Häxor iFokus

Häxor

Etikett: redskap-altare-och-tillbehör
Läst 1394 ggr
LinaN
0

hjälp med djurdelar?

Undrar om någon här har någon släkting eller själv jagar, för jag är på jakt efter litet kroppsdelar, främst ben och horn till mitt hantverkande. Så om någon känner ngn som kan undvara litet kselettdelar från rådjur och liknande tar jag tacksamt emot det.

som tack för besväret isf kan jag tillverka något fint som tack för hjälpen. 

LinaN

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

myriis
0

Tycker det är ganska hemskt att använda kroppsdelar från djur.. skulle personligen spy ;p

inca
0

*hmm* men det är ju skelettdelar och horn, jag hittade en skalle från ett djur i somras ute i skogen men jag tog det inte med mig och det ångrar jag nu. Tyvärr LinaN kan jag inte hjälpa dig, hoppas nån annan kan.

Pomperipossa
0

Om ni hittar en skalle i skogen som ni vill ta hem, men den är inte så super fräsch… Lägg den i en myrstack nån vecka så blir den ren och fin..:)

inca
0

Aha….bra tips, tack :)  den jag hittade var ren men vette katten varför jag inte tog med den. 
Kanske det var ett katthuvud eller en liten räv vassa tänder hade den
iallafall. *grubbel*

LailaBaba
0

Då var det nog en delfin…

skogsgubben
0

Ja i skogen kan man hitta både det ena och det andra om man söker noga.

Men du LinaN, försök inte. Mig lurar du inte. Det är inte till hantverk du ska använda skelettdelarna till. Nekromanti kallas det. Flört

Om jag hittar djurdelar i skogen så behåller jag dem själv. Oskyldig

inca
0

#5 Men Laila!!!!  Nu får du vara du snäll Gråter

zeretki
0

En delfin i skogen?! *Asgarv*

inca
0

#8 fast det var vid Ljusnan och där går en liten avstickare in i skogen :)

LinaN
0

meh, skogsgubben! nu genomskådade du mig allt!

Du vet min skallra? Om nätterna blir den en enbent häst emd fasanfjädrar och gröna malakitögon som stirrar ondskefullt på mina katter så dom håller sig lugna om nätterna :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

LailaBaba
0

Just det, och dom har små vassa tänder också!

Skämt åsido så tror jag att saker som man hittar i skogen har kommit till en för att man ska få dom och använda dem. Om man nu vill ta i dom. Jag kan rekommendera att kolla på loppisar och sånt också. Jag har en hund-,en katt-, en lodjursskalle och två älgskallar och nåt utländskt djur som jag inte vet vad det är, som jag köpt på lite olika ställen. Rådjurshorn är också relativt lätt att hitta till en billig penning.