Häxor iFokus

Häxor

Etiketttarot-och-spådomskonst
Läst 2207 ggr
[Caroline92]
0

Lära mig spå :D

Idag ska jag me familjen till landet :D Och där vet jag att vi har tarotkort, och en bok där det står vad korten betyder och hur man gör. Så jag ska försöka lära mig spå, jag hoppas att jag lyckas lära mig tillslut :D

Ville bara skriva det xD

//Caroline

trampolin
0

Lycka till :) skriv gärna och berätta hur det går.

zeretki
0

Kul! Öva, öva och åter öva är knepet. :) Börja med den stora arkanan och lär dig de korten först, sen tar du de små också.

[Caroline92]
0

Hej =)
Nu har jag en bok "Tarot, häxans tolkning" med tillhörande kort. Den stora arken. längst bak i boken står det olika läggningan man kan göra, men jag tänkte höra med er vilken läggning ni gillar bäst å hur man gör den?

Måste man skaffa den lilla arken sen också?

Stj3rnfallet
0

#2 Ja, det är sant! För ngt år sedan var jag jätteduktig! Även om jag inte såg in i framtiden, så sa jag saker som blev sanna sedan längre fram och det jag sa tänkte jag inte på först utan det kom bara och jag visste att det stämde =) Nu är det tyvärr ett tag sedan jag sist och jag är nog inte lika bra längre :P Får börja öva upp mig igen!=)

trampolin
0

#3  Det finns dom som börjar med den stora arkanan. Du får göra som du känner för :)  jag har använt hela leken sen jag började lära mig på allvar, men när jag var yngre använde jag bara stora arkanan.

Jag lägger oftast bara tre kort när jag spår men ibland lägger jag keltiska korset eller någon annan :)  Ett tips är att om du får upp ett kort som du inte förstår, som inte ger dig några ledtrådar till svar så får man faktiskt lägga hjälpkort :) lägg ett till och se om det klarnar då

[Caroline92]
0

#5 Okej, du (eller nån annan oxå) har inte någon sida där det står olika sätt å lägga och kortens betydelse å sånt? :)

zeretki
0

Du skrev ju att du hade en bok? Börja med den och lär dig kortens betydelse från boken. Sen kan du utveckla därifrån men börja enkelt. :)

[Caroline92]
0

#7 Jo, men jag tycker det är lite "svårtytt"

zeretki
0

#8 vad heter boken?

trampolin
0

http://www.reiki-tarot.com/omtarot/tar_freeschool.html

Där kan du gå en gratis tarotkurs.. den är rätt bra men det mest jag lärt mig har inte varit med hjälp av den :)

[Caroline92]
0

#9 Tarot, häxans tolkning  heter boken

#10 Tack =) ska kika in där ^^

[Caroline92]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom hem idag och fick en pressent av mamma, nämligen "Tarot av Lars-kristian Holmsen, komplett med 78 specialdesignade kort och en djupgående tolkning av dem" Jag blev jätteglad :D så nu ska jag slå mig ner och läsa. Lägger in en bild på den =)

varulven
0

min kompis köpte en sån förra veckan :)

[Caroline92]
0

#13 Okej =D

[Caroline92]
0

#13 Du vet inte vad den kostade? Skulle va kul att ha ett hum om vad mamma lagt ut på den, när hon inte ens tror på att man kan spå :P

varulven
0

det är hemligt! man ska inte veta vad gåvor kostar vettu ;)

[Caroline92]
0

#16 Joo, snälla =) Vill veta ju ;) Plzzzz *ler*