Häxor iFokus

Häxor

Etikettwicca
Läst 3442 ggr
[Golgadoth]
0

gåvor/krafter

Hm, blir lite svårt att förklara det här.
Men antar att alla har tvivlat på magi och häxkonst och detta förut, mer eller mindre i början..?

1. Jag gjorde (skrev en tråd då om detta) för ett år sen en äggstunning på min kallkök-lektion i skolan, och blandade i de örter/kryddor som skulle ge självförtroende.. Jag fick ett väldigt bra betyg av min lärare och hon sa att det var den godaste äggstunningen hon hade ätit.
Jag vet inte om det var en slump, eller om kryddorna gjorde någonting.

2. För cirka två veckor sedan så började jag tvivla på att allt med magi finns, behöver väl inte gå in på detaljer, men ja, ni fattar väl.. TVIVEL. Så tänkte jag tyst för mig själv; att det kan väl komma ett tecken.. Att allt detta finns och inte är nåt påhitt. Typ en hög smäll eller ett larm eller tjut eller något. Precis just då går brandlarmet i skolan. Och jag var helt övertygad om att jag hade "satt igång" det med min tanke, haha.. :)

3. Efter den gången har jag suttit på bussen, och jag verkligen HATAR att plinga när man ska av. Så jag kollar aslänge på stopp-knappen och sedan på skylten där det står stopp, så när jag kollar, så plingar det! DET kan ju om någon SJÄLVKLART vara en ren tillfällighet om det är många folk på bussen. MEN, hur förklarar man det om det inte är en enda kotte på bussen förrutom en själv..?

4. I morse var jag sjukt trött, min mamma skulle till jobbet och hon ville ge mig pengar till lunch och sådant, så hon tände lampan i taket. Jag som var nyvaken tyckte självklart att det var asljust och ville att ljuset skulle slocka med en gång, och då dog lampan! På riktigt alltså. Pang, smash, död!

Och ju mer sånt här som händer, desto mer tror jag verkligen. Och alltså, börjar ta det här på allvar. Som typ Carola med gud. Fast med Wicca. Helt knasigt, jag vet.

Men vill gärna höra era åsikter om detta nu. För att jag vet att allt detta kan ju vara slumper och så, men ändå. It's wierd!

Bloudwedd
0

Börja med att skilja på magi och Wicca.

Wicca är en religon och även om magi är en integrerad del av vår tro så behöver det inte vara det! För mig handla det inte om att behöva samla bevis för något finns (det kallas vetenskap) utan att TRO även om jag aldrig någonsin kommer få bevis så vet jag ändå att mina Gudar är högst verkliga. Inte genom brandlarm eller glödlampor, utan jag bara VET!

Spelar det någon roll vad vi tycker om du själv tror på det?

hexsan
0

Tänker rent spontant på alla människor jag hört berätta om sin starka tro (oavsett religiös tillhörighet), hur de oftast går igenom perioder av starka tvivel. Ur dessa tvivlande stunder växer sej deras tro starkare. En del hävdar nästan att en tro utan tvivel inte är äkta!

Läs gärna C.G. Jung om det som han kallar synkroniciteter. Inte exakt samma sak, men kan ändå vara intressant i sammanhanget.

Jag har varit med om samma sorts känsla som du tror jag, fast inte samma händelser. För mej brukar det kännas som den starka gemenskap man kan uppleva med nån som man älskar men har bråkat med. "Ja, så här ska det ju vara! Förlåt att jag har varit dum!"

Tänker att det måste vara skönt att du få de svar som du behöver/vill ha.

pelle1234
0

Personligen så genom går nog alla det vilket jag tycker är hälsosamt tvivel ifråga sättande. Tror man växer av det. Magi förekommer i många religions och trossystem det är inte bundet till wicca. ..