Rening
Appropå att ämnet kom upp i en annan tråd. Jag har märkt att det kan finnas lite delade meningar om detta, allt ifrån att inget behöver renas till folk som renar allt stup i kvarten.
Själv tillhör jag dem som i alla fall gärna renar mig själv och mitt hem med jämna mellanrum. Använder det också vid flera andra situationer där det krävs.
Så vad har ni för åsikter och erfarenheter i detta?
Bild från:
http://www.historycooperative.org/journals/ohq/108.3/mulcahy.html
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jag renar hemmet rätt sällan men mina stenar, runor och pendeln ganska ofta eftersom jag använder dem nästan dagligen.
Gör hellre fel än inget alls.
Jag ville börja det nya året på ett bra sätt, så jag renade mej själv och mitt hem med en underbar fjäder igår. Det var faktiskt inget planerat, utan kom över mej när jag fick syn på fjädern. Det vet helt fantastiskt att bara går runt och göra rent.
Annars tror jag nog att jag instämmer med #2, bortsett från att jag inte har nån pendel och kanske inte använder allt varje dag.

Asså andvänder man rökelser när man renar eller kan man andvända något annat också??
Man kan bränna vit salvia för att rena rum och saker. När jag renar mina stenar låter jag dem ligga i saltvatten.
/Skogsbergs-Anna
Gör hellre fel än inget alls.
#3 Man kan rena på en mängd olika sätt beroende på kultur och tradition.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Renas det även från olika saker beroende på kultur och tradition, eller är det överlag "dåliga energier" man vill bli av med?