Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 4395 ggr
Sarahammar
0

De andra världarna, Nyfiken som jag är.

Jag är nyfiken på att besöka andra "dimensioner" eller "världar". Finns det något enkelt sätt att göra det på? Eller behöver jag besöka någon för det?

Skulle gärna vilja se om jag kan och tänkte om det fanns någon speciell ört eller liknande att inandas rök ifrån. Kan man prova utan att det är farligt? Behöver jag vara expert? Massa frågor, Jag vet, men nyfikenhetetn tar över.

Tips någon? Glad

Marah
0

Trummusik har jag hört ska fungera bra Flört

Jag själv har testat det någon gång men jag har antagligen inte varit tillräckligt koncentrerad/avslappnad för att lyckas Glad

Natal88
0

Läste i stora boken om pendeln av Cassandra att om du går till en plats, gammal ruin typ. och pendlar mellan de olika stenarna så skall man kunna se andar som levde på denna plats och deras ritualer från förr i princip.

När ja syftar på ruin, så syftar jag på ställen där man ser "stora stenar" som står i en cirkel i princip. Kommer inte ihåg exakt vad en sådan plats kallas. men ja hoppas du förstår vad jag menar.

Men om jag minns rätt, så ska man även kunna pendla runt bland gamla ställen också, exempelvis gamla kyrkor och sådant. Även där kan man hitta sina "fynd" Flört

en pendel som skall fungera utmärkt på dessa platser är om du hittar en häxsten (en sten som har ett hål igenom stenen, som är skapad av naturen och ingt man själv gjort), dessa stenar är oftast lätta att hitta intill sjöar, stränder, bäckar och floder. Då vattnet är en bidragande orsak till att hålen bildas, eftersom vatten kan slipa stenar. Sedan tar du ett snöre och binder fast stenen i, och vips så har du en utmärkt pendel att jobba med.

Dock har jag inte besökt en sådan plats själv och testat pendla en, men enligt boken kan de ta lite tid innan man får klara bilder. Upplevelsen skall tydligen vara fantastisk. Så jag fundera själv på att testa detta. Men först skall man ju hitta en sådan gammal plats (och då vill jag hitta en riktigt gammal plats som kan ha någon intressant historia)

Hoppas detta var till någon hjälp! eller att det verkar intressant!

Lycka till med ditt sökande! Glad

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Sarahammar
0

wow, det låter verkligen som en upplevelse. Måste försöka om jag hittar någon bra plats!

Men att pendla, hur exakt gör jag då?

Tack så jättemycket för tipsen!Skrattande

Natal88
0

Kul att det intresserar dig! Skrattande

En grej ja kom tänka på är att när du hittar din häxsten glöm inte att rena den och inviga den. Den kan iof. vara ganska renad av vattnet, men om du vill vara extra säker så kan du rena den genom att tända en rökelse (gärna salvia, sandelträ eller tallbarr då dessa är renande) föra stenen långsamt över rökelsen 9 gånger.

sedan lägger du stenen framför rökelsen och låter rökelsen brinna ut.

Efter det skall du inviga och komma i samklang med din pendel.

Glöm heller inte att binda stenen i ett snöre, känn sedan efter lite hur långt ner du vill att pendeln skall hänga. Vanligast så håller man pendeln mellan tummen och pekfingret. men du kan även testa mellan tummen och långfingret om det känns bättre, det viktigaste är att det känns bekvämt och bra.

För att komma i samklang med din aura så får du tänka på att den sträcker sig ut ca 1 armlängd ut från kroppen. Låt din hand (och inte ditt medvetna sinne) styra pendeln.

* Gör en vävande rörelse inåt och utåt från aurafältet, Alltså mot dig och ifrän dig, fram och tillbaka, runt ditt huvud och hår; upprätta en långsam, mjuk rytm så att din hand och pendeln rör sig tillsammans som en naturlig enhel.

* Om man vill kan man säga en ramsa medan man väver sitt osynliga nät, för att hjälpa energierna att flöda in i pendeln och utåt igen tillbaka till auran i ett ständigt vaxelspel. Den ramsan som står i boken som även jag använder mig av går till så här:

"Jag väver ljusets väg, väver inåt, väver utåt, må den kosmiska vävens härskarinnor fullborda detta mönster med gyllene trådar."

*Vävens härskarinnor speglar sig då över ödesgudinnorna som exempelvis vikingarnas nornor som återfinns i många kulturer, om du nu känner till dom.

*Du märker att samstämmighetsprocessen är klar när pendeln börjar röra sig långsammare, följ den och låt även ramsan bli långsammare så att din röst tystnar som pendeln stoppar.

Nu är du klar med invigningen, teoretiskt sätt räcker det med att göra detta en gång, men om du gör det en gång i månaden eller varannan eller så, så kan du energisätta och harmonisera auran när du kommer i samklang med den och du kommer att uppleva de välgörande effekterna både psykiskt och fysiskt.

Efter detta skall även pendeln energisättas och laddas.

*Ljuset är den allra mest kraftfulla källan för att stärka din pendel.

*Låt din nya pendel ligga i naturligt ljus utomhus efter rening och samklangsprocessen, helst från gryning till middagstid. Är det mulet ute kan du gå inomhus och använda dig av levande ljus, ljusgirlanger eller fiberoptisk lampa för att komplettera de naturliga ljuset.

* Alternativt kan du använda gröna plantor för jordens kraft och visdom, till exempel en växt i trädgården eller i kruka.

*Håll pendeln orörlig några få cm ovanför den växande växten och för sedan pendeln neråt så att den nästan rör vid bladen, Upprepa denna rörelse upp och ned försiktigt tills du kan känna hur pendeln fylls med den fritt flödande livskraften (minst 9 gånger). Pendeln kommer att kännas mycket lätt och kan vibrera. Möjligen kan du se en svag grön lyster runt pendeln.

*För omedelbar laddning, ställ dig på den ljusaste plats du kan hitta (helst utomhus) med pendeln.

* Håll pendeln i din krafthand, vrid dig runt 9 gånger medsols allt snabbare medan du oupphörligt rör pendeln i en medsols spiral (behöver inte vara en stor ring/spiral, utan det skall kännas lagom stort). Säg sedan följande ramsa medan du snurrar: "Ljus, liv och glädje, uppfyll allt överallt. Så skall de bli." (detta görs vid den omedelbara kraftladdningen då förståsFlört)

Ja, nu är vi äntligen klara med rena, komma i samklang och fylla pendeln med energi. Nu skall du lära dig pendelns "svarsrörelser".

Innan du börjar så måste du stilla ditt sinne! Då man är extra ivrig så kan pendeln reagera på ditt medvetande istället…

*När du skall hitta den positiva svarsrörelsen så skall du börja med att blunda.

*Tänk på något positivt som du varit med om. Gärna en ett minne med starka positiva känslor.

*Sedan kan du titta på pendeln, i detta fallet kommer den förmodligen redan att svänga i sin positiva riktning, (vanligast medsols)

om den inte gör det, så be pendeln att visa sin svarsrörelse för ja. (glöm inte den positiva känslan inom dig)

*När du skall hitta den negativa rörelsen gör du precis likadant, fast du tänker på något negativt istället för positivt, oftast är den sorgsna känslan lättast att plocka fram.

Nu vet du lite av dess svarsrörelse.

Nu till de roliga Flört

När du går tvärs över en forntida plats och håller i din stenpendel, kan du som jag tidigare sa uppleva clairvoyance i form av bilder och instinkter om de människor som skapade denna plats och tillbad sina gudar där för länge sedan. Du kan, särskilt tidigt på morgonen och sent på kvällen, bli varse de väldiga brunklädda jordväktare som vakar över dessa heliga platser. Glad

Nu vet jag inte om du bor nära några uråldriga uråldriga stenplatser som jah nämnde om tidigare, de är oftast runt 4000-6000 år gamla. men om du gör de kan jag berätta mer om hur du pendlar runt dessa stenar för att få intryck från förr Skrattande

Ja det är en del blev vist en hel del att tänka på Flört

Men jag hoppas att du förstår. annars är det bara att fråga. Flört

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Sarahammar
0

oj, det var en del.

Jag tror jag förstår, aa, ska i alla fall försöka någon gång om jag får tillfälle och hittar ett bra ställe.

Tack så jättemycket!! Verkligen snällt att hjälpa mig! Skrattande

Nu hoppas jag på ett lyckat resultat! Skrattande

Natal88
0

hihi, de va så lite så!

Ja hoppas verkligen du finner de du söker! och du måste tala om resultaten!!! är verkligen nyfiken på hur de går för dig Skrattande

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Sarahammar
0

Det ska jag, lovar! Det kan dock ta ett tag innan jag får tid till detta. Ska ju först försöka hitta ett bra ställe och allt. Men så småningom måste jag prova. Verkar hur spännande som helst! Skrattande

Miyu
0

#4 Talismaner man hittar ute i naturen skall inte renas. De är skapta av naturen och om ingne människa hållt på och lekt med just den stenen så finns inget skäl att rena den.

Innehåller redan den naturliga gudomliga energin.

Sebastian
0

Oh rosa fluffromantik.. Det är väl självklart att man ibland måste rena saker man hittar ute. "Den gudomliga energin" kan man ju försöka övertala att det är när den biter en i rumpan sen.

Hittar du något kraftfullt utan intention att göra det kan du vara säker på att den lagts där av en anledning. Se då för sjutton till att den inte är full i skit när du hänger den om halsen.

Allt är inte guld som glimmar. Oftast är det tvärtom..

Miyu
0

Rosa fluffromantik? Förstår inte riktigt vad det är som "ska bita en i rumpan" sen.

Jag vet inte hur du tänker men jag tar inte för givet att någon gått och tafsat på alla stenar i skogen om man säger så.

Alwyn
0

Jösses Natal88 du verkar va en höjdare på pendling. Jag som testat det flera gånger med olika pendlar och varje gång ljuger pendeln för mig, har insett att pendling nog inte är min grej. Trist dock. Tarotkorten funkar jättebra dock. Så jag vet inte vad pendeln har emot mig. Några teorier?

Sebastian
0

#10 Det jag menar är risken man tar när man får för sig att allt som inte är "mänskligt" är snällt. Allt i skogen är inte gott.

När man går upp en tro på att allt är fröjdigt och vackert och att det bara är människan som är av ondo utsätter man sig för risk. Liksom alla man försöker införliva samma tanke hos.

Miyu
0

Vad är det som är ont som ska ha "fastnat" på saker man hittar i skogen menar du?

Alwyn
0

#13 en ande till exempel. En som e bitter och vill jävlas, eller en som vill leva på din energi.

Miyu
0

Om man är någorlunda känslig bör man känna av en sådan sak när man kommer i nära kontakt med föremålet. Det är inte särskilt vanligt skulle jag tro. Om det inte är en sten nån slagits i huvudet med och dött av möjligtvis…

Natal88
0

Varför jag skrev att man skulle rena den var att ifall det är ett område där de kan gå folk ibland så kan det exempelvis vara en strand, folk kan ha "legat på stenen" och solat sig som exempel. Vissa folk plockar/samlar på stenar men släpper eller slänger ifrån sig dom (ja kan plocka upp stenar vid stranden som jag gillar, men efter ett tag kan jag känna att vissa av stenarna jag har tagit i kan eller vill jag inte behålla så ja lämnar kvar dom på stranden)

Allt är ju någon form av energier och de kan ha "samlats" lite negativa energier runt eller på stenen också. Men om det är en skog där det inte alls är mycket folk som vandrar så är risken mindre att någon har tagit i den eller att den samlat på sig några negativa energier och den är inte lika viktig att rena dessa stenar.

Ja, de va ju intressant att den alltid ljuger för dig. Jag har testat pendling ett tag och i början så fick jag en del fel svar också men jag tror att mitt "medvetna jag" har vart på den och påverkat den.

Men ju mer jag pendla desto oftare blev svaren sanna. Nu för ett tag sedan så hade jag sökt ett jobb. Jag hade gått vidare till intervju och det var min första. Självklart var jag nervös inför detta jobbet och jag började pendla.

Jag frågade först om det skulle gå bra på intervjun, pendeln svara ja och det hade det gjort, eller det kändes så iaf.

Men sen fråga jag om jag kommer att få jobbet, då tog det lite tid för pendeln och det börja pendla ett ja, inte helt övertygande men den sa att jag kommer få det.

Jag gick vidare till en andra intervju och det hade gått jätte bra å allt gick som pendeln sa. Jag var helt säker på att jobbet var mitt, men så ringde dom dagen efter att jag inte fick jobbet, utan en tjej som hade mer utbildning inom området hade fått det. Men jag var en väldigt stark kandidat och dom sa att jag står först på listan om de skulle ske nått. Men jag skulle inte räkna med något utan jag skulle söka vidare.

Självklart blev jag ledsen och besviken (och jag tappa självförtroendet) å detta påverkar även pendeln. Så mina svar blev tveksamma och ej helt säkra efter det. En vecka senare ringer dom upp mig å säger att jag fick jobbet endå. Jag blev chockad och glad naturligtvis.

Då förstod jag att pendeln hade rätt. Den tveka i början eftersom att jag inte skulle få det direkt men att jag skulle få det vid ett senare tillfälle. Detta fick mig att må bättre och självförtroendet växte. Pendlingen blev mer säker efter detta med.

Nu har jag dock slutat pendla för ett tag, då jag precis börjat läsa en kurs i häxkonst och magi och där vill dom att man börjar från början och inte använder sig av sina verktyg i början. Så ja har lagt det åt sidan (men bara för ett tag Flört)

Pendeln är egentligen en slags kontakt till sitt inre jag, men ens yttre jag kan ha tendens till att påverka i början.

Vet dock inte riktigt varför det inte vill fungera för dig Alwyn. Eftersom tarotkorten fungerar bättre för dig.

En teori kan ju vara att din själ har lättare för att kontakta dig via korten.

Jag har testat korten men har inte riktigt fått det att fungera för min del, dock tror jag inte att jag har gett det tillräckligt med tid för att få den kontakten som jag ville. Jag hade betydligt lättare att lära mig pendlingen och jag fastna mer för det.

Detta är våra verktyg till att få kontakt och det viktigaste är att man trivs med sitt verktyg.

Jag vet också att när man skaffar sig en pendel skall man gärna köpa dem i en butik där man kan få känna på dem. när man håller i dom och blundar så känns det som att man faller antingen bak eller fram. Faller man framåt så är det rätt för en.

Hoppas mitt svar var till någon nytta Flört

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Alwyn
0

#Tack för din berättelse om egna erfarenheter, och tips. Det uppskattas verkligen.

Ja, jag vet inte om det är ett sätt att skydda mig från beroende kanske…dethär med dålig erfarenhet av pendeln.

Jag hade privat olika pendlar under en period men alla visade fel. Jag fick ingen bra känsla från dem. Plötsligt slög det mig att jag hade ett gammalt guldsmycke jag fick vid min födsel, som följt min uppväxt men som jag aldrig använt. Mkt vackert och kärleksfullt. Jag tog fram det och började pndle med det, och skapade en mkt stark känsla för det. En superstark kärlek och ägande-känsla. Min älskade pendel, den var gjord för mig och jag ville aldrig bli av med den. Då grep samtidigt en stor rädsla tag i mig. "den är ju så liten, den kommer att komma bort!" Oron fanns altid där.

Någon vecka efter detta åkte jag ut i skogen och mediterade vid en sjö. Lugnt, vackert, underbart. Pendeln vid min sida såklart. Jag bestämde mig för att fråga alla elementen vad jag kunde göra för dem för att hylla dem under helgens gång….eftersom jag kände att man så ofta ber dem om saker, men sällan erbjuder något tillbaka. Jag fick jättefina klara svar från alla elementen, ett i taget. När Jord talade fick jag se bilder av något jag skulle utföra. Jag kände genast NEJ, jag vill inte, jag gör det INTE! Jag blev som ett barn. Jord ville ha en offergåva: min pendel. Jag skulle gräva ner den i skogen och aldrig se den igen. Men i min panki, fick jag meddelandet att om jag inte gjorde detta skulle min oro att förlora den jaga mig resten av mitt liv och mitt beroende bli starkare och starkare. Jag fick en förståelse för hur farlig känslan av ägandeskap kan vara och hur fri man känner sig om man inte samlar på sig en massa saker som man skulle bli ledsen över att förlora. Om jag grävde ner den här och nu, skulle jag alltid veta var den är, jag skulle hylla Jord, och jag skulle bli lättad.

Jag gjorde genast som jag blev ombedd och har aldrig ångrat mig.

dragonstar
0

Tänker sno tråden liteOskyldig och fråga om någon kan tippsa om trummmusik som kan funka till detta? Jag vill själv få bättre insikt i mig själv och energierna runt mig.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[magicadehex]
0

Sarahammar: Lär dig astralprojicera. Väldigt bra att ha till hands. Det finns säkerligen mycket info om det på nätet. Böcker på ämnet finns i mängder om du vill lära dig.

Vänligen/Magica

Sarahammar
0

Tack Magica!

vad goa alla är som hjälper mimg så mycket! Kram på er alla! :D

[magicadehex]
0

Sarahammar: Så lite så Glad

Sarahammar
0

#21 Jag läste lite om det på internet och kom fram till att jag har hört/läst om det tidigare. Har alltid tyckt det verkade spännande men har inte trott på att det funkar. jag har läst böcker av Margit Sandemo där hon skriver om detta i en av böckerna. Då trodde jag att hon kom på det själv. Men när jag läser det nu förstår jag att det faktiskt går och blir väldigt intresserad! Detta vill jag låna bok om och lära mig mer. Ska absolut testas någon gång! :D

[magicadehex]
0

Sarahammar: Vad roligt att du tycker det är intressant. Det är ett spännande sätt att utforska på, men kan samtidigt vara väldigt skrämmande om man är rädd av sig (jag vill absolut inte skrämmas, men det är bra att vara lite förberedd och påläst. Jag var inte det själv när detta hände mig frekvent då jag var barn och inte visste vad det var. Det var skrämmande för mig då, men inte nu längre).

Boktips: Agneta Uppman- Ut ur kroppen är en bra nybörjar-bok.

Vänligen/Magica

Sarahammar
0

ja, skrämmande läste jag att det kunde vara och vågar inte prova förrän jag vet mer. Får läsa in mig lite först. Tack för boktipset, får kolla biblioteket och se om jag kan hitta den. :D

[magicadehex]
0

Vad bra. Om den inte finns på ditt bibblo så kan du be personalen göra ett fjärrlån ifall den finns på något annat bibliotek.

dragonstar
0

Jag måste ju fråga om det finns några kurser att ta på detta ämmne? elerl om det kanske fins ljudband att lyssna på. Kör lätt fast när det gälelr böckerOskyldig

[magicadehex]
0

Dragonstar: Jag vet inte.

Vänligen/Magica

dragonstar
0

Okej ja får se om någon anan kanske vet? Förlåt för att jag lånade tråden

Sarahammar
0

25# okej, Tack! :D

Natal88
0

dragonstar: det finns kurser som man kan hitta på nätet om man vill lära sig. Både distans och sådana som man får besöka. Du får söka runt lite ;)

Själv läser jag distanskurs, Nattskogstämplets kurs i Magi och häxkonst. Personligen tycker jag att deras material är riktigt bra =)

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri