Basilika = ?
Jag hällde upp basilika på ett fat och ställde på mitt altare, och när jag skulle sova kände jag en oro som jag aldrig brukar känna annars. Det kröp liksom i hela rummet och jag kunde inte somna. Så jag började fundera; är något här inne annorlunda mot vad det brukar vara? Och så kom jag på det: basilikan! Så jag steg upp och avlägsnade den från rummet, och sedan gick det hur bra som helst att somna. Den där krypande oron var försvunnen, och jag undrar hur det kan komma sig? Jag undersökte vad basilika symboliserar och jag hittar ingenting som har med oro att göra, snarare tvärtom.
Basilika är en stimulerande ört så jag kan tänka mig att doften kan störa sömnen.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Synd att det inte fungerade att sova i samma rum som basilikan, Verkar bra i andra sammanhang dock;
Basilika Ocimum basilicum
Enligt solöga:
Ta för dig av livets visdom. Visdom: Här och nu är allting bra. Jag känner mig lugn och trygg. Livet erbjuder mig alla möjligheter. Allt i mitt liv blir bara bättre och bättre. Jag tar emot av livets överflöd. Jag kommer att klara mig bra. Goda tider är i antågande.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot