Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 5639 ggr
dragonstar
0

Skifta

Hej sitter och funderar hur man kna lära sig att nå ett högre jag. att lära mig och känna/ se energier.

hur lär man sig att Koppla på och av alltså (Konstnesses) kan värkligen inte komam på vad det heter.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

pelle1234
0

Hur menar du?

dragonstar
0

JA jag har läst och hört att en kunnig person lätt byta och se andra, själavandra, se energier runt sig och likande medans en okunnig behöver träna upp detta. Jag undrar hur ma ntränar upp det.
Lite svårt att formulera frågan då det känns som att de rör så mycket.

[GunillaR]
0

Menar du att du vill bli medial eller vill du utveckla din andlighet?

dragonstar
0

Både och i detta fall. Jag vill helt enkelt öppna ina sinnen mer.  se enerifält och lära mig känna enrgie bättre, få kontakt med mitt kraftdjur … ja ajg vill likson utvecklas. Hoppas jag itne låter helt galen nu.

[GunillaR]
0

Börja med att köpa lite litteratur. På Vattumannen eller Parthenon brukar det finnas gott om intressanta böcker och meditationsskivor. Sen får du söka i ditt inre om vad du vill och vilken väg du vill gå.

Det brukar vara så att när man är mogen medialitet och andlig utveckling så kommer detta till en. Det är ingenting som man kan lära sig. Det måste finnas inom dig och det du ska göra är att utveckla det.

Ställ också frågan till dig själv varför du vill ha dessa förmågor. Allt detta måste komma inifrån, det kan inte komma utifrån.

dragonstar
0

Tack för svaret, Ska kolla om ajg hittar något intresant mer att läsa. Känns som jag skulel behöva stimmulera det för att få fram det om du förstår hur jag menar?

Praefatio
0

Varför inte gå en kurs? Eller bara se efter om någon av dina närliggande esoteriska butiker har träffar av något slag? För något år sedan så gick jag en gång i månaden, vid fullmånen, på kraftdjursmeditation. Det var jättegivande, delvis för att det inte alltid är att man hittar någon som kan trummeditera med och delvis för att det var väldigt inspirerande att träffa andra med samma intresse. Det blir ju lätt lite ensamt. Själva övningarna låg på en något lägre nivå än den jag är på, men det gjorde inte så mycket - även om jag inte lärde mig massor så blev jag så inspirerad att jag gick därifrån med ny kraft och styrka! De där meditationerna kostade 100 kr styck, billigt.

Bappho
0

Jag skulle hellre ägna mig åt praktiska övningar än att läsa böcker i det här fallet.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

dragonstar
0

Jag letar efter fålk i min närhet att träffa och har ävne skickat förfrågnignar till oliak coven. Bor i Åker så en- två timmars resa från stockholm eller eskilstuna mend tåg o buss. 
Meditatonsträffar låter intresant. Jag vill väldigt gärna vara med om trummresor, hoppas på att jag snart kan få det. Om det är något i närliggande trakter så är jag super intreserad =)

Bloudwedd
0

#9 Jag håller helt med bappho - i ditt fall skulle jag slänga alla böcker all världens väg! Jag tror att du har kommit till en knutpunkt i din utveckling där du behöver mer praktisk erfarenhet för att veta åt vilket håll du verkligen vill gå vidare. Mer information gör dig bara förvirrad kan jag tänka mig.

Fortsätt leta efter någon bra grupp (coven brukar ha strikt 18-årsgräns, om det nu skulle ställa till det) för meditation, trumresa eller liknande. Men fram tills att du hittar dit börja meditera! Det är inte särskilt svårt, men kräver övning och disciplin!

Börja med att sitta ner, andas djupt,sluta ögonen och räkna dina andetag. Mer komplicerat än så behöver det inte vara! Var vänlig men bestämd mot alla uppdykande tankar som irrar sig upp till ytan och fortsätt sedan räkna. Jag brukar räkna 10 i taget och sedan börja om

dragonstar
0
10# Jag tkänner fakriskt lite som du beskriver. jag har läst en hel del och funderat och reflekterat. me njag behöver få var med andra. få utöva lite praktiskt och på så sätt hitta de som känsn rätt. För just nu känsn allt jätterätt i mitt huvud och de jag läser men när jag ska sätta mig ner och tex fira en högtid könenr jag mig obekvöm. Mer pratkik och alldra hälst kontackt med andra.

Jag är 22 år så mitt stora problem är avsaknaden av grupper mellan stockholm och eskilstuna! Har mejlat alal jag hittat men endast fått svar från en som välkommanr mig på öppna träffar men inte mer då det blor långt för mig att resa regelbundet. Det skulel bli över 2 timamr enkel väg.

Kan inte fler i södermanlandsregionerna starta coven elerl ha lite ekletiska träffar?

Bloudwedd
0

#11 Ehm, har en känsla av att det är mitt coven du har pratat med ^^ Men det är trist att det är så långt mellan grupperna. De kommer flytta till Märsta inom kort, vet inte om det hjälper dig något?

När det gäller resväg etc så låt mig berätta en historia: När jag var 26-27 eller nåt sådant så pågick min mest intensiva del i utbildningen, Då spenderade jag totalt varje vecka 6 timmar från det att jag lämnade hemma tills att jag kom hem igen för att gå på de där mötena. Visst det var slitigt som attan och idag så fattar jag itne vad jag tänkte med överhuvudet taget - 4 timmars resa för 2 timmars träff (ibland mindre). Men jag vet också att den tiden var rent andligt en av de bästa tiderna i mitt liv!

Ibland funkar det såklart inte. Det är inte en bra ide att behöva bli bankrutt eller behöva missköta arbetet etc för att kunna åka på möten.  Men vill du något riktigt, riktigt mycket så behövs det ibland göras offer. Idag har vi slutat offra djur, det som är heligast för oss idag att offra är ju faktiskt id, eller hur?

Om du inte hittar någon i din region - varför inte starta en grupp? Många gör misstaget att tro att de behöver någon äldre och visare som guidar dem. Men bara att få hitta någon hos dig som du kan fika med och bara få prata med och filosofera kring detta med är mycket värt tror jag!

[Tunridan]
0

Finns ju en del nätverk också som brukar ha lokala förgreningar på olika håll i landet, t ex Vitkaförbundet.

Nu är det bra länge sen jag var medlem där så jag ska erkänna att jag inte har någon större koll på det nätverket numera, men det kan kanske vara värt att kolla upp?

Det var genom Vitkaförbundet som jag en gång i tiden fick nöjet att träffa de första "likasinnade" irl genom en lokal liten månträff i närheten av där jag bodde.
Stor händelse och väldigt viktig sådan för mig då. Det är som sagt en ganska ensam och solitär väg, så ett utbyte med andra är toppen av flera skäl. :-)

Kurser finns också, som den jag gick på distans via Nattskogstemplet. Där finns mycket praktiska övningar, blandat med teori. Mycket givande och utvecklande kurs i mitt tycke, så den kan jag rekommendera. Särskilt om man har svårt att komma vidare och att hitta någon grupp att arbeta med inom behörigt avstånd.

dragonstar
0

Tack! jag är är nybliven medläm i vitka. Så jag får se om det blir någon träff via dem snart.

Kurserna låter ochså intresantna ska kolla närmare på det =)

[Tunridan]
0

#14 Varsågod och lycka till. :-)

dragonstar
0

#12 förlåt missade ditt inlägg i farten! JA jag kan tänka mig att pändla om det är änkel rak väg och inte massa byten. Jag bor utanför strägens så det blor eskestuna arbogatåget in till centralen och så pändeln därifrån.

Just nu har jag inget jobb utna får endast CSN så jättemycket pängar har jag ju inte men å andra sidan har jag lugnt tid att resa långa streckor nu!