Föräldrafritt
Idag är jag helt ensam hemma - det vill säga en perfekt häxkväll! Jag ska roa mig med brygder och annat roligt. Någon mer som ska ha det ikväll eller lite längre fram? Häxkvällar är superkul! Jag kan ju dessvärre inte ha det så ofta eftersom att jag bor hemma och jag har inte direkt kommit ut med att jag är häxa för mina föräldrar, så ställa sig och göra trolldryck då är ingen bra idé.
Någon mer som har problem med att komma ut?
Jag har det. Mamma vet men inte min pappa. Min pappa har en väldigt "konstig" syn på häxor/trollkarlar. Han tror att dem är onda. SÅ jag gör mina "ritualer" när mamma är hemma eller när jag är ensam :) Väldigt tråkigt att dölja det man tror på egentligen :/
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus
Jo, tur för dig som har en mamma som förstår åtminstone. Jag tror att min mamma skulle vara mer förstående än pappa men båda är lite skeptiska. Jag har gett pappa lite vinkar och sådant som typ "Alltså, det finns sådana här häxböcker som verkar intressanta och så.."
När jag gjorde trolldryck sade jag att jag gjorde te. Typisk mig att fly. Men jag vill verkligen "Komma ut."
Tack för svaret. :)
Mvh Spirit
Det finns måga som håller sitt hemligt ävne som vuxna. och många som berättar. Jag höll inte min tro och sånt diräckt hemligt för min mamam och pappa men berättade inte massor om det. det är oliak vad som passar en bäst. =)
I mitt fall tror jag jag håller det hemligt ett tag till. :)
Mina föräldrar är lite, hrmmhh.. känsliga.
Mvh Spirit
#4 Haha, min pappa är ruggigt känslig :)
Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.se & blodgivning.ifokus
Haha. :)
Min pappa skulle nog ta det hyfsat bra men han skulle nog uppskatta om jag inte var häxa ändå.
Mina föräldrar skulle förmodligen inte ta mig seriöst om jag försökte förklara. Nåja, inte gör det mig så mycket. Jag tycker om hemligheter, och dessutom håller även min mamma på med en del örtsamlingar och liknande utan att för den delen kalla sig för häxa. ^-^
Mina föräldrar skulle nog också som dina Wylga, inte ta mig seriöst, avfärda det och tro att jag spenderat för mycket tid på internet.
Suck.
Mina föräldrar vet om jag håller på med.. ja… övernaturliga… de bryr sig väl inte så mycket… visst de tror inte på det för fem öre, men de accepterar att jag håller på, men sedan så klart.. jag är med störta sannorlikhet äldre än vad ni är så…
Jag har berättat det för några av mina nämaste kompisar och min mamma vet det och är även själv intresserad av sånt. Men min pappa är ännu nästan helt ovetande. Har inte velat säga det till han för enligt honom ä allt övernaturligt trams. Men jag tror snart att han får veta….

Jag har bara berättat för syrran som tror lite på sånt själv… Men inte för kompisar, sambo eller föräldrar.
Min far hade blivit tokig då han e väldigt gamalmodig av sig (konservativ)
Men min mor hade nog förstått sig på de mer tror jag, då hon iof. har hållt på med medium som yngre innan hon fick mig, men slutade. Samtidigt så tycker hon att jag och min syster inte skulle hålla på med medium, å då vet jag inte hur hon skulle reagera på häxmagi.
Mina kompisar säger ja inget till då dom förmodligen tycker att jag är fånig och att det är löjligt då dom själva inte tror på de. Som jag uppfattat de en så länge…
Så största delen håller jag faktiskt tyst om de…
Natalie Andersson
WhiteWizard's katteri

Alla i min omgivning (sambo, vänner, syskon, mamma) vet om utom min pappa och min bror. Jag tror helt enkelt inte att de skulle förstå så jag väntar…
Min sambos lillebror (som är 14) höll på att sätta i halsen när han fick veta att jag är häxa. Enligt honom är häxa=satanist eller liknande. Det är alltid lika spännande att "komma ut" för någon :P
haha, det var också mina vänners första tanke. Men efter en liten förklaring på skillnaden mellan satanist och häxa så tyckte dem att det var helt okej.
Det är ju bra att man får förklara… men ändå tycker jag att det är fel.. fel i den synvinkeln att vi lever ju för guds skull på 2000-talet.. så pass informerade borde folk vara så att de borde "veta skillnanden" mellan gott och ont… det är nästan som man lever kvar på 1600-1700-talet
Det tycker även jag, men tyvär är det tydligen inte så lätt för folk att veta skillnaden om man inte känner någon som eller är själv intresserad av det.