Häxor iFokus

Häxor

Etikett: off-topic
Läst 4324 ggr
[Tunridan]
0

En Wiccas handbok - omslaget

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag undrar om det är någon som vet var omslagsbilden till boken En Wiccas handbok kommer ifrån? Hittar inte källan, undrar om det är en reproduktion av en gammal målning eller nyverk…

Nån som vet något?

Mvh, Åsa.

a-wise-woman
0

Har just köpt boken och kollat efter uppgifter ang omslaget utan resultat. men det har du säkert också gjort.

Du kanske behöver kontakta författaren….

Endast döda fiskar flyter med strömmen

Howliten
0

Hejsan, du kanske redan kollat där men oftast skriver förlaget vad omslaget är taget från på bokens främre blad. Där står om copywrite, utgivningsår, förlag mm. Omslagsbilden brukar nämnas där.

Jag har sålt mitt ex så jag har det inte själv kvar… men kolla där.

Jag är glad. Är du?

[Tunridan]
0

#1, #2

Tack för svaren. Jo, jag har ju kollat efter uppgifter i boken och på fram- och baksida och den enda ledtråd finns på baksidan, där det står "Omslag: Robert Reed Design. Omslagsbild: PhotoDisc."

Har googlat men inte hittat nåt vettigt tyvärr. Får kanske göra ett nytt försök, eller ja, kontakta författaren.

Eller; kanske någon annan härinne som vet..frågan ligger kvar. :-)

Ahradia
0

Jag har suttit i 2 dagar (ja, till och från) och googlat mig blå. Jag hoppas någon hittar svaret för både mina googleskills och min gamla kulturhistoria felar mig nu. De tavlor jag hittat som påminner om henne är Venus/Aphrodite, men vingarna på huvudet stämmer inte tycker jag.

*irriterad*

Witches don't get mad, they get even.

hexsan
0

Här kommer en länk till Wikipedia som kanske skänker en viss klarhet:..

http://en.wikipedia.org/wiki/PhotoDisc

Det finns en Robert Reed som är förläggare. Vet inte om han varit inblandad, och att man i så fall har gjort ett omslag på en bild som erbjudits av Photo Disc. Vet inte heller om man kan söka rätt på en bild på deras hemsida…

Ahradia
0

Jag hittade! Nu ska jag baskemig ha kaffe…

Klicka här!

"The gorgon and the heroes" av Giulio Aristide Sartorio

Howliten
0

Tjoohoo !!!Skrattande Trägen vinner, eller hur Ahradia.  Välförtjänt kaffe, hoppas du fick en go kaga till också Skrattande

Jag är glad. Är du?

Ahradia
0

#7 Hehe, absolut. Och så har man ju fått titta på massvis av vackra målningar i processen. Så man sätter sig kanske vid staffliet själv.

Ja, jag fick choklad Oskyldig

Bappho
0

Glad

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

hexsan
0

Bra jobbat! Kaffet - och faktiskt mer därtill - har du förtjänat väl. Vad fick dej på rätt spår?

[Tunridan]
0

Tack Ahradia!! Så himla kul att du hittade den! Den här boken var den allra första jag läste som hade att göra med häxkonst, wicca, magi, det var den som fick mig att "vakna upp" s a s.

Och jag minns att det var bilden av kvinnan på omslaget tillsammans med ordet häxa som väckte något i mig. Speciellt ögonblick.

Det fanns något magiskt och naturligt vilt och kraftfullt över kvinnan på bilden och jag har till och från under åren tittat på bilden och undrat vem hon är..

Och nu vet jag. Så tack! :-)

Ahradia
0

Jag vet inte om jag hade något spår direkt. Det blev uteslutningsmetoden till sist. Letade upp ett lämpligt ställe med stort arkiv av klassiska målningar, in med sökord och sen plöja x-antal jättemånga sidor… Ja, jag har haft ett par dagar utan något att göra Skäms

Ahradia
0

Var så god! :)