kan det vara så??
En natt i plågor, ägglossning och sömnlös….
Kollade och ja det är fullmåne, nu sammanträffade det igen :/
Kan det vara så att man har ägglossning varje fullmåne?
vad har det för betydelse?
Hittade en liten länk^^
Annars skulle jag väl tänka att du är synkroniserad med månen, vilket borde resultera i att allt du gör i samband med månen har extra mycket kraft! Grattis :)
Men det är bara min tolkning såklart.
Om jag va du skulle jag gå ut under fullmånen, stå/sitta i dess ljus och absorbera all kraft :)
tack, mycket intressant läsning…. :) 28 dagar :) nu fick jag massor att lära/läsa/söka …
Ja, det ska jag… :)
försöker hitta något…
men får inte fram det…
är fisk, har fisken något samband med månen?
Även jag är fisk! Men jag har aldrig förstått det som att nån av stjärntecknena har nån speciell koppling till månen, men om du hittar nåt dela gärna med dig! :)

#4 Jodå, Kräftan har koppling till månen. Både Kräftan och Fiskarna är vattentecken, och månen har mest positiv inverkan på dem.
Ni kan kanske kolla vilket måntecken ni är och se hur det korrelerar tillsammans med ert soltecken?
Vad jag har fått fram så är mitt soltecken fisk och måntecken kräftan.. dom var ju rätt lika, känslighet i dubbelt :S vatten, vatten…
http://www.uvc.uu.se/professorvatten/vattenbild/text.asp?b=28
och månen styr vattnet..
# 0
Kan det vara så att man har ägglossning vid varje fullmåne? Förlåt mej, men jag kan inte låta bli: Nej, ingen man har ägglossning.
Men allvarligt talat så skulle den korrelationen mellan ägglossning och fullmåne bara kunna finnas om din menscykel följer en 29,5 dagarsperiod, vilket månen gör. Annars brukar man beräkna en menscykel på 28 dagar.
#8 inte behöver du förlåta för att jag gav dig skratt, härligt :)
släpper ämnet för tillfället och nöjer mig åt insiken av att det finns inte bara ett soltecken utan också ett måntecken och tack vare alla andras tankar/funderingar så vet jag också vilka mina är ..
tack
Nu kom jag ifrån ämnet men om man är född för tidigt vilket stjärntecken gäller då, det man föddes i eller det man skulle födas i?
/Skogsbergs-Anna
Gör hellre fel än inget alls.
# 10 en mycket bra fråga!!!

#10 Intressant fråga! Eftersom tidpunkten för födelsen är så viktig inom astrologin är min spontana gissning att det borde vara den faktiska födelsetiden som man ska gå efter. Om man "köper" hela teorin med astrologi så beskriver den ju hur stjärnornas och planeternas positioner inverkar på en persons liv från det ögonblick man inträder i världen, så att säga. Dessutom är det ju så att den beräknade tiden för födelsen inte är på dagen exakt. Många föds några dagar före eller efter utsatt datum, och det har ju förstås också stor inverkan på horoskopet. Du skulle kunna be att någon som kan ställa horoskop ställer två stycken, ett för din verkliga födelsetid och ett för den beräknade tiden, så att du kan jämföra. Problemet är att horoskopet för den beräknade tiden för födelsen då måste ställas mitt på dagen eftersom det inte går att veta på medicinsk väg när på dygnet någon ska födas. Tiden på dagen har också inverkan på horoskopet, och ett horoskop som ställs utan att man vet den exakta tidpunkten blir inte lika tillförlitligt, om man nu över huvud taget tycker att horoskop är tillförlitliga…
Stjärntecken hos barn - astrolog svarar på frågor
**Hur påverkar stjärnorna mitt barn? Om barnet förlöstes med kejsarsnitt, stämmer horoskopet då? Vilket stjärntecken gäller om barnet är fött i skarven mellan två tecken?
Astrolog Agneta Oreheim svarar på frågor från våra medlemmar om hur stjärnorna påverkar barnets karaktär.**
http://www.alltforforaldrar.se/page/artikel/fraga-stjarnorna-om-rad

Då är man körd då.. Skulle varit fisk men är född i övergången mellan stenbocken och skytten. En salig röra mao..
släppte ej, ämnet utan har tillbringat dagen på bibliotek, utan att veta vad jag sökte efter fick jag med mig ett par böcker hem..
Efter denna fråga ställts, så har jag tack vare er fått reda på mycket. bla. att mitt måntecken är kräftan och att månen är starkt betydande för mig. Jag har tidigare känt mig för vilken gud/gudar som känns rätt och fastnat för Diana, nu kan jag också se att diana har en koppling till månen.. spännande när känslan har visat rätt väg :)
åh… poseidon!! förknippas med fisk och häst :)
poseidon är den grekiska motsvarigheten till den romerska neptunus, planeten som är döpt efter hans namn styr fiskarna….
nu får jag nog börja anteckna..