Häxor iFokus

Häxor

Etikett: övriga-övernaturligheter
Läst 3767 ggr
Septicemia
0

Vad är det som händer i skogen?

Det här blir mitt första inlägg på Häxor.ifokus, har smygläst med stort intresse i snart ett år och nu behöver jag er hjälp med att förstå det här.

Det finns ett ställe/område i skogen som ger både mig och hästarna väldigt dåliga vibbar, och har alltid gjort. Området är väl runt 200*200 meter åt alla håll.
I regel är det inga bekymmer att rida eller gå där, men en känsla av att vara iakttagen sitter alltid i.

Men för en månad sedan eskalerade det. Den ena stigen leder längs med/igenom ett stenbrott och både jag och hästen hörde tydligt någon som kastade stenar. Först bakom och slutligen runt omkring oss. Jag ropade "hallå!?" för att se om det kanske var någon i närheten men kunde varken se någon eller fick svar. Det finns inga hus direkt i närheten och de som är ute och går håller sig på de större stigarna eller grusvägarna.

Samma sak hände dagen därpå, vid en helt annan tidpunkt och jag är ganska övertygad om att vi var ensamma i skogen.

Nu senast brakade ett mindre träd ner över stigen när jag kom ridandes. Det var helt vindstilla ute och vi var än en gång ensamma.

Småsaker händer, jag tycker mig se skuggor och människor i området ofta. Det kan vara fantasin som spelar spratt, det är jag medveten om, men när både jag och djuren tittar åt samma håll på vad vi tror är en varelse så vet jag inte…

Vad kan det här vara? Vad kan man göra? Är det bäst att låta det bero och lugna ner sig på egen hand? 2005 hände liknande saker och efter ett par månader var det åter hyfsat lugnt.

FearyDawn
0

Tror att frågan passar bättre för övernaturligt ifokusGlad

Sebastian
0

#1 Säg inte det.

Jag kallar dem Okraftplatser. Första gången jag stötte på en var för flera år sedan. De är raka motsatsen till en vanlig kraftplats. Där man känner sig tömd, dränerad och svag.

undvik dem så gott du kan så är det inga problem.

[trumman]
0

Precis som #2 säger finns det platser som är mindre lämpade att vara på av en eller annan anledning.

Okraftplatser, ha, bra ord. Farfar berättade om dom som vitterstråk, eller vitterplatser. Där vägrade hästarna att gå, det fanns tom vissa stigar som hästarna vägrade korsa.

Finns nog inte mycket man SKA göra om det inte är fullt nödvändigt. Alltså om man tex ska BO där, eller dra väg eller liknande.

Jag föreslår helt enkelt du tar en annan väg runt nästa gång bara så slipper du det där :)

Praefatio
0

Upplever också alltid att platser av det slaget ger reaktioner hos hästarna. Minns särskilt en plats för några år sedan, en bit från gården där min dåvarande bodde. Både jag och hästarna fick extremt dåliga vibbar bara vi var i närheten, hästarna vägrade gå där och jag med för den delen. Platsen skapade enormt obehag i ett par år. Efter nästan fyra år var det helt plötsligt helt rent på energier, jag har ingen aning om vad som hade hänt men plötsligt gick det utmärkt att gå där utan obehagskänslor. Längre upp på den platsen hittade jag ett några år gammalt kalhygge… när jag väl vågade mig dit.

Coturnix
0

Jo, men dessa platser, upplevs de bara av vissa? Går dessa platser andra förbi?

Förändrar sig "platserna" för vilka människor och djur som passerar dem?
Eller gäller dem för alla?

Det finns också "platser" i skogen som är öppna, ofta cirkelformiga. som gläntor, där inga träd fått fäste…hur upplever Du dem?

Viper
0

#5 Jag tror det beror på hur mottaglig man är.

Och förstås hur man tolkar det man är med om, tror det är många som kan "råka" få ont i huvudet, eller bli trötta och irriterade, men de kanske inte sätter det i samband med platsen de vistas på.

Praefatio
0

Ja, det beror helt klart på hur känslig man är. Minns att min "svärmor", som ägde hästarna jag lånade, inte alls förstod varför hästarna blev så bråkiga och vägrade gå. Min pojkvän började uppfatta det, utan att jag berättade, ju mer han blev intresserad av det ockulta och började träna upp sin mottaglighet.

Hur jag personligen upplever gläntor är olika från plats till plats. Jag har aldrig sett några samband mellan trädfria ytor (bortsett från kalhyggen) och dessa obehagliga energier.

En lite kul historia, apropå dåliga platser, var när jag var ute med ovan nämnd pojkvän på långpromenad i skogen. Vi tänkte gena hem och när vi vänt om och jag började känna mer och mer ju längre vi kom in i skogen att vi definitivt inte borde vara där. När vi skulle klättra uppför en slänt, kände jag helt plötsligt en röst inom mig som inte bara sa, utan bokstavligt talat gapade på mig att GÅ INTE DÄR FÖR F*N. Jag tvärstannade, sa till min kille att vi inte skulle gå den vägen utan ta vägen runt igen, och eftersom han var van vid att mina insinkter ofta talade rätt så gjorde vi så. När vi sedan kom hem så tittade jag på min mobil, som jag lämnat hemma. Där hade jag flera missade samtal från en vän från trakten. Vi hade ett enormt starkt band själsligt, och då fick jag verkligen bevis på hur starkt. Jag ringde upp min vän och samtalet gick till såhär: "Hej hjärtat, du har ringt?" "Ja… det var bra att du lyssnade och att ni vände om, den där platsen är inte bra. Inte bra alls." Det var alltså hans röst jag hade hört, trots att jag inte kunde säga att det var hans.

Natal88
0

vad spännande det låter.

Varför "fick" ni inte gå dit då? vad var det för speciellt med den platsen?

Natalie Andersson

WhiteWizard's katteri

Skogsfrost
0

Vill bara tala om att min häst reagerat likadant vid ett gammalt ödetorp långt in i Smålandsskogen. Jag tyckte det var intressant och ville gärna rida dit för att titta på gamla trädgårdsväxter och stenmurarna men efter några gånger då hästen mer eller mindre rusade därifrån började jag också känna obehag och slutade besöka stället.

Mimmi89
0

Vad är okraftplatser? snälla berätta gärna mer!

[Nenn]
0

Vad tragiskt att jag ska ha så dåligt minne.Rynkar på näsan 

Jag fick en gång berättat för mig av en kvinna att de här okraftplatserna sitter ihop på avstånd med (om det var) fyra (mins inte säkert) andra plater med andra energier.  Dessa snurrar runt och byter efter en tid (ska variera mkt enligt henne - från något år till mycket lång tid) plats med varandra. 

Som exempel kan ett välmålat och älskat hus som legat i en gynnasm kraftplats bara på något år förfalla om platserna snurrar så den plötsligt ligger i en okraftplats.  Att folket som bor där flyttar och låter huset förfalla bara sådär kanske inte är så konstigt då..

Hjulet av kraftplatser ska också vara kuggade till andra liknande krafthjul. 

Hoppas någon här kan berätta mer.  Minns som mest att det var intressant.Glad

Mimmi89
0

okej så det har inget med andar att göra? Obestämd

om de är detta, vad kommer då hennes känsla av att vara iaktagen ifrån och VARFÖR existerar dessa platser, varför gillar inte hästarna dom? osv osv…

Och Nenn tack :)

Lore
0

Svårt att veta. En ren gissning skulle vara stenbrottet. Platser som har fått utstå en så grundlig förstörelse repar sig sällan. Ofta överges de av allt och alla typer av väsen vilket kan resultera i ett energilöst hål. Men som sagt så är det rena spekulationer.

www.urmoderjord.se

Mimmi89
0

T'nkte like konstigt idagh.. .jo ja 'r full vet inte om det har med saken att g;ra men s[ mkt blod som har runnit ;verallt utan mening s'ker ;verallr… kan det ha n[got med saken att g;ra alaaa… Jing o jang…Obestämd

svenska 3 sista bokst'vrna funkar tyv'rr inte just nu p[ tngent bordet…

Lore
0

Tryck in Alt och shift.

www.urmoderjord.se