Osynlighet
Plocka ormbunksfrön. Gå med dem i fickan till någon sjö, bäck eller flod. Du får under promenaden inte säga något till nån. Luta dig över vattnet så din spegelbild syns. Strö ormbunksfröna över spegelbilden tills den inte syns. Nu kommer ingen lägga märke till dig på hela dan. (hittat på nätet)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Åh, finns det formler för sånt här. Det kan jag klara vilken dag i veckan som helst - utan magi.
Nej, allvarligt talat så kanske jag testar nån gång, skulle kunna vara kul. Har även läst nånstans att det ska gå att bli osynlig om man använder en pyrit och en akvamarin. Minns dock inte om man behövde göra något mer, eller om man sen bara skulle programera stenarna att utföra uppdraget.
Jahapp, vi ses…
inte mer
Jag har inte testat just det här receptet men jag brukar vara osynlig då och då när det behövs ;)
Nämen vad häftigt! Osynlighet!
Detta måste jag testa
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus
Det är ju inte fysisk osynlighet det handlar om, utan snarare att ingen lägger märke till en. Jag har inte testat just detta sätt, men komponerade ihop något egen när jag bara kände att jag ville sjunka genom jorden en dag och slippa uppmärksamhet. Det fungerade jättebra, så länge som jag inte tilltalade någon eller gjorde någonting väldigt extravagant så var det som att jag inte fanns där. Hade man frågat min klassföreståndare dagen efter om jag varit på lektionen, hade denna garanterat inte kunnat ge ett riktigt klart svar.
Men som sagt… Osynlig "på riktigt" blir man ju inte :) Bara väldigt ouppmärksammad.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Vad roligt att nån har testat nåt liknande och haft framgång.
Om man inte bryter sin egen intention så får man alltså vara ifred… Väldigt intressant , detta tarvar faktiskt ett försök.
Hur bryter man formeln sen då? Eller bryts den av sig själv vid dagens slut? Så att man slipper fortsätta vara "osynlig". ^^
#7 Osynlig kan man nog oftast bara hålla sig en kortare tid. Och man bestämmer själv när man vill vara synlig igen på samma sätt som man bestämde sig för att vara icke synlig :)