Vardagshäxigt
Mitt liv är lite kaosartat och extremt ohäxigt just nu, med jobbsökande, flytt och bråk med myndigheter. Har svårt att hitta andrum, och ännu svårare att hitta inspiration till häxeriet. Arbetsförmedlingen och försäkringskassan är helt klart bland det mest anti-andliga man kan ha att göra med… Man tappar lätt bort lite av sin häxidentitet när allt handlar om sjukskrivningar, personuppgifter och telefonväntetid.
Har egentligen inte tid än på ett par veckor att göra någonting invecklat eller energikrävande, men behöver inspiration till hur jag ska bära mig åt för att inte glömma häxan inom mig. Vad gör ni en helt vanlig onsdag, för att mata häxan inom er?
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Stackars dig, men du ska se att du hittar tillbaka.
Jag brukar gå in här och läsa nya och gamla inlägg. Alltid spännande och lärorikt. Sen går jag ut i skogen och andas in den fuktiga och friska skogsluften, sätter mig på en stubbe eller sten och mediterar eller bara njuter. Plockar svamp, bär, örter, pinnar eller kottar till pyssel eller dyl.
Ibland när jag vill göra något häxigt och varken vet vad eller är i behov av något särskilt kokar jag salva, gör oljor eller tinkurer för framtida behov.
Ibland kollar jag på CharmingPixieFlora på Youtube, hon är så full av energi att det smittar av sig.
Lycka till
/Skogsbers-Anna
Gör hellre fel än inget alls.
Häxan bor alltid inom dig, hon försvinner aldrig, det är bara du/jag som känner så ibland när vardagens fyrkantighet tar större plats än vi egentligen vill. Egentligen finns det inget specifikt häxigt, att känna häxan inom en är en känsloupplevelse även om du/jag sitter i telefonkö. Häxkraft är en livsstil, en livsfilosofi och den skapar man automatisk utan att tänka, så när du har med dessa myndighter att göra, se till att du har dina amuletter i fickan som ska hjälpa dig att få vardagen att funka på ett bra sätt, tänd ett ljus varje morgon och andas lungt i 1 min för att öppna dörren till ditt inre, drick ett glas vatten och tänk dig hur Vattenandarna renar dig, dra ett Tarotkort och ta till dig symboliken som en tråd genom dagens bestyr. Tacka moder jord för maten när du äter, handla ekologiskt, låt din häxighet ära de du möter i vardagen, säj vad du tycker, kramas när det känns rätt och nödvändigt.
Att göra cerenmonier/riter…tillhör också vardagen men inte varje minut och inte varje dag…utan de skall vara unika och speciella…om det så är endast 1 gång om året i din häxvärld, Ceremonier gör man inte bara för att almenackan säjer att det ska det, det ditt djupa engangeman som räknas.
Ja, det var lite hur min tankevärld om häxan inom dig/mig…
Lady Oona önskar dig en ljuvlig dag och lycka till med din dynamiska vardag.
#0 Förstår dig, vet precis hur det kan vara svårt att hålla sig centrerad när man handskas med dessa myndigheter. Lätt att falla in i gamla mönster och så vidare.
En utmaning i sig, men faktiskt en bra sådan har jag själv upptäckt. För det får mig på något vis ännu mer säker på vem jag är i mitt inre. Även om det är lätt att "glömma" sig själv ibland, visst är det. Särskilt när det är väldigt mycket runt omkring en som är stressande.
Jag tycker att Lady-Oona gav ett väldigt bra svar, för precis så är det känner jag också!
Ibland kan det verka som man är på väg bort från sin väg som häxa, just när man har att göra med dessa ting, men det är också en del av helheten. Det andliga finns även på försäkringskassan och arbetsförmedlingen, t ex.
Ett tips är att när du sitter med pappren, i telefonkö eller på f-kassans/af:s kontor, se efter var du befinner dig. Bra är att veta var väderstrecken är (på ett ungefär) och så kan du "skapa kontakt" med de fyra riktningarna.
Sen med himmel och jord. Då är du närvarande och kan känna alla elementen och riktningarna och vet att det är sant och riktigt. Oavsett vad som sägs under samtalet.
Jorden finns ju alltid under dina fötter, var du än är. Himlen ovan dig, även inomhus. Se dig omkring i rummet och hitta elementen där; luften du andas, en möbel som är gjord av trä, ett blomträd.
Även i dig själv; din kropp och kroppsvärme, dina känslor, dina tankar osv är ju elementen. De är kopplade till dig som häxa också, så du kan egentligen aldrig tappa din häxidentitet.
Fokuserar du på Naturen som alltid är närvarande, så är du centrerad i dig själv, som häxa.
Hoppas det kan hjälpa dig.

Att använda sin syn i vardagen, se och känn efter, följ din intution. Går du förbi en träddunge, se på träden och känn hur andarna i dem sträcker sig ut och igenom. Att se det stora i det lilla, använda sin syn, hjälper att skapa distans till vardagens kaos, hjälper att fokusera i alla de här sakerna vi måste göra.
Gå och lägg dig med gråbo och be om drömmar som hjälper dig i kaoset i vardagen, skapa lugn och ro omkring dig. Lägger du kort så städa på bordet och tänd ett ljus, låt inte kaoset integreras inuti dig, håll det alltid på avstånd.
De flesta av oss måste ju ändå, flytta, söka jobb, bråka med FK, arbeta, hämta på dagis.. Det gäller att hålla synen och hjärtat vid liv, kontakten med det större och det inre.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Det har redan skrivits så mycket bra. Utöver det tänker jag att det kan vara skönt att "utse en tröstare" Du kanske har nåt bra favoritföremål som du kan bära med dej, eller ett favoritkort som kan ligga framme och som du kan titta på/fundera över, när det känns som allra värst. En sten eller kristall kan vara skön att bara bära med sej, låta vila i handen eller viska önskningar till.
Jag lider verkligen med dej, för såna tider i ens liv är inte kul. Jag brukar ibland bara prata rätt ut med mina hjälpare, bara för att prata av mej. Ibland drar jag nåt tarot- eller liknande kort för att få en ny vinkling eller tröst.
Nåt som också är bra är att skriva. Det kanske inte är så häxigt, men ibland kan man ju skriva av sej ilska och ledsenhet, så att man kommer vidare och kan göra det man vill - t.ex. häxa sej.
Tänker också att det är viktigt att inte lägga sten på börda, så strunta i att häxigheten blir liten nu. De erfarenheter du får och det du känner kan leda till stor häxighet senare. Nöj dej med att tända ett ljus, vinka till månen, köp/plocka dej en blomma. Duscha extra länge, ät nåt gott, stryp en siffra eller sparka benen av en paragraf!
Tack så hemskt mycket för era svar, de var väldigt inspirerande och läsvärda. Tror, som ni är inne på, att det just i det här skedet av livet inte handlar så mycket om stora ritualer eller liknande för min del (har varken kraft, ork eller tid) utan små "mikropauser" i vardagen. Ska börja unna mig fem minuters meditation och eftertanke med ett tänt ljus när jag vaknar, det känns extremt lockande. Även tipset med väderstrecken var fantastiskt, jag köpte två fina mässingskompasser för ett år sedan just för att jag tänkte fördjupa mig i väderstrecksmagi men de har bara blivit liggande.
Just nu längtar jag allra mest åt att få flytta, jag har varit drivande sedan årsskiftet och inte känt mig riktigt hemma någonstans, nu ska jag äntligen få flytta hem till mig och det första jag ska göra är att bygga upp ett litet altare. Jag har alltid haft ett altare i mitt hem, men sedan jag inte riktigt haft ett hem så har jag inte heller haft ett eget altare på länge. Det ser jag fram emot, att ha en plats som bara är min.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

Kort och gott: Naturen 
Lycka till i kampen med (mot) alla myndigheter! Önskar dig styrka :)
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Omg! Jag har också haft så den senaste veckan.
Min syster och hennes familj ska flytta och har det jättestressigt.
Dom behövde barnvakt också- jo vem ställer upp, jo mostern- jag:)
Asså det är kul men kände att det blev för mycket dom senaste dagarna, men vad gör man inte för sin syster:)<3
Jag har det stressigt i skolan, hinner inte träffa mina kompisar o.s.v.
Men nu entligen är allt över.
Det hjälpte för mig att gå ut i skogen och så….
Lycka till!!!//Frida97//Bleeding Heart<3