Små glasflaskor eller burkar??!!!
Hej allihopa!!!
Jag hade tänkt att börja samla på små glasflaskor och burkar till brygder och örter.
Vet någon nått bra ställe man kan få tag i sånna i Göteborg???
Jag har kollat lite på marknader och antikaffärer och så men jag undrar om någon annan vet något annat ställe???
vad tog den där "kärleks brygden" vägen, den vi gjorde hemma hos dig?
Använd sökfunktionen på forumet, det skrevs en sådan tråd för inte alltför länge sedan! Annars är Panduro Hobby ett bra ställe om man vill köpa små, genomskinliga flaskor med kork.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

Ok tack!:)

Jag har fan ingen aning vad kärleksbrygden tog vägen:P
AJA vi kan alltid göra en ny :P

ebay:)
Finns på Öb annars…
Jag lånar tråden för en liknande fråga: På ett lajv för flera år sedan blev jag tilldelad ett "gift" (för er som inte vet vad lajv är, frukta inte, det var inget gift utan en blandning av citronsyra och vatten…) i en PYTTEliten flaska. Den var inte högre än fyra-fem cm, med en diameter på kanske 1,5-2 cm. Korken som satt i var banne mig nästan större än själva flaskan :)
Har inte sett så pyttesmå flaskor sedan dess, och de två jag fick behålla - vilket indikerar att de inte var svåra att få tag på och att de var förhållandevis billiga - har försvunnit sedan länge. Någon som vet vart man köper miniatyrflaskor av den här sorten?
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#9 Låter som sådana där flaskor man får "gratis" parfymprov i affären. Kanske kan vara något?
Witches don't get mad, they get even.
LAJV GUD VAD COOLT! har aldrig varet mä på lajv men jag vet vad det är:)
#10 Nej, de var formade som vanliga glasflaskor med kork av… kork. De var bara ovanligt små. :)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
jag har också två sådana. De fick jag någon gång i ett paket med badsalt och grejer. det låg alltså typ badsalt och sånt i dom. har också försökt hittat nåt liknande men ser dom inte nånstans.. :/
# 12 Ah. Sådana har jag sett i New Age-butiker. De finns bland "kristallerna", dock inte tomma utan de är fulla med blandade ministenar. Men tror bara de kostar 20-30 spänn. Kan ju kännas lite onödigt när man bara är ute efter flaskan :/
Witches don't get mad, they get even.
#13-14 Ja, jag vill ju köpa dem tomma ju… Vet att Svarta katten hade för längesedan, då kostade de typ 5 kr styck, det är lite skillnad… Ska nog höra efter med dem om de fortfarande säljer sådana, de finns inte på hemsidan men allt gör ju inte det.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#15 Jag har sett sådana på ebay.co.uk
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#16 Tack! Synd att de ofta inte skeppar "world wide"…
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

Crearome. där kan du beställa burkar och flaskor.
Flaskor & Burkar i Eslöv, men dom har ganska stora förpackningar.
Jag har hittat flera stycken på Myrorna, både små och stora, färgade och ofärgade, med eller utan kork. Har även hittat provrör osv i olika former på samma affär.
Är man inte så noga med hur de ser ut kan man ju ta små schampooflaskor som man sköljer ut och tar bort etiketterna på.