bedragare
Min dotter fick ett 1-årskontrakt som ungdomsmodell.
Efter ett smärre ekonomiskt utlägg blev vi idag varse att det var bluffmakare som hade plockat till sig miljoner, genom att lura "nya modeller", utan större erfarenhet.
Ja, då återstår frågan: Vad skall man lägga sin koncentration på?
1. dottern fick prova på, bör jag låta henne få ett nytt försök på en ny casting?
2. bör jag koncentrera mig på att juridiskt slippa ifrån ett 1-årigt kontrakt.
3. bör jag bara lägga energin på att magiskt sätta dit bluffmakarna? (ännu så länge tillhör vi inte dom som har råkat värst ut, men löser de oss inte från kontraktet så kan vi råka ekonomiskt illa ut, och då ligger ju läget annorlunda)
Jaha! häxor, hjälp mig gärna genom att skåda i skying, kaffesump, eller res i fågelgestalt, men nu känner jag att er hjälp kan leda mig vidare, vänner och väninnor.
Självklart skall du kasta kaffesump och kristallbollar; anmäla dom direkt bara. Tjong!
Se efter om du kan hitta fler som blivit lurade och gå ihop om saken.
Tycker att Trumman uttrycker saken bra!
Tänker så här om dina punkter och var man ska lägga krutet:
1. Hur viktigt är det att hon får vara modell? Det finns ju gratis utbildningar inom många andra yrken, om det nu är så att ni måste betala för detta.
2. Om man har blivit lurad under falska premisser, så är det väl här man vill börja…
3. Lägg så mycket energi, som blir kvar, på att hjälpa till rent magiskt. Fast skulle du nu känna att du vet precis hur du har tänkt gå tillväga med magin och känner att du där har din styrka, så varför inte?
Lycka till och hoppas att ni sätter dit dem. Drömtjuvar är bedrövliga.
Exakt hur ser kontraktet ut?
Om ni undertecknat det på falska premisser, eller om ni kan visa på att de har blåst andra tidigare kan jag inte tänka mig att det skulle få några konsekvenser om ni bröt kontraktet.
Annars tycker jag hexsans inlägg var bra.
Av personlig erfarenhet skulle jag aldrig låta min dotter (om jag hade en) bli modell.
Vänligen/Magica

tack! för de svar jag har fått, ännu så länge, kul att se hur folk Känner/tänker