Häxor iFokus

Häxor

Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 4480 ggr
dragonstar
0

kalendrar?

Sitter här och filurar på detta med kalendrar för wiccaner och hedninganr?

Köper ni några speciella kalendrar? vilka och varför?
Lägg gärna upp bilder på insidan så ma nfår en bättre förståelse för hur dom är.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

SgtRipley
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De här två hittade jag på Bokus: "Llewellyn's 2011 Witches' Spell-A-Day Almanac", och "Llewellyn's 2011 Witches' Companion, An Almanac for Everyday Living"

SgtRipley
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

…öh och det här är den andra:

dragonstar
0

#1 har du sätt odm i värkligheten? jag är lite nyfiken på en allmenaka så jag kan hålal kåll på månen och högtider. För den som är nyblrjare då.

Mystica
0

Jag har precis köpt Spellweaver's Pagan Yearbook 2011 och tycker den är bra. I den står det när månen är i sina olika faser, när olika högtider och festdagar infaller, det finns lite roliga folklorefakta och korrespondenser, i vilka månfaser det är bäst att utföra olika trollformler (spells, hur ni nu vill översätta det) och lite annat smått och gott som kan vara bra och kul. Jag tycker det är rätt praktiskt att ha en kalender som denna eftersom man då inte själv behöver leta reda på t.ex. datum när högtiderna infaller m.m. Jag tycker också det är lite roligare att ha en mer "häxig" kalender än bara en vanlig.
Det jag saknar är en markör för att markera vilket datum man är på, men det är ju lätt att knyta på ett band i ringbindningen.

Jag har även använt mig någon gång av Llewellyn's Witches' Datebook som också har med lite häxiga extrasaker som ett par små artiklar, dikter, recept, fakta om olika saker m.m.

dragonstar
0

Den ser jätefin ut =)  Ska kolal runt lite mer.

Thistle
0

Jag gillar Witches Almanac av Elisabeth Pepper väldigt mycket. Det finns inte särskilt mycket plats att skriva på tyvärr, så det är ett minus. Men det finns en bra översikt över månaderna och rikitgt bra artiklar att läsa. Här är hemsidan: http://thewitchesalmanac.com/books.html

Jag köpte min förra på Adlibris.