Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 3756 ggr
beccalii
0

formel för att förlåta

Jag undrar om det finns något sätt, formel, "ritual" för att lämna saker bakom sig och förlåta. Att få sig själv att glömma och gå vidare?

Jag funderade på om det fungerar att skriva ner känslor och sånt på papper och sedan bränna det?

Jag är verkligen inte kunnig, så har ni några tips?

Glad

hexsan
0

Tycker att det låter som en jättebra idé att skriva er och bränna.

En annan tanke är att man jobbar med en spegel. Att man talar till sej själv och förlåter sej själv. Det talade ordet har stark makt. Man har tänkt, sagt och hört att man är förlåten och man har faktiskt också sett det i ögonen på den snälla människan i spegeln…

Jag XX förlåter dej XX och släpper dej fri från skulden och ångern. I båda fallen kan man säga sitt vanliga namn eller kan man låta sitt häxnamn förlåta det vanliga namnet. Om det är viktigt att glömma, så kan man säga att man ska glömma också, men ofta är det bra att minnas men acceptera eller förlåta. Om man orkar med hela sanningen är det bättre för att ha en större förståelse.

Sen kan det vara viktigt att fundera på varför man måste bli förlåten. Vad är det som måste förlåtas? Är det handlingen, är det uppsåtet, är det resultatet? Hur slog allt ut? Ibland gör man fullkomligt vansinniga saker som inte är likt en själv. Har man gjort allt själv eller har man blivit "tvingad" av en högre makt.? Ett bra exempel på sistnämnda tycker jag är när Jahve förhärdar faraon i Gamla Testamentet bara för att han ska få visa sin makt och banka in i huvudet på människorna det han vill säga. Gudarna gör lite som de behagar…

Hrm, skriver jag till dej eller till mej? Jag behövde nog höra det här, för jag har också ett behov att förlåtas och framförallt förlåta mej själv. Intressant det här.

AnteMsson
0

Jag brukar personligen inte kunna hålla en eld igång om inte mer ved tillförs den, som en metafor…

Oftast att fortsätta utan att förlåta, sker genom att "lägga mer ved på elden". Antingen gör man det själv, eller så gör någon annan det.

Att sedan marken kan vara svedd eller att eldstaden påminner om att en eld har brunnit är en annan sak. Man kan då välja att stanna och titta och minnas eller kliva över den eller gå förbi.

Man väljer själv - det är det som är magin i sig. Att man tar kontroll över energierna.

therootdoctor
0

Ta ett bad i Isop té en torsdag före gryningen under avtagande måne.

Tvaga dig uppifrån och ner, som om du tvättade av dig något.

Läs Psalm 51 högt.

Upprepa tvättprocedur och psalm 9ggr.

Kliv ur badet, lufttorka.

Ta med lite av badvattnet ut och kasta det över vänster axel mot norr.

Tänd sedan ett vitt ljus medan du ber om en nystart. Låt ljuset brinna ut helt.

AnteMsson
0

Jag väljer här att citera en kär vän och kollega:

"Ritual is the outward manifestation of the need in man to break the barriers of the ego in order to become a part of something greater. It is the visible form of an inward or spiritual grace. Rites are calculated to arouse the sentiments that support a given goal."

Helt enkelt för att han förklarar vad jag menar, på ett bra sätt.

-Richard Alan Miller THE MAGICAL AND RITUAL USE OF HERBS

hexsan
0

Är det Psaltarens psalm 51 eller någon av psalmboksutgåvornas psalm 51?

Bappho
0

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax