Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 5376 ggr
Carlo
2010-09-24 09:23
0

Basilika

Hej! Jag undrar om man kan göra någon sorts formel eller besvärjelse med basilika?
Har basilika någon magisk effekt?
Tacksam för svar

Hälsningar,
Carlo
Följ mig på instagram: andrethenoble
Medarbetare på choklad.ifokus.seblodgivning.ifokus

Mauo
2010-09-24 12:00
0

Finns mycket på nätet :)

Bara att googla tex Basil+Wicca

Basilikans magiska egenskaper

:)

Har själv inte använt basilika (än) så har tyvärr inga egna erfarenheter att dela med mig av.

Däremot såg jag en video hur de färska kupade basilikabladen kan användas som båtar för älvor ^^

Fantasifullt :)

[Ackinna]
2010-09-24 21:07
0

Basilika är bra… arbetar med basilika.

Basilika är bra för följande;

Kärlek, trohet,bannlyser skada, drar till sig rikedom, astralresor, övervinner flygrädsla i vardagslivet.

källa cassandra eason - stora boke om magi

Carlo
2010-09-25 00:18
0

# 1 &2 Tack så Heemskt mkt, Odlar basilika här.. Vill inte vara för frågvis, men hur gör ni rikedoms ritualer och kärlek/trohet? :)

Hälsningar,
Carlo

Skogselva
2010-09-27 13:14
0

#3 Så'na saker är bäst att utforma själv, resultatet blir bättre då än om man använder sig av någon annans. Flört Gör den på ett sätt om känns rätt för dig.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Carlo
2010-09-28 00:03
0

#4 Det låter som en bra idé! :)
Har tänkt lite på att bränna basilikan med min kärleks hårstrå och säga "Amor, guden över kärleken. Låt mig och M***** vara trogna och att älska varandra tills Nyx har tagit över.. (Hon är väll både nattens och dödens gudinna? :) )
Låter det bra? :D

Hälsningar,
Carlo

Skogselva
2010-09-28 00:52
0

#5 Nej, hon var nattens gudinna. Men hon hade bland annat två tvillingsöner, Thanatos och Hypnos. Hypnos var sömnens gud, och Thanatos dödens.

Tänk också på att det luktar fruktansvärt illa när man tänder eld på hårstrån!

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Carlo
2010-09-28 11:07
0

#6 Då får jag använda min kastrull med vatten, och koka det  istället! :)
Okej, Thanatos!
Tack så mkt Skogselva! Oskyldig

Hälsningar,
Carlo

Bappho
2010-09-28 11:53
0

..eller lägga det i en liten påse, både ditt och din älskades hårstrån Flört

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Skogselva
2010-09-28 12:04
0

Varsågod

Carlo
2010-09-28 13:31
0

#8 Smart! Hade inte tänkt på det Oskyldig
#9 Skrattande

Hälsningar,
Carlo