kalendrar?

Jag har precis köpt Spellweaver's Pagan Yearbook 2011 och tycker den är bra. I den står det när månen är i sina olika faser, när olika högtider och festdagar infaller, det finns lite roliga folklorefakta och korrespondenser, i vilka månfaser det är bäst att utföra olika trollformler (spells, hur ni nu vill översätta det) och lite annat smått och gott som kan vara bra och kul. Jag tycker det är rätt praktiskt att ha en kalender som denna eftersom man då inte själv behöver leta reda på t.ex. datum när högtiderna infaller m.m. Jag tycker också det är lite roligare att ha en mer "häxig" kalender än bara en vanlig.
Det jag saknar är en markör för att markera vilket datum man är på, men det är ju lätt att knyta på ett band i ringbindningen.
Jag har även använt mig någon gång av Llewellyn's Witches' Datebook som också har med lite häxiga extrasaker som ett par små artiklar, dikter, recept, fakta om olika saker m.m.

Jag gillar Witches Almanac av Elisabeth Pepper väldigt mycket. Det finns inte särskilt mycket plats att skriva på tyvärr, så det är ett minus. Men det finns en bra översikt över månaderna och rikitgt bra artiklar att läsa. Här är hemsidan: http://thewitchesalmanac.com/books.html
Jag köpte min förra på Adlibris.