är med om i min egna stil som enligt de lärde i ämnet kallar den för klassisk filosofisk lyrik.
The girl in the mist
I come to her place
to remember and forget
she touched my face
wipe of all tears that get it wet
She told me to talk to the stone
by placing my hand up on it
to listen to the bright and clear moon
to get help to get far longer than a bit
I did so and leave something behind
it took more than a small thing
it open up and cleared my mind
it welcomed me in to the ring
It took all my pain and deep sorrow
to give it back in another time
perhaps I´ll get it back tomorrow
or in the start of all the prime
I listen to all they have to say
took it in to my heart and soul
to find my own right way
and to have a chance to reach my goal
Let it flow through she say
let it clean and wipe of
it will come a new day
and you will find the true free love
I went back out from the mist
back out in to the reality
with a could remember on my wrist
and a with great sensuality
#8 Och litar du blint på dina visioner. Vet du vem/vad som ger dig dem?
Den biten har jag ingen aning om hur den funkar, men funkar gör den och den gör det genom ögon av olika slag, allt från levande till dött, från djur eller bara andar. Kan se framåt så som bakåt och även i nuet, men hur jag gör ja det vet i fan det bara kommer när det kommer.