Oktobermåne
Oktobermåne
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
jätte vacker bild. Du har talang då det gäller att fotografera.
Mvh. Silverhuldra
Jag fick ingen bra bild på slaktmånen, din var toppen. Njutit har jag i alla fall ;)
Vandra i Ljus å Skönhet
Förunderlig förmån det är
att få bild från en annan häxa
av himmleska kroppen så kär
i tid då hon slutar att växa
Tack Bappho, en underbar bild!

Fantastisk bild.
Såg en sådan måne i USA, fast det var i september :)
Jag är inte såh imla insatt i månens "betydelse".. det kan hända att det här som jag snart ska säga inte alls stämmer, så ni får rätta mig då.
Det var ju fullmåne den 23, alltså nu i Lördags. Jag tror det var i lördags eller om det var i Söndags eller kanske t.om. i Måndags jag minns inte.. (hmm, jag borde har skrivit ner det) men i alla fall det var röd ring kring månen. Den var ganska bred dessutom. Och här kommer min poäng in. Jag har för mig, att när månen har en röd ring runt sig så bådar det för onåd.. alltså ett dårligt omen.
Och nu så, efter det så har det ju hänt lite dårliga grejer, så som Tsunamin som skedde var det igår? vet inte.. men kan det ha samband?
Oktobermånen kallas ibland "blood moon", har också läst i någon novell eller roman någon gång att en röd måne (ibland röd av luftföroreningar över stora städer och liknande) kan kallas "blood moon" och sägs då förutspå att något mindre roligt kommer att hända. Försökte googla lite snabbt, men hittade inget för tillfället.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax