Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 29713 ggr
Cornish-rex
2010-10-15 22:00
18

Ley-linjer

Hej!

Någon som vet var ley-linjerna går över Sverige?

Trollkvinna
2010-10-16 18:58
2

Hej, Kanske inte över, men i jorden kan jag lite om, men det är för omstänligt att gå in på här.

Kolla på denna sidan så kan ske du kan få lite expert råd:-)

SVENSKE SLAGRUTE FÖRBUNDET

Cornish-rex
2010-10-17 16:41
3

Jag läste en om naturväsen och dom nämde att någon ley-linje/linjer går igenom Sverige.. Skulle bara höra om någon visste var den är, lite mer än bara "i Sverige"? Skrattande

Jag hittade inget i länken, tyvärr. Men tack för ditt svar!!

[Nenn]
2010-10-17 18:00
3

I Sverige anses det att de flesta leylinjerna kommer in vid Fjärås Bräcka och därifrån spider sig ut över hela Sverige som en solfjäder för att tangera alla äldre kyrkor i Sverige. Leylinjer är dåligt utforskade och det behövs ytterligare kartläggninga av dessa och deras funktion. (Källa Arvika slagruteförening).

för de som liksom mig aldrig hade hört talas om ley-linjer:

http://www.2000taletsvetenskap.nu/tidning/96nr3/96-3art7.htm

http://slagruta.robert.nu/sida08.htm

MaryDrummond
2010-10-17 19:14
3

Vems bok om naturväsen har du läst?Det är ett virrvarr av leylines runt om i Sverige som följer kyrkor kloster skeppssättningar osv.Kanske menar du de stora  leylines som löper runt vår moder jord likt meridianer.Den största som löper genom Sverige är st Michaellinjen.Den kommer från Stonehenge och korsar södra Sverige.

Naturfolk har i alla tider vetat var de går.Även samerna sätter sina seitstenar i linjer.Eller bildas linjerna när de helgar något?

SgtRipley
2010-10-19 10:35
0

Enligt den info som jag har fått så är leylinjerna inte "naturliga", utan är skapade av människan. Leylinjer går mellan kraftplatser, tex mellan gamla offerplatser eller gravar. Ofta går de mellan gamla kyrkor som är byggda på ännu äldre kraftplatser. Currylinjer är däremot naturliga linjer som vi inte kan påverka.

Cornish-rex
2010-10-22 17:29
3

Stora boken om naturväsen av Cassandra Eason är den bok jag läste. Tack för alla svar!

#4 Vet du några fler linjer än Michaelalinjen (tack för det namnet, hade aldrig hört det!)?

#5 Currylinjer, aha.. Är leylinjer inte naturliga? Jag trodde det Obestämd.. Det stod att man får energi av leylinjerna, får man det av currylinjerna också? Var finns dom?

Miyu
2010-10-25 02:20
0

Currylinjerna går som ett rutnät. De är lätta att hitta med slagruta, bara gå diagonalt över ett rum så kommer du stöta på currykors/kryss.

maximiljana
2010-10-29 14:05
13

Hej alla! Vad ni kan,ni har ju rätt allesamman.

Michael och Marylinjerna går genom jordens hjärtchakra i Glastonbury och vidare genom södra Sverige på väg runt vår Moder Jord.Avstickare från dessa linjer finns runt om i Sverige som Leylinjer och de passerar våra fornlämningar som tex domarringar och kultplatser.När Sverige kristnades lades ofta kyrkorna på dessa heliga platser.

Fornfolket kunde styra dessa energier över landskapet in i sina förfäders gravhögar och till sina kultplatser.Slagrutefolket är väl medvetna om detta och många är de som har kunskapen.

Du kan själv uppsöka gamla fornlämningar och känna av energierna.

Gitternäten som Curry och Hartman och dyl är en annan form av energier som finns runt hela världen i ett rutmönster såväl som under jorden som ut i universum.Även människan har sitt rutnät runt jorden i form av sitt chakranät.Tänker man på någon eller något så bildas även här en linje som sammanbinder en med det man tänker på..den linjen utgår från solar plexus och är lätt att följa med slagrutan.Används när man söker försvunna .Det är bara att följa linjen.Det kallas för psi-spåret.

Alla dessa linjer och energier som sammanbinder allt och alla bildar ett nät i alla riktningar.Ja som en väv av energier innehållande allt.Man kan manipulera i väven, ändra om, styra och avstöra.Men då måste man ha kunskaperna.Som Shamaner Magiker Häxor Rutfolk osv.

maximiljana
2010-10-29 14:14
0

Nu sjunger jag igen!  Tack för orden från jorden!