Häxor iFokus

Häxor

Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 4351 ggr
Bappho
0

Tips för de händiga :)

Det kan vara bra att ha ett verktyg att använda när man ska rista in namn och liknande i stearinljus. Här har jag tagit en bit av en rot till ett körsbärsträd, barkat av och sandpapprat. Sedan tog jag en stor gammal nål som jag bet av med en tång, borrade ett passande hål i skaftet, tryckte in nålen och vips så hade jag ett riktigt bra verktyg :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Vargflickan
0

Kraftfullt! :) Väldigt fint.

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Endroppeihavet
0

Jättebra tips :) Tack

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Jinaum
0

Oj vad underbart :)

Väldigt fina Tarot kort därunder med ^^

hexsan
0

Håller med om korten.

När man gör ett sånt underbart, vackert redskap, blir det nån skillnad i den magiska utövningen? Att rista med körsbärsträd (så härligt) jämfört med att rista med en vanlig nål… Ändras du själv, ändras ditt hjärtas önskningar?

Ska nog ut och rota i de grenar jag sågat ner. Kanske inte lika kraftfull som en rot, men nånstans ska man börja. Vore jättekul om du ville berätta hur du upplevde en ev. övergång!

Bappho
0

Nej, det gjorde ingen annan skillnad än att det blev lättare att rista. En nål ligger ju inte så bra i handen. Jag är en ganska praktisk person som kan använda det jag har till hands i min närhet när jag arbetar magiskt men jag gillar att hantverka som hobby så det händer att jag gör lite saker då och då :)

Efter ett tag när man använt verktygen länge så upplever jag dock att de får en inneboende kraft. Har t ex en pentakel jag gjorde när jag var runt 12-13 som ser ganska hemsk ut men den använder jag än idag. Den är riktigt kraftfull :)

BiGavia
0

Sen Syl, har flera ,tillverkade av min far. Mycket användbara, har dessa instungna i kork när jag inte använder dem. skyddar deras skärpa å mitt skinn.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

[Tunridan]
0

#0 Snyggt! Och jag gillar också tarotkorten, vilken lek är det?

hexsan
0

Tack!

(Tänk att jag beskyller mej själv för att vara överdrivet rationell, när det visar sej att jag har ett starkt romantiskt drag. Skrattande)

Bappho
0

#7 Gilded av Ciro Marchetti.

[Tunridan]
0

#9 Okej, tack.

isnornin
0