Häxor iFokus

Häxor

Etikettsabbater-och-högtider
Läst 5277 ggr
Mauo
0

Häxiga Jul/Yule-klappar!

Hallå allihop! :)

Vet inte hur det började men jag blev så otroligt inspererad att i år, till Jul/Yule, göra egna "häxiga" klappar till mina närmaste!

Så nu ber jag er alla om hjälp! Gärna enkla, inte alltför dyra saker man kan göra själv, som förhopnningsvis blir uppskattade! :)

Jag är inte så snapp på att pyssla det är därför jag är ute med detta så pass tidigt.

Saker jag kommit att tänka på än så länge är:

Badsalt med örter, Egna ljus och lyktor, broderade kuddar, stickningar (om ja hinner).

Uppskattar gärna med specifika tips med beskrivningar, mallar, hemsidor osv^^

dragonstar
0

Jag sitter själv och pysslar till julen. Har gjort drömfångare och egna smycken, köpte fimo lera och har gjort hexiga grejer i den som funksar som smycken mobilhängen och likande.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

AnnaGreta
0

En enkel och användbar sak som går snabbt att sticka är disktrasor! Bäst tycker jag de blir i bomull/lin blandning, men det funkar också med enbart lin eller bomull. Så här gjorde jag: http://alchemilla.getactive.se/#post3

Vad gäller ljus så är jag svag för bivaxljus. Har länkat hit i andra trådar, men det tål att upprepas. http://www.joelvax.se/

dragonstar
0

Dekorera tenstixsaskar. andra askar går självkalrt super med.

Sticka och sy olika fodral till telefåner eller andra saker.

zarahara
0

Hemgjorda ätbara saker funkar bra i min familj.. tex en ask med småkakor, godis, sylt, saft, örttéer mm. Personliga mini-scrap-album, sydda saker typ vantar av gammal yllefilt som tvättats för varmt och tovat ihop sig (har en frusen mamma), förkläden är jättebra om man har en massa stuvbitar (brorsan blev jätteglad, slipper fettfläckar på skjortan) gosedjur, napphållare i tyg och fleecefilt (för de små) mm. funkar också.

dragonstar
0

Någon som har lust att lägga upp bilder på vad ni gjort? Jag sak göra det så fort jag frå lite mer färdigt. =)

Alwyn
0

Egen-gjorda rökelser skulle kunna va kul att ge bort. Jag hittade en beskrivning på nätet om hur man gör. Verkar va jättekul, speciellt om man har örter som man plockat själv.

Cornish-rex
0

#6 Hur gör man det? Kan du skicka länk?

Spännande… :D

Alwyn
0

rökelser

Under dendär länken finns en skitbra hemsida. snacka om inspiration!

Lycka till

Bloudwedd
0

#7 o #8:

Skall väl tilläggas att mycket av de ingredienser som står på engelska sidor är ingredienser som är synnerligen ovanliga här i Sverige = Import krävs. Men de kan helt klart ge inspiration! Tack för länken!

PS Scott Cunningham har en bok om rökelser också!

Alwyn
1

Jag tänkte mer på de tre metoderna som nämns att skapa rökelser på. De är grundrecept som är väldigt enkla att förstå. Sen kan man blanda de örter, doftoljor och grejj som man vill. Se nästa länk.

Alwyn
0
Bloudwedd
0

#10 Aaah, I see! Oavsett vad - tack för tips och inspiration!

dragonstar
0

Någon här sm gör hemamgjorda saker och säljer? jg är intrerad av Doftkuddar till garderåb. Badsallt. och andra roliga saker. Antingen beställa elerl bar få tipps på hur man gör =)

Mauo
0

Jag har tips på hur man gör badsalt på min nystartade blogg.

Välkommen att ta en titt!

Www.giftsbyhand.blogg.se

Alwyn
0

#13 Spindelfot är en riktig hushäxa som tillverkar alla diverse ting av god kvalitté. Ta kontakt m henne!

:)