Tyda konstig dröm, någon?? ;)
Hej! 
Jag vill gärna ha hjälp med att tyda den här drömmen. Den är ganska lång.
Jag och min lillebror skulle vara med i ett springlopp i en skog. Starten var i en stor hoppborg, och vi var inte de enda som skulle vara med. Bland annat var det en lång smal man med `trollkarlshatt` och svart kostym, han såg hemlighetsfull ut. Han såg inte särskilt snabb ut, men jag fick en känsla av att han var riktigt snabb. Förutom han ,så fanns det många färgglada varelser och min kompis Melinda. Hon såg glad ut.
Alla som skulle vara med i loppet hoppade runt i den röd-gula, lite blåa hoppborgen. Sen sa min lärare, med en avprickningslista i handen; klara, färdiga, gå!
Det kom en öppning i hoppborgen, och alla strömmade ut, in i skogen til stigen. Men jag och lillebrorn visste att det skulle vara omöjligt att vinna, så vi gick till min lärare.
Vi tre gick till ett konstigt sågverk som inte fungerade, och vi gick omkring där inne med några arbetsgubbar. När vi gick där inne och gubbarna behövde låsa upp dörrar, låste de upp genom att säga en bokstav, och en siffra t.ex. G8 eller J3.
Dagen tog snabbt slut. När vi gick ut ur sågverket var det väldigt mörkt, och gatlyktorna var tända. Läraren sa att Melinda var kvar inne i skogen, vilse. Hon sa att någon hade sett henne irra omkring där inne.
Så vi och några män åkte med en bil som var hälften brandbil, hälften ambulans. Vi hittade henne med en schampoflaska i handen. Den schampo-sorten gjorde att håret växte jättesnabbt, och hon hade druckit hela flaskan!
-Ingen har överlevt att dricka sånt schampo förut!! utbrast min lärare. Melinda vinglade omkring, och männen bar in henne i bilen. Eftersom hon hade druckit schampot fanns det MASSA hår i hennes kropp. De undersökte henne.
Sen blev jag väckt.
Hjälp mig gärna att tyda drömmen!!! ;D
Det är inte nödvändigtvis så att den har en betydelse, ibland är en dröm bara dröm. Jag tycker det låter som det, som om det bara var en dröm. Men jag har ändå en tanke om loppet som började i hoppborgen.
Nu vet jag inte hur gammal du är, men just starten i hoppborgen får mig att tänka lite på hur man kände sig när man fyllde 13, att man helt plötsligt började ses som mer vuxen eftersom nu var man tonåring, och man också kände att man skulle leva upp till det här vuxna idealet.
Det kan vara en symbol för är dags att lämna "barnstadiet" och fortsätta mot vuxenstadiet. En slags förändring i livet som gör er mer vuxna.
Sedan är det också så att det bara är en själv som kan tolka sina drömmar korrekt, visst kan jag sitta här med tolkningar, men det är bara förslag på hur det kan tolkas eftersom jag ju inte har upplevt drömmen så som du har gjort, jag har ju bara läst om den, när du drömde så har du säkert upplevt känslor som inte går att förmedla med hjälp av ord. Känslor som också kan vara viktiga för tolkningens skull. Drömmen var väldigt bra beskriven, jag kan leva mig in i den, men känslorna när det kommer till drömmar är så individuella att det bara är drömmaren själv som kan känna dem.
Man brukar känna sig väldigt övertygad om att drömmar har en betydelse, när det är så att de har det, och känner du dig övertygad om att det inte bara var en dröm, utan att det finns en mening, så tycker jag att du ska tolka den. En bra bok, som fick mig att börja är "Drömmar A-Ö" av Maria Ullaner. Tror den finns på biblioteket. 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Du har även i en annan tråd skrivit om en dröm där man låser upp dörrar genom att tala/säga rätt kombination/namn. Vad betyder det för dej?

Boken "Drömmar A-Ö" har jag haft, men tappat bort. :/
Okej
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta!