Hur gör jag?
Jag skulle behöva lite hjälp med att komma igång. är ny och vet inte riktigt vart jag ska börja.
Hur får jag reda på om jag har några speciella egenskaper? vart är det bra att börja?
Några tips? :)

börja med att läsa.. hitta fakta och lär dig. Med tiden så lär du nog märka av dina egenskaper 
Jag har precis själv börjat. Jag går i Nattskogstemplets kurs i häxkonst och magi. Kursen är på distans.
Jag är inne i första månaden, och jag måste säga att de materialet är superbra hittills!!! (tycker jag då
).
Men man kan även hitta massa fakta på nätet, och i böcker. 
Den "bredaste" faktan hittar du på engelska… Om du nu söker fakta å vill lära dig 
Natalie Andersson
WhiteWizard's katteri
Denna frågeställning är väldigt vanlig när man är nybörjare. Den är också så pass allmän att det är svårt att ge ett konkret och bra svar.
Hjälp med att komma igång med vad? Ta reda på vad det är du vill, vad du är intresserad av och börja därifrån.
Läs bra böcker om det du är intresserad av och vistas regelbundet i skogen, betrakta månen, djur du möter…skapa ett band till naturen.
#1 Ja, den kursen är jättebra, också ett bra tips. :-)

Säger helt tvärtom. Börja med att slänga dina böcker. Leta efter en kunnig person som kan lära dig. Ta inte ens i en "häxbok" de första 5-10 åren.
Ta inte en distanskurs det första du gör. Du kommer tappa gnistan då.
Leta med ljus och lykta efter rätt lärare. Ta inte första bästa som lovar dig evik kunskap och fina delfiner.
När eleven är redo visar sig läraren säger en del folk. Tror det kan stämma.
Tack! Nu vet jag inte ritigt vem jag ska lite på… Men det kommer väl fram hur det bästa sättet för mig är. men detta med en lärare eller en kurs verkar jättebra!
Ska försöka hitta någon bra och börja lära mig. '
Tack igen för alla tips! :D
#5 Även om många kommer med olika tips, råd och påståenden, så försök ta dem alla med en nypa salt, reflektera över dem i lugn och ro och känn efter vad som känns bäst för dig.
Och vad du nu väljer att göra, så lycka till! Är du seriöst intresserad, har tålamod och är villig att arbeta och utvecklas, så kommer du säkert dit du ska ändå. :-)