Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 996 ggr
myriis
0

Djur och ägare

Tror ni att djur och ägare har ett speciellt "band" imellan sig? T.ex. att djur kan läsa dess ägares tankar och förstå vad dem menar?

Jag tror det iaf. Brukar babbla i flera timmar med mina djur. Oftast pratar jag, men ibland tänker jag bara tankarna. Mina kaniner (som jag mest pratar med) förstår självklart bättre när jag använder rösten än när jag tänker, men dem har förstått ibland när jag bara tänker också. Skrämmande..
Har t.ex. babblat lite om typ "Jag vet inte vad jag ska göra.. orkar inte med dethär längre.." Då har det ofta hänt att kanien krypit närmare mig och givit mig en puss eller liknande, för att sedan kurra ihop sig i min tröja, för att säga "Jag finns här för dig"

Sen är det även lite kul. Dem vet ifall jag kommer med mat eller liknande till dem, ifall jag vill klippa dem eller borsta dem. Om det är mat flyger dem fram, om jag ska klippa klor gömmer dem sig direkt. Kul =)

Nu får man såklart tro detta om man vill, men jag vet att det är så ;)

Simson
1

Jag är fullständigt övertygad om det! Numera även överbevisad! Har tre katter. Den katt som dog hösten 2005 hade jag ett otroligt band med och han hjälpte mig ofta. Nu har min nuvarande äldsta katten tagit över "vårdnaden" om mig. Så band finns det absolut.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Beltane
1

jag är precis som #1 fullständigt övertygad:) dessutom så har djur lättare för att känna av när deras hussar eller mattar är ledsna och nere:) min katt brukar trösta mig i mina mörka stunder:)

myriis
0

Skötn att ågra håller med. Börja tro att jag var lite knäpp :P

myriis
0

Fick nyss ännu ett tecken. Tänkte för mig själv "tusan, vilket smutsigt tangentbord." Genast kom kaninen farande och slickade på det! Jag blev väldigt förvånad, och tänkte. "Nog en tillfällighet." Bestämde mig dock för att försöka och tänkte "sluta." Det funkade ;o

zeretki
1

Jag är bra på att läsa min hund men jag tror att det mest är kroppsspråk. Han skiter fullständigt i mig när jag är ledsen. Räcka ut tungan Det verkar till och med som att han går och gömmer sig. Men det gör inget, jag tvångsgosar honom iallafall. Hemlis

siddelina
0

Jadå, visst förstår de. Jag pratar alltid med mina kissemissar. Tessi som är 10 är otroligt lyhörd och brukar komma och ligga hos mig om jag är ledsen eller så. Hon förstår. De andra kompisarna är också roliga på sina sätt, men Tessi och jag har ett starkt band mellan oss.

Simson
0

Det "konstiga" är att mina katter känner av när och vart jag har ont! Min äldsta har varit sju svåra år på nätterna ett tag. Jag var så sur på han. Under den tiden hade jag det plågsamt i mitt liv själv. När så de pratade med katten berättade han hur svårt jag hade det samt vart jag hade ont. Han och jag fick healing. Båda blev vi lugnare. Han tystnade om nätterna och sov och jag med. Andra saker har också hänt som övertygat mig.

LinaN
0

min häst kommunicerar med mig, inte bara genom kroppsspråket utan ibland "känner/hör/ser" jag tankar som itne är mina egna och som komemr från honom. Speciellt tydligt är det när jag gör ngt fel…. då känenr jag hur hela hästen gör en mental suck och ursäktar mig bara för at tjag är en människa.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

love_bunnies
0

Min katt vet att jag ska ta tonfisk från kylen fast jag inte ens gått in i köket

Simson
1

#9 Tänk det gör mina också. Glad 

Fast när äldsta katten är hungrig sätter han sig framför skåpet med kattmat i och bankar på dörren med tassen! Det är kommunikation.Skrattande

Skirr
0

Det är jag helt övertygad om. Min katt är expert på att avläsa min sinnesstämning.

siddelina
0

#9 Min Tessi sitter alltid på köksstolen när jag går till kylskåpet och höppas på att få skinka/kyckling eller nåt annat gott pålägg Glad

SannaHolmgren
0

Åker jag hemifrån för att vara borta i flera dagar, så försvinner min honkatt spårlöst. När jag kommer hem så möter hon mig på gårdsplanen.

Eine
0

Vissa av mina katter, jag har 10, har jag oerhört nära kontakt och kommunikation med. Det gäller särskilt vissa honkatter. De kan ibland ha problem med att få mig att förstå, men plötsligt vet jag vad de vill, de blir lyckliga och springer i förväg dit de ville ha mig!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

KirkeMandragora
1

Jag tror absolut att det finns ett band mellan djur och deras ägare. Jag har haft många sorters djur, alltifrån reptiler, gnagare, fåglar och pälsdjur, men kontakten mellan mig och katter har alltid varit mycket speciell. Man kan nog kalla det telepati till och med!

Har jag ont någonstans till exempel så söker min katt sig till det området, antingen för att bara ligga och gosa där eller för att trampa (eller massera som jag brukar säga). Det finns många exempel på vår kommunikation och att katter räknas som häxans främsta djur är inte alls konstigt!