Häxor iFokus

Häxor

Etikettwicca
Läst 2820 ggr
Yggdrasil
0

Vill ha boktips!

Jag har läst en hel del böcker om wicca, scott cunningham och dylikt, väldigt mycket introduktion. Nu vill jag gå in mer på djupet men vet inte vad jag ska börja med! Böcker om andra pagan religioner eller relaterat är också välkommet.

Nån som har ett boktips till mig? Det får gärna vara på engelska.

Bappho
0

Vad exakt vill du fördjupa dig i?

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Yggdrasil
0

Ja det är ju just det jag inte riktigt vet ;-). Gärna något mer ingående om universum, guden och gudinnans samspel osv. Och sen mer praktiska saker också om olika uttryck av magi, som örtmagi eller liknande. Men gärna nån som omfattar mer än bara en så man kan kolla vad man gillar innan man skaffar specifierade böcker osv.

Trollkvinna
0

#0 Böcker som jag brukar rekommandera är Vivian Crowley's " Principles of Wicca" och Doreen Valiente." Rebirth of Witchcraft"

Dessa utgör en bra bas och med tips på hur du kan börja arbeta själv. innan du letar vidare på amazon och bokus.

Det är ingen poäng att fylla bokhyllorna med mera än max fem böcker om häxkonst om man aldrig provar några av de teknikerna som blir tipsat om.  Tycker man får mycket mer ut  av att tillnärma sig guden och guddinnan, universum och magin vid pratiskt arbete.Det är där det verkliga djupet finns inte i böcker om teologin kring wicca.

Lycka till:-)

trasta
0

The Wiccan Mystic av Ben Gruagach tyckte jag var intressant och fördjupande, trots att jag läst många wicca böcker. Där finns lite tips på hur man kan gå vidare.

Sedan håller jag med Trollkvinna! Flört Det viktigaste är att utöva!!

Lycka till!!!

pelle1234
0

Mastering witchcraft av paul huson han har även skrivit en ört recept bok mastering herbalism tror jag den heter.