tarot
Jag har en liten fråga om tarotkort också. Jag har en tarotkortlek men är lite osäker på hur man använder den för att få bästa resultat.
Om jag vill dra ett kort för att få råd ang en situation, hur gör jag det på bästa sätt?
Finns det något speciellt antal gånger man ska kupera leken, ett speceillt sätt att välja ut kortet? ska man "ställa en fråga" till kortleken innan man kuperar, väljer kort osv?
som sagt väldigt okunnig och vill gärna lära mig, så jag är tacksam för svar 
Det finns inga sådana regler men olika utövare kan utveckla ett eget rituellt handlande förstås.
Själv ber jag om "hjälp" genom en kort bön och vaskar och kuperar leken på ett speciellt sätt.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Ett enkelt sätt som jag har använt mig av, är att dra tre kort (efter att ha kuperat leken). Det första kortet representerar det som har hänt tidigare och som lett fram till nuet, det andra beskriver situationen som den är nu, och det tredje visar på framtiden. Man ska helst fokusera på de olika syftena för varje kort, alltså tänk till exempel "det är har lett fram till det" när du drar första kortet, och så vidare. Ta dig tid att gå igenom och fundera på alla tre kort, lägg inte undan dem för snabbt. Låt det sjunka in. Hur du kuperar leken vet jag inte, du kan säkert hitta ett sätt som passar dig.
Annars är det okej att göra det här också. Divination är ju en del av det häxor brukar göra :)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Det finns väl egentligen inga regler kring blandning av korten eller kupering. Fast det är iallafall viktigt för mig att vara klar över själva frågeställningen innan jag blandar och kuperar. Oftast så känner jag att jag blandat klart sas, då kuperar jag de antal gånger som känns rätt för mig och lägger ut.
Jag brukar skriva ned frågan i min bok och läser och upprepar den högt under tiden jag blandar.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#0 Finns ju inga rätt eller fel sätt, som alla påpekar. Det viktiga som jag upplever det, är att göra det hela till något som passar en själv, som stämmer överens med ens eget inre.
Vara kreativ helt enkelt, våga ta ut svängarna och inte gå för mycket "efter boken". Ha kul med det också, skapa en stämning och atmosfär kring det hela.
Gå på känslan helt enkelt och lita på din intuition. Den berättar hur du "ska" blanda och när du är klar med blandningen osv.
Ett sätt som jag tycker är bra när det gäller att fokusera på frågeställningen är att jag fokuserar in energin, frågan, i själva leken. Jag "lägger" frågan mentalt i leken medan jag blandar och släpper taget om frågan där. Sen vet jag när jag ska sluta blanda, ofta är det strax därpå.
Detta är mitt sätt, men som sagt det gäller att finna sitt eget sätt som funkar. Du får pröva dig fram helt enkelt. :-)