Alternativ butik?
Hej alla!
Jag är lite nyfiken på om det finns något särskilt som hör barn eller hemmet till som ni saknar i de vanliga butikerna?
Jag skulle tycka det vore fantastiskt med en butik som sålde riktiga, äkta bra-att-ha-saker. Jag skulle uppskatta en avdelning med mycket bra ekologiska tyger och garner. Torkade örter och vegetabiliska oljor. Gedigna och eko pappersvaror. Fröer för olika trädgårds- och nyttoväxter m.m.
Vad skulle finnas i er drömbutik?
mvh/ Linn
Jag har det senaste året haft tankar på öppna en sådan butik, en butik som är mer inriktad på häxeriet i praktiken än alla dessa drakar, doftljus och krimskrams… En butik med torkade örter att köpa per mått, flaskor i olika storlekar, vettiga stearinljus, fröer, och för all del andra nyttoprylar som rökelseblandningar, kristaller och dylikt. Olika roliga, unika föremål som pendlar, tomma skrivböcker, stavar och liknande saker som man nästan bara hittar massproducerat av i de vanliga new age-butikerna. Dock inte så mycket böcker och skivor osv, sånt finns det massor av bra butiker som säljer redan. En och annan som är svår att få tag på, kanske… Tänker mig en liten, fysisk butik full av härligt häxig stämning ;) samt en nätbutik. I den fysiska butiken skulle man kunna hålla spännande "icke mainstreamkurser" då och då, kanske erbjuda lokal för högtidsfirande osv.
Jag är supersugen, faktiskt. Det skulle passa mig som handen i handsken att driva en sådan butik. Mitt stora krux är att jag är osäker på hur bra det skulle gå för en sådan butik. Tror att det kan vara svårt att få den att överleva utan presentartiklar och krimskrams, speciellt den fysiska butiken… Och bara en nätbutik har jag inte lust att öppna, jag vill ju träffa häxfolk ;)
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Driva en hobbybutik vid sidan av ett vanligt jobb? :)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jag har för många hobbyer redan tror jag :) Speciellt av den dyra sorten… Det tåls att tänkas på, hur som helst. Ruskigt roligt hade det varit.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

Praefatio, den tanken och drömmen har jag haft i många år, plus att jag gör en del hantverk själv. Behöver du en buisnesspartner så hojta!
Nu har jag tagit tag lite i det hela och anmält mig till ett möte med en studie- och yrkesvägledare som förhoppningsvis kan förklara lite mer för mig vad det innebär att starta eget företag, och anmäla mig till en starta eget-kurs. Vi får se om det leder till just en ockultbutik, men alldeles oavsett så är det tänkt att jag ska bli företagare så det visar sig väl vilken inriktning det blir :) Hur förklarar man för sin icke-ockulta, väldigt "rediga" sida av släkt och vänner att man vill leva på att sälja häxsaker? Tänker framför allt på min pappa, han kommer garanterat att himla med ögonen och kanske till och med tycka att det är en riktigt, riktigt dålig idé.
#4 Det ska jag ha i åtanke!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
å vad roligt!!
önska att det fanns nån sån affär där jag bor…
hoppas det går bra för dej!!
Go for it!
Man tycker att det borde finnas en bra sådan affär i sthlm åtminstone men icke.
Saknar det nåt otroligt! Om någn i stockholm öppnar en sån butik, räkna med att jag kan komma och hjälpa till med lagergrejjer och städning i princip ideellt^^

Åh vad spännande! Har längtat efter en sån butik länge.. Hoppas det bli av!